2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

Nederlandse content op .design domein?

Ik ben gevraagd om voor een vormgever een simpele portfolio site op te bouwen. Nu wilt ze graag een .design domein gebruiken voor haar site/onderneming omdat Design ook in haar bedrijfsnaam zit maar kan dit i.c.m Nederlandse content op het domein of gaat Google dan irritant lopen doen qua regio-indeling.

Ik heb dit ooit gehad met een landcode ( .it – Itali├ź ) i.c.m een Nederlandse content. Denk aan een fancy domein als Fix.it ┬á…maar dat werd niet door Google geaccepteerd en de site werd gewoon in Itali├ź ingedeeld ongeacht de language attribute NL op het HTML document. In Google Search Console kun je dat op zo’n moment ook niet veranderen of forceren terwijl als je een .com domein toevoegt je altijd de vraag of mogelijkheid krijgt om je site in een bepaalde regio in te delen.

Hoe zou dat zitten met .design extensies?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

ik heb ook een .design domein. Het komt er maar niet van om mijn eigen site op te zetten,┬ágebruik het voorlopig nog als staging server met een nofollow robots.txt. ┬áMaar die heb ik er pas opgezet nadat Google de site met klantenwerk, wat niemand wat aangaat, keurig had ge├»ndexeerd. TLD’d als .design zijn niet landgebonden. Bovendien kan je bij Google opgeven in welk land je zit (weet alleen niet zo snel waar, dacht in webmaster tools). Wat, voor zover ik weet dan, nog wel belangrijk is is de locatie van je server. (ip adres). Dat kan gewoon in Nederland.

Met behulp van┬áhreflang=”nl” kan je aangeven dat je site in het Nederlands is. Last but not least kan je de locatie opmaken met ┬ástructured data┬ázodat Google weet waar je klant zit (als ze dat niet al wisten).

Lang verhaal kort: het lijkt me een goed idee, vooral als “design” al in de naam zit. Cool bovendien.

<edit>

Tip, waar je wel of niet je voordeel me kunt doen: Ik ben zelf klant bij┬áNamecheap, wat een betrouwbare partij is voor domeinregistratie. Goedkoop ook, .design domeinen kosten bij hun nu ÔéČ5,74. Bij Nederlandse registrars betaal je een veelvoud.

<edit2> Oops, foutje. Die ÔéČ5,74 is alleen voor het eerste jaar. Daarna betaal je ÔéČ35,-

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 2 weken geleden door  EagerB0bNerd.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.