8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Vulture

Neo Office 2.0 beschikbaar (PPC + Intel)

Neo Office is een open source office suite. Het is vergelijkbaar met Microsoft Office. Wat tref je voor een programma’s aan:
    – Spreadsheet
    – Tekstverwerking
    – Database
    – Presentatie
    – Tekenprogramma

Een van de mogelijkheden van dit programma’s is om je bestanden te exporteren naar PDF formaat.

Bron NeoOffice

Download Neo Office PPC + Intel
    Nederlands taalpakket Intel
    Nederlands taalpakket PPC

Bijdrager
    KarelWillem

Mooi. Ik zat nog aan versie 1.2.2 zag ik. Goeie tip.

Bijdrager
    gini

Ben 5 jaar geleden gaan lopen van windows, via goede kennis terechtgekomen bij Linux (red hat fedora core 2) schitterend!!! Maar ben niet onderlegd genoeg en nu kennis vertrokken naar buitenland sinds één jaar (mede ook voor de kinderen) naar imac overgestapt. Ook heel goed, prima design, goede software. Bij aankoop door leverenacier openoffice mee laten installeren. Eigenlijk neo office. Dit vind ik persoonlijk iets minder goed. Heb nu gelezen dat openoffice 2.0.x beschikbaar is. Heb jij, of iemand anders ervaring met openoffice 2.0.x (nl versie). Is het gemakkelijk te installeren??? :apple:

Bijdrager
    Vulture
    ”gini”

Ben 5 jaar geleden gaan lopen van windows, via goede kennis terechtgekomen bij Linux (red hat fedora core 2) schitterend!!! Maar ben niet onderlegd genoeg en nu kennis vertrokken naar buitenland sinds één jaar (mede ook voor de kinderen) naar imac overgestapt. Ook heel goed, prima design, goede software. Bij aankoop door leverenacier openoffice mee laten installeren. Eigenlijk neo office. Dit vind ik persoonlijk iets minder goed. Heb nu gelezen dat openoffice 2.0.x beschikbaar is. Heb jij, of iemand anders ervaring met openoffice 2.0.x (nl versie). Is het gemakkelijk te installeren??? :apple:

Hoi Gini. Ik heb Idd ervaring met openoffice.org. Neo office is precies hetzelfde als OOO alleen met een wat meer native mac skin. De menu’s zitten inelkaar zoals bij de andere mac programma’s. OOO heeft meer een windows menu. Als je ooo gewend bent kun je zonder problemen overstappen.
    stap 1 installeer neo office
    stap 2 installeer het taalpakket
    stap 3 even registreren
    stap 4 beginnen

Bijdrager
    gini

beste vulture (e.a.)

Bedankt voor de snelle reacties.
    Neo Office staat al op mijn imac. Weliswaar nog versie 1.1 (nederlandse versie). Ik zie dat er ondertussen al Neo office (versie 1.2) is, en zelfs al een NeoOffice (versie 2.0 alpha).
    Toch blijf ik nog met 2 vraagjes :
    Is die alpha versie van NeoOffice al betrouwbaar?
    Is er al een OpenOffice 2.0.x (nederlands) beschikbaar? en is dat makkelijk te installeren ??

Nu ik dan weer aan het typen ben schiet me nog een wrevelpuntje te binnen waar ik maar niet aan gewend raak. Bij het typen gebruik ik uit gewoonte (want op kantoor nog altijd PC’s) nog altijd de punt op het numerieke deel van het toetsenbord om een ” . ” (punt) te zetten na een zin of tussen 100.000,00
    Dat vind ik wreed vervelend. Heeft iemand van jullie, als doorwinterde mac-gebruikers, een idee hoe ik dat kan veranderen, of kan dat niet gewijzigd worden??

Bijdrager
    Vulture

NL versie is al beschikbaar zie mijn 1e post
    Hoe k=je moet installeren zie je ook al in een van mijn eerdere posts. Je moet wel goed lezen:D Ik werk al een tijdje mee. Met de betrouwbaarheid zit het wel goed.

Bijdrager
    Vulture

die punts instellingen kun je wijzigen via
    – Systeemvoorkeuren
    – Landinstellingen
    – notaie
    enz….

Bijdrager
    awesomemac

Gebruik Neo Office ook al een tijdje en op mijn MacBook is het zelfs acceptabel snel.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.