30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 61)
  • Q:
    Bijdrager
    Apple Focus

Nelson Mandela

Beste omt’ers,

Al iemand opgevallen dat apple zijn site heeft aangepast (zie site: http://www.apple.com)?

Wat vinden jullie ervan dat apple voor Nelson Mandela hun site heeft aangepast?

Laat het hier weten:)

Gr. Sion

Inactief
    Anoniem

Ik vind het een mooi gebaar.

Bijdrager
    IOS dude

mooi gebaar inderdaad
    net als met steve jobs…

Geblokkeerd
    Bento

In tegenstelling tot toen jobs dood ging is de wereld nu wel een waardevol iemand verloren.

Bijdrager
    Apple Focus

Ik zelf vind het ook een mooi gebaar. Had zelf niet echt gedacht dat apple dit zou doen. Maar het tegendeel is bewezen;)

Bijdrager
    JWB

Dit hebben ze in het verleden al regelmatig gedaan hoor! O.a. met Rosa Parks, George Harrison enz.

http://www.gallagher.com/blog/images/apple_home_page_rosa_parks.jpg
    http://www.parthsuthar.in/wp-content/uploads/2011/10/george-harrison-jobs.jpg

Bijdrager
    iMad
    Bento op 07 december 2013

In tegenstelling tot toen jobs dood ging is de wereld nu wel een waardevol iemand verloren.

Ik snap niet dat je deze opmerking plaatst, is er een wedstrijd gaande wie wel of niet waardevol is.
    Wees eens wat positiever Bento.

Geblokkeerd
    Bento
    iMad op 07 december 2013

Ik snap niet dat je deze opmerking plaatst, is er een wedstrijd gaande wie wel of niet waardevol is.

Ik ben positief. Over Mandela. Jobs mocht de schoenen van Mandela nog niet poetsen.

Bijdrager
    iMad
    iMad op 07 december 2013

Ik ben positief. Over Mandela. Jobs mocht de schoenen van Mandela nog niet poetsen.

HAHA jongen je moet nog heel veel leren, succes met je verdere leven.

Bijdrager
    JWB

[olie-op-het-vuur-modus on]
    Gevalletje Apple(s) met peren vergelijken, maar Mandela was ooit Time Person of the Year en Steve Jobs niet.
    [olie-op-het-vuur-modus off]

Bijdrager
    iMad
    JWB op 07 december 2013

Gevalletje Apple(s) met peren vergelijken, maar Mandela was ooit Time Person of the Year en Steve Jobs niet.

Begin jij nu ook al, het gaat hier niet om Steve Jobs, het gaat om Mandela.
    Deze heren hier vergelijken en beoordelen op hun verleden staat los van dat Mandela is overleden en wordt herdacht voor zijn inzet met betrekking tot het einde van het apartheidsregime en het leggen van de funderingen voor een nieuw democratisch Zuid-Afrika.

Bijdrager
    Emielgroendijk

wat lullig om zo’n gebeurtenis te gebruiken om je ergernis over een compleet ander persoon te uitten. Respectloos man…

Bijdrager
    Afroman
    Bijdrager
    hatolex

Om dit topic zinnig te houden kun je het best niet op bento reageren.
    Die is namelijk in staat elk topic te verzieken met z’n niet ter zake doende opmerkingen.

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    Emielgroendijk

Vind de apple site overigens erg mooi, fijn dat ze niet moeilijk doen en gewoon zo’n mooi gebaar maken!

Bijdrager
    GrannySmith

Mooie foto op de Apple site. Maar ergens bekruipt me het gevoel of dit nou oprecht is of er toch iets in zit van “pronken met andermans veren”. Apple associeert zich graag met ‘helden’ zoals Bono, Gandhi en wellicht nu ook Mandela. En is dat nou gemeend of commercie? Waarheid zal wel in het midden liggen.

Apple is een computerfabrikant. Maakt leuke speeltjes voor de massa. En het image oppoetsen met rolmodellen? Toch een beetje goedkoop. Ik vind het eerlijk gezegd integer als je anderen niet gebruikt (of misbruikt) voor eigen gewin.

Bijdrager
    Shmoo

@iMad

Niet zo snel happen, dat is precies wat hij wilt. Kijk eens naar de andere personen, niemand reageert op zijn bijdrage omdat ze begrijpen at hij probeert te doen.

Inactief
    Anoniem

Het spijt me, voor mij is en blijft Mandela een terrorist. Hij heeft wellicht tegen een corrupt en mensonwaardig regime gestreden maar niet met de juiste middelen. Het resultaat mag er ook niet zijn, het is praktisch een gefaalde staat die even racistisch is nu als toen het onder apartheid was. Wilt u ’s nachts rondlopen in een township? Ik niet.

Bijdrager
    hatolex

Das wel een heel aparte opvatting, maar ja het is er ook 1.

Met zo’n opvatting weet je 1 ding zeker, je bent de enige, ook wat waard natuurlijk.

Bijdrager
    GrannySmith
    GeenMorgenrood op 07 december 2013

Het spijt me, voor mij is en blijft Mandela een terrorist. Hij heeft wellicht tegen een corrupt en mensonwaardig regime gestreden maar niet met de juiste middelen. Het resultaat mag er ook niet zijn, het is praktisch een gefaalde staat die even racistisch is nu als toen het onder apartheid was. Wilt u ’s nachts rondlopen in een township? Ik niet.

Oh, en GeenMorgenrood, je bent inderdaad een zeikerd. Misschien moet je iets gaan doen met je leven waar je in gelooft; komt het enthousiasme van zelf. En als dat niet helpt en je krijgt hem echt nergens van omhoog, dan heb je hier op onemorething wel je plek gevonden, ja.

Bijdrager
    JWB
    iMad op 07 december 2013
    JWB op 07 december 2013

Begin jij nu ook al, het gaat hier niet om Steve Jobs, het gaat om Mandela.
    Deze heren hier vergelijken en beoordelen op hun verleden staat los van dat Mandela is overleden en wordt herdacht voor zijn inzet met betrekking tot het einde van het apartheidsregime en het leggen van de funderingen voor een nieuw democratisch Zuid-Afrika.

Dito on that! Dat probeerde ik ook aan te geven, maar is misschien niet helemaal goed overgekomen…

Bijdrager
    Maverick9898

Het is aardig bedoeld van Apple, maar ik vraag me wel af of een bedrijf zich zo uit moet spreken over een bepaald persoon. Dat je het voor Steve Jobs doet, de stichter van het bedrijf, begrijp ik wel, maar Mandela’s leven is niet zonder controverse. Waarom zou een bedrijf zich moeten mengen in dit soort dingen?

Ik zeg niet dat Mandela slecht is of zo, of dat ie niet herdacht moet worden, maar als ik Apple was zou ik me in dit soort zaken niet mengen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dan zou ik maar eens zijn biografie gaan lezen want wat hij ook was: een terrorist was hij niet. Tenzij je elke vrijheidsstrijder zo wilt noemen.

Een stukje over hem:

Mandela was a controversial figure for much of his life. Denounced as a Marxist terrorist by critics, he nevertheless gained international acclaim for his activism, having received more than 250 honours, including the 1993 Nobel Peace Prize, the US Presidential Medal of Freedom, the Soviet Order of Lenin and the Bharat Ratna. He is held in deep respect within South Africa, where he is often referred to by his Xhosa clan name, Madiba, or as Tata (“Father”); he is often described as “the father of the nation”.

Lijkt mij dat hier geen persoon wordt beschreven alla Bin Laden…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Maverick9898 op 07 december 2013

Het is aardig bedoeld van Apple, maar ik vraag me wel af of een bedrijf zich zo uit moet spreken over een bepaald persoon. Dat je het voor Steve Jobs doet, de stichter van het bedrijf, begrijp ik wel, maar Mandela’s leven is niet zonder controverse. Waarom zou een bedrijf zich moeten mengen in dit soort dingen?

Ik zeg niet dat Mandela slecht is of zo, of dat ie niet herdacht moet worden, maar als ik Apple was zou ik me in dit soort zaken niet mengen.

Ik ben het met je eens dat het niet helemaal zuivere koffie lijkt van Apple en dat het eerder een PR stunt is.

Verder is het overigens wel jammer dat hij zolang een politieke gevangene is geweest. Want dat werd hij uiteindelijk omdat er geen bewijzen waren voor terrorisme.

Bijdrager
    Mikmac

Erg overdreven al die aandacht voor deze man. Kijk voor de verandering eens naar http://www.youtube.com/watch?v=v4gv7isyXMI in plaats van de over elkaar heen vallende politiek correcte slinkse media. Mandela verheerlijkte (achter de schermen) het uitmoorden van de blanke Boeren. Je zult de zwarten de kost moeten geven die liever nog vandaag dan morgen teruggaan naar het apartheidstijdperk, zat als zij het zijn dag in dag uit in armoede, en tussen moord en verkrachting te leven. En dan heb ik het nog niet eens over de stelselmatige racistische vervolging van blanken, die het land ooit hebben opgebouwd(hoewel, “racistische vervolging van blanken” kan volgens de progressieve linksmens niet, racisme is uitsluitend voorbehouden aan de witmens). Mandela heeft Zuid-Afrika onder zijn ANC bewind doen afglijden van een zeer welvarend land naar een schurkenstaat, behorend tot de top 3 wereldwijd qua moord en verkrachting.

Nee, ik pas voor een dergelijk hypocriete heldenverering.

Inactief
    Anoniem
    hendrik op 07 december 2013

Dan zou ik maar eens zijn biografie gaan lezen want wat hij ook was: een terrorist was hij niet. Tenzij je elke vrijheidsstrijder zo wilt noemen.

Een stukje over hem:

Mandela was a controversial figure for much of his life. Denounced as a Marxist terrorist by critics, he nevertheless gained international acclaim for his activism, having received more than 250 honours, including the 1993 Nobel Peace Prize, the US Presidential Medal of Freedom, the Soviet Order of Lenin and the Bharat Ratna. He is held in deep respect within South Africa, where he is often referred to by his Xhosa clan name, Madiba, or as Tata (“Father”); he is often described as “the father of the nation”.

Lijkt mij dat hier geen persoon wordt beschreven alla Bin Laden…

Nee, het is geen Bin Laden, nee. Maar hij is wel mede verantwoordelijk voor de ‘Church Street Bombing’: http://en.wikipedia.org/wiki/Church_Street_bombing

En het idee dat ik hem alleen als terrorist beschouw is nogal merkwaardig, hij heeft jarenlang op de terroristenlijst (en terecht, dus) gestaan van de Verenigde Staten. Hij heeft geweld gebruikt – en nooit een geheim gemaakt van zijn steun van gewelddadig verzet – tegen apartheid. Natuurlijk, sommige mensen vinden dat misschien gerechtvaardigd, daar kan over gediscussieerd worden. Maar het imago van een lieve oude man die onschuldig het gevang in ging is misplaatst.
    Als iemand mensen dood maakt vraag ik me naast de redenen (die duidelijk nobel zijn) ook af wat voor effect heeft gehad. En als ik het effect bekijk, Zuid Afrika zoals het nu is, dan denk ik dat hij nogal wat dingen heeft laten liggen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De internationale gemeenschap heeft hem nooit als terrorist beschouwd volgens mij. Dat iemand als terrorist op een lijst staat zegt ook niet alles.
    (De Amerikanen vertrouwen niemand, ook Merkel niet…)
    En ‘technisch gesproken’ was hij ook geen terrorist voor veel mensen omdat een strijd tegen apartheid (een Afrikaans woord overigens dat in de Engelse taal is overgenomen) iets heel anders is dan vliegtuigen vol onschuldigen mensen kapen of bommen laten ontploffen tijdens een marathon puur om ons in angst te laten leven.

Maar hij is wel mede verantwoordelijk voor de ‘Church Street Bombing’

In jou link wordt nergens over Mandela gesproken. Dus zegt dit niets over zijn directe betrokkenheid. Mandela zat in 1983, het jaar van die aanslag, namelijk al in de gevangenis.

Inactief
    Anoniem

Past geheel in de oude slogan, Think Different…

Bijdrager
    francisbacon

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 61)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.