8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    FrSt

Nederlandstalige kaartspellen

Hoi mijn ouders hebben een power Mac gekocht om van de windows problemen af te zijn maar nu missen ze hun favoriete kaart spelletjes.
    Kan iemand me zeggen of die ook voor de Mac verkrijgbaar zijn maar liefst wel in de Nederlandse taal.

Bijdrager
    Ir.Bob

Dan moet je misschien eerst zeggen wat hun favoriete kaartspelletjes dan zijn. Overigens staan er in de appstore diverse gratis kaartspelletjes (en minesweeper).

Bijdrager
    mowat

Ja , maar wat de TS vraagt is niet zo gemakkelijk te vinden , namelijk , die spelletjes in de Nederlandse taal. De google hits zijn allemaal Engelstalig dacht ik.

Bijdrager
    Hansi2124

Of de Koning nu Koning heet of King: zo moeilijk is dat toch niet als je ook een Mac kan aanzetten?

Bijdrager
    MouseMighty

Afgezien daarvan, zoeken naar spelletjes voor een Power Mac? Ik wens je veel succes.

Bijdrager
    Verwijder

In het engels, maar hiervoor (en voor Starcraft) heb ik Rosetta geïnstalleerd: Solitaire Till Dawn. Mijn ouders kunnen geen engels maar hiermee kunnen ze wel overweg als ik een keer de regels vertaald voorlees. De regels van hun favoriete spelletjes kennen ze al.
    Of bedoel je kaartspelletjes als klaverjassen?

Bijdrager
    mowat

@Hansi, bij het gewone solitaire zou ik zeggen , je hebt gelijk .
    Maar er zijn hopen ingewikkelde kaartspellen , waarbij de engelstalige spelregels nauwelijk te begrijpen zijn.
    Ik heb er zo’n engeltalige verzameling van kaartspellen opstaan , en van de , ik dacht 90 , dat erinzitten , zijn er niets eens een 10-tal die ik ook werkelijk kan spelen omdat ik bij de anderen niets van de “rules” snap. En een Nederlandstalige vertaling vinden van die regels , dat heb ik ook opgegeven.
    En inderdaad , Mouse , Power Mac maakt het nog moeilijker.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.