19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Dustin24

Nep iPhone?

Ik heb een advertentie op Marktplaats gezien van een (neppe?) iPhone 4. Je kent hem wel, de Sophone, de beste Chinese namaak iPhone op de markt. De prijs is erg aantrekkelijk en daarom ben ik ook bang dat het een neppe is. Ik heb al op meerdere sites gekeken wat nou het discrete verschil tussen de Sophone en de echte, maar kon niks vinden… Iemand?

Bijdrager
    KarelWillem

…de Sophone, de beste Chinese namaak iPhone op de markt…

En nu twijfel je of het een ‘neppe’ is?:lol:

Nou vooruit, omdat jij het bent: Ja, hij is nep.

Verschillen?
    Besturingssysteem (iOS bij iPhone, geen idee bij de nepperd), samenwerking met je Mac (nauwelijks mogelijk bij de nepperd).

Dit is toch vrij duidelijk?

http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/13611

Bijdrager
    Welloe

Qua uiterlijk is er inderdaad vrijwel geen verschil, maar als je op de Sophone een knop indrukt, Home-knop/Volume omhoog/omlaag etc. krijg je een soort toetstoon te horen.

Bijdrager
    1984
    Dustin24 op 28 oktober 2011

Ik heb al op meerdere sites gekeken wat nou het discrete verschil tussen de Sophone en de echte, maar kon niks vinden… Iemand?

SoPhone iPhone 4 namaak

Bijdrager
    Dutch-American

Ik vraag me af waarom Apple de SoPhone makers niet aanklaagt maar wel Samsung. Deze SoPone is duidelijk een 100% kopie van de iphone…

Bijdrager
    Dustin24

Ja die filmpjes ken ik. Maar stel dat ik naar die kerel ga die dat ding verkoopt, hoe kan ik dan (zonder iPhone 4 bij me te hebben) zien of het een echte of neppe is?

Bijdrager
    Dustin24

Ow wacht, ja idd hij maakt bij de toetsen een piepje, dat doet de echte niet. Oke, dan weet ik genoeg. Bedankt!

Geblokkeerd
    Anoniem

die sophone is ook van onderdelen gemaakt die ook in de echte iphone zitten.

Moderator
    unSOUND

Je kunt het vooral zien aan het scherm, de pixels van de neppe zijn veel groter.

iPhone: 960 x 640
    SoPhone: 480 x 320

Bijdrager
    Dustin24

Hoe het ook zij, de chinezen hebben wel een hele knappe namaak gemaakt.:lol:

Moderator
    unSOUND

En je kunt natuurlijk een MacBook meenemen… Hang hem aan de USB kabel, en iTunes laat snel genoeg zien of het een iPhone is of niet…

Bijdrager
    1984
    Dustin24 op 28 oktober 2011

Hoe het ook zij, de chinezen hebben wel een hele knappe namaak gemaakt.:lol:

Waar en door wie denk je dat de iPhone gemaakt word Klik

Bijdrager
    Dustin24

Ondertussen, vanwege de goede prijs, is de advertentie al zo vaak bekeken, dat ik het maar laat zitten.

Bijdrager
    Melgior

Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat het vaak ook, zeker op Marktplaats/eBay/etc. Dus het lijkt me inderdaad verstandig om hem te laten gaan.

Maar mocht je het ooit willen testen: zoals je op de bovenstaande links kunt zien heeft de nepperd een lagere schermresolutie en een afneembare batterijklep aan de achterkant. Bij de echte iPhone 4 kun je de achterkant er niet afschuiven.

Verder kun je altijd even kijken of de AppStore er op staat en of daar de apps instaan die je verwacht. De neppe iPhones draaien op Android of een eigen fabrieksel en hebben dus niet apps in de winkel staan die alleen voor de iPhone beschikbaar zijn.

Bijdrager
    1984

Die namaak iPhones duiken om de zoveel tijd op http://www.onemorething.nl/community/topic/fake-iphone

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Dutch-American op 28 oktober 2011

Ik vraag me af waarom Apple de SoPhone makers niet aanklaagt maar wel Samsung. Deze SoPone is duidelijk een 100% kopie van de iphone…

Waarschijnlijk omdat de SoPhone absoluut geen (financiële) bedreiging vormt voor Apple, want wie koopt er een kloon als hij een iPhone wilt hebben? Samsung daar in tegen is een veel grotere marktleider (op dit moment zelfs de grootste, ze hebben Apple van de troon gestoten) en dus pakken ze Samsung wel aan, want het blijft een kwestie van geld…

Bijdrager
    1984
    hendrik op 28 oktober 2011

Waarschijnlijk omdat de SoPhone absoluut geen (financiële) bedreiging vormt voor Apple, .

Nou …Apple klaagt anders alles aan als het maar even kan : iHub 2 niet meer verkrijgbaar vanwege Apple?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Samsung wordt aangeklaagd omdat er volgens Apple patenten worden geschonden m.b.t soft en hardware. In het voorbeeld wat je geeft gaat het alleen om het gebruik van het Apple logo en dat is een schending van het handelsmerk. Dat zijn juridisch twee verschillende dingen. Ook in dit voorbeeld klaagt Apple aan, terwijl het helemaal niets met apparaten te maken heeft maar weer wel met het logo. (Al is het dit keer wel erg ver gezocht)
    Als de Sophone geen van beide doet, heeft Apple geen reden om aan te klagen behalve dan dat de Sophone erg veel op de iPhone lijkt en dat is mogelijk de proces kosten niet waard.

Bijdrager
    smalle50

je ziet toch onmiddellijk of het een namaak is of niet? Als je de achterkant er af kan schuiven zoals ze in het filmpje laten zien, dan weet je voldoende:-)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.