5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    DannyR

Nederlandstalige Ajax forums of sites?

Bete mede Mac’ ers,

Momenteel ben ik druk bezig me te verdiepen in AJAX en XSL

Ben samen met een collega hier De Smeth en Media mee bezig geweest. Een flash site naar xhml.

Om me meer te kunnen verdiepen in de materie lijkt het me handig om ervaring met andere uit te delen. Dit doe ik momenteel al wel op Engelse site’s, maar soms is het wel is makelijk om met nederlandse collega’s te discuseren. Ik heb al flink wat gezocht maar heb hellaas nog geen nederlandstallige sites gevonden die zich bezighouden met AJAX, XSL en andere nieuwe webontwikkelen.

Zijn er mensen die mij kunnen wijzen naar dergelijke site’s? Of bestaan deze uberhaubt niet?

grz
    dannyr

Bijdrager
    The – DDD

Probeer hier is tussen te kijken:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Asynchronous+Javascript+And+XML&btnG=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl

Voor dit soort dingen vinden merk ik zelf altijd dat het goed werkt om bij Google het taal filter aan te zetten. Ik zoek expres niet op AJAX zelf omdat ik dan alleen maar AJAX fans krijg.

AJAX staat namelijk voor Asynchronous Javascript And XML. Welke zichzelf respecterende Nederlandse AJAX site zou dat niet trots in een FAQ verkondigen?

Bijdrager
    Yaris

Een nederlandstalig forum enkel over Ajax bestaat wellicht niet, maar gooi je vragen eens binnen op het forum van html-site.nl.

Bijdrager
    DannyR

te gek ga direct ff spitten.

bedankt
    DannyR

Bijdrager
    Bigs

Ik vind AJAX zo’n lege term.. het is niet mer dan een stukje XML-data met een xmlhttprequest ophalen en daarmee live je site updaten. Een heel forum daarover zou dus best wel saai zijn. Ik zou er gewoon lekker hier over posten om het niveau op het web ontwikkeling forum wat op te krikken:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.