11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    liudger

Nederlandse iTunesMusicStore????

Wat in hemelsnaam zijn ze aan het doen met de Nederlandse iTunes Music Store?
    Als je het vergelijkt met Amerikaanse Store dan zit de Nederlandse nog in het stenen tijdperk.

De Amerikaanse heeft veel meer features. Is beter aangevuld en heeft veel meer leuke aanbiedingen en vele gratis songs. Elke week zijn er meestal weer 2 nieuwe songs gratis te downloaden. En prijzen zijn vaak lager dan in de Nederlandse Store.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over Nederlandse muziek in de Nederlandse store? Wordt daar wel wat aangedaan? Er is haast geen info te vinden over Nederlandse artiesten. En heel veel ontbreekt. Of komen erg laat te voorschijn. Bij Amerikaanse iTunes Store heb je meestal een paar bladzijdes met info over artiest (Contemporaries influencers etc).

En je hebt optredens van artiesten in Apple Stores!! Nederlandse Apple centres zouden dit ook toch kunnen gaan doen? En muziek plaatsen op Music Store. Wat meer interactie A.U.B.!!!

En je hebt ook iTunes essentials. Zijn collecties van muziek samengesteld door een paar muziek liefhebbers en op genre&history, artist en groove. En deze collecties zijn weer ingedeeld in basic, next steps en deep cuts.

Ook de video collectie van Nederlandse store is niets vergeleken met de Amerikaanse.
    het wordt bijna tijd om een online petitie te doen!

Wat is jullie mening?

Bijdrager
    liudger

ik had een pol met 4 antwoorden? Waar is de laatste pol optie gebleven?
    En ik zie ook geen mogelijkheid om het te verander.

De laatste optie was start een online petitie maar:D

Dus reageer maar als je dat wilt met een bericht

Bijdrager
    Hobbes
    ”liudger”

ik had een pol met 4 antwoorden? Waar is de laatste pol optie gebleven?
    En ik zie ook geen mogelijkheid om het te verander.

De laatste optie was start een online petitie maar:D

Dus reageer maar als je dat wilt met een bericht

Je moet in bewerk nog 1 lege lijn laten staan (bij de keuzes van je poll) Dan blijven ze allemaal staan:)
    voeg ook even toe “ik gebruik iTunes music Store niet” en “Ik gebruik Limewire of een ander P2P progje :innocent: ”
    Ik zelf gebruik het niet ik luioster alleen naar de radio

Bijdrager
    Rupert Nicolson

Ik ben blij dat we een iTunes Music Store hebben! Je zou alweer bijna vergeten hoe lang we daarop hebben moeten wachten. Nu hebben we er een, en ja uiteraard is er altijd iets te verbeteren. Daarvoor heeft iTunes dan ook de optie “reageer op iTunes” opgenomen.

Bijdrager
    goddevader

ik vind de store wel ok, maar men budget laat me wel niet toe om al de liedjes te kopen die ik zou willen…;)
    Maar ik vind echter de prijs wel ok hoor.

Bijdrager
    GodzillaPresley

Ik ben 100% tevreden over hoe het werkt, maar ik zou het vaker gebruiken (lees: meer kopen) als het aanbod ruimer zou zijn.

Bijdrager
    late night freak

het valt me op dat in nederland alles wat betreft mac iets minder is…. word minder moeite in gestoken… geen/weinig promotie etc.. ik heb bijvoorbeeld nog nooit een ipod/imac/whatever reclame op tv hier gezien… en heb het idee dat die reclames die je in boekjes ziet alleen van apple dealers afkomen…

Bijdrager
    Sad

er is geen nederlandse iTMS, alleen een Pan-european:)

Bijdrager
    iOhan

Het blijft frustrerend dat je soms in de Duitse, Franse of weet ik wat voor versie dingen tegenkomt die in Nederland niet te downloaden zijn. Dat zou met rechten te maken hebben, maar voor die rechten betaal je toch ook? En in Europa is toch vrij verkeer van goederen en diensten. Volgens mij is zo’n handelsbarrière niet houdbaar als er eens een jurist op duikt.

Bijdrager
    Yosemite

Het mag dan wel een pan Europese EU ITMS zijn i.p.v. een Nederlandse, ze hadden toch wel kunnen zorgen dat elke winkel in de taal van het land is.

Maar het grootste minpunt blijft toch wel het beperkte aanbod.

Bijdrager
    Sad

Ze doen juist niet de taal per land om kosten te besparen. Nederland is een piepklein flutlandje natuurlijk als je ook heel Amerika als land ziet.

Ik denk dat ze eerst even de kat uit de boom kijken in de Pan-european store. Als het een succes wordt, zullen za vast verbeteringen en meer muziek toevoegen. Als de verkopen tegenvallen, nemen ze een andere beslissing. Althans, dat zou ik doen als ik Apple was.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.