19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Monnnique

Nehalem in Apple notebooks?

Wanneer kunnen we de eerste Nehalem-gebaseerde Core I7 systemen in Apple notebooks verwachten.

P.s.
    Laten we met z’n allen daarover speculeren. Ik weet dat alleen Apple & Intel daar een antwoord op hebben.

Bijdrager
    iJust

Ik gok op de ge├╝pdate 17″ MacBook Pro. Q2 dus. Standaard met Snow Leopard, zodat de kracht van dit beestje meteen ten volle benut wordt.

Bijdrager
    Nikita

Core i7 is vooralsnog alleen voor desktops… Ik heb zelfs nog geen hele high-end notebooks gezien met iets vergelijkbaars volgens mij, zelfs Alienware niet.

Bijdrager
    1984
    ”Nikita”

Core i7 is vooralsnog alleen voor desktops…

Dat was de superdrive destijds ook……:wink:

Bijdrager
    Nikita

Heb je helemaal gelijk in. Maar dat was ook m’n punt; ik zie het dus niet op erg korte termijn verschijnen. Apple loopt meestal niet echt voorop als het gaat bij vernieuwingen (neem nou Blu-Ray).

Bijdrager
    sven-

Je kunt beter zeggen: Apple loopt niet voorop als het gaat om vernieuwingen waar ze niet achter staat (zoals Blu-Ray een “bag of hurt” werd genoemd)

Bijdrager
    Toinef

en ik weet niet of je gezien hebt welke koeling er in de i7 gaat: http://tweakers.net/reviews/1036/3/core-i7-intel-loopt-uit-pagina-3.html
    dat ding is zo groot dat de kans groot is dat er nooit een notebook versie komt.
    of apple moet de aluminium behuizing als koelbloek gaan gebruiken[/url]

Bijdrager
    Grave

Ze zitten nog niet eens in de Mac Pro :wink: Dus niet erg voor de hand liggend dat ze snel in een laptop komen.

Bijdrager
    Calpa

Fred Oster van http://www.oster.com heeft mij in het geheim laten weten dat volgende week dinsdag de eerste laptops met deze nieuwe technologie het licht zullen zien in de fabrieken, en uiterlijk half april beschikbaar zijn voor de consument. Fred Oster heeft tot nu toe altijd met alles (weliswaar achteraf, maartoch) gelijk gehad, en ik heb dus absoluut geen reden om ook dit keer aan zijn fenomenale kennis en insight te twijfelen.

Bijdrager
    Nikita
    ”Toinef”

en ik weet niet of je gezien hebt welke koeling er in de i7 gaat: http://tweakers.net/reviews/1036/3/core-i7-intel-loopt-uit-pagina-3.html
    dat ding is zo groot dat de kans groot is dat er nooit een notebook versie komt.
    of apple moet de aluminium behuizing als koelblok gaan gebruiken[/url]

Dat zijn niet de box-koelers hoor :wink:
    Zulke grote koelers zijn er ook voor de Core2 Duo, en die werden niet zo enorm warm dat ze niet in een notebook zouden passen.

Bijdrager
    Monnnique

Intel heeft al in april 2009 een demonstratie gegeven over de nieuwe chips voor notebooks die gebaseerd zijn op Nehalem platfrom.

bron: http://www.electronista.com/articles/08/04/02/intel.calpella.platform/

Moderator
    unSOUND
    ”Monnnique”

Intel heeft al in april 2009 een demonstratie gegeven

Da’s best knap…

Bijdrager
    Monnnique
    ”unSOUND”
    ”Monnnique”

Intel heeft al in april 2009 een demonstratie gegeven

Da’s best knap…

:?

Bijdrager
    sven-

Je snapt het niet? April 2009 moet nog komen.

Bijdrager
    MacBoot

zeker nog nooit gehoord van Time Capsule? :moe:

Moderator
    unSOUND

Kan die ook vooruit in de tijd dan ? :mrgreen:

Bijdrager
    MacBoot

als er trappers opzitten wel:wink:

Bijdrager
    Monnnique
    ”sven-“

Je snapt het niet? April 2009 moet nog komen.

hahaha… Ik had mn tijd iets te snel vooruit gezet

Bijdrager
    R-Flow

Is er eigenlijk al een Xeon variant uit die dezelfde nieuwe technieken gebruikt van de Core i7? Het lijkt me stug dat Apple ineens de opvolger van de Core 2 Duo gaat gebruiken in de Mac Pro terwijl ze altijd de Xeon-lijn hebben gekozen.

PS
    Voor zover ik weet komt het Calpella-platform en Clarksfield CPU van Intel (de mobiele versie van de Core i7) pas eind 2009 uit. Dus het kan nog wel een klein jaartje duren voordat we de Core i7 in de iMac, Mac mini en MacBooks zien.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.