4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Harryman

Nederlandse iBooks Store?

Ik onderzoek de mogelijkheden om een boek via de iBooks Store te verkopen. Wat techniek betreft begrijp ik het grotendeels. Maar als ik op toevoegen aan de iBooks Store zoek, zie ik alleen Amerikaanse opties. Bestaat er (nog) geen Nederlandse afdeling? Zoeken op bekende Nederlandse auteurs in de store levert ook niets op.

Bijdrager
    KarelWillem

Er staan veel Nederlandse boeken op, maar alleen uit de collectie ‘oud’.

http://www.ipadclub.nl/5779/gratis-historische-boeken-lezen-in-de-nederlandse-ibookstore/

Inactief
    Anoniem

Een reden waarom er waarschijnlijk geen NL boeken in de Bookstore te vinden zijn, is volgens Michael Thuy van de Belgische service Mighty Books:

“De reden dat er nog geen Nederlandstalige boeken in de iBookstore te vinden zijn, is volgens mij heel eenvoudig: Apple probeert om meteen één groot contract af te sluiten met een grote internationale uitgeverij. In de Verenigde Staten sluit je contracten met drie uitgeverijen en je hebt 90 procent van de markt. In Europa heb je echter talloze regionale uitgeverijen en wanneer je een contract afsluit met een grote Nederlandstalige uitgeverij, heb je nog steeds maar een heel klein marktaandeel. Daarnaast is de economische wetgeving in de Europese Unie veel complexer dan in de VS. Elk land heeft zijn eigen wetten en regeltjes. Ik denk dat het economisch niet interessant is voor Apple om er veel tijd en energie in te steken.”

http://www.ipadclub.nl/10804/voorlopig-geen-commerciele-nederlandstalige-boeken-in-ibooks/

Een schrijver als Arnon Grunberg heeft het op een andere manier gedaan. Hij heeft z’n eigen app in de App store om z’n werk onder de aandacht te brengen.

Bijdrager
    Harryman

Het was mij eigenlijk te doen om uitgeven in eigen beheer. Daar zijn geen grote belangen mee gemoeid en dat kan volgens mij wel in de Amerikaanse store. Begrijp ik het dus goed dat die Nederlandse store er domweg niet is?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.