13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Lrnsz

Nederlands kwijt

Ik heb wat zitten rommelen vanuit OS9 (opgestart vanaf aparte partitie) op mijn Panther schijf. Een paar documentjes verplaatst en weggegooid… Terug onder Panther heet de map Programma’s nu ineens Applications. Hetzelfde geldt voor mappen als Muziek, Films, Hulpprogramma’s enz. Ineens allemaal in het Engels :x

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit ongerief weer terugdraaien?
    Als ik met TinkerTool de hidden files laat zien, dan blijkt dat overal .localize staat, behalve op het hoogste niveau. Maar meer verstand heb ik er niet van. Op dit forum en op Apple support kan ik ook niks vinden (maar dat ligt vast aan mij, en het weer)
    Alvast dank!

Lourens

Bijdrager
    Jakke

Ik heb ook alles mapjes in het engels terwijl mijn systeem in het nederlands draait… Soms staan ze wel eens in het nederlands, maar dat is maar héél zelden.

Bijdrager
    Lrnsz

Zeg je hiermee dat dat normaal is?
    Ik kan er niet aan wennen, en volgens mij moet het toch te corrigeren zijn. Hoop ik 8)

Bijdrager
    wjgmspeedy

Open eens findervoorkeuren -> vinkje voor toon altijd bestandsextensies weghalen (als dat er staat natuurlijk)

Bijdrager
    Lrnsz
    ”wjgmspeedy”

Open eens findervoorkeuren -> vinkje voor toon altijd bestandsextensies weghalen (als dat er staat natuurlijk)

JA!! Een simpele oplossing, maar je moet het maar weten…
    Mijn dag is weer goed. Zeeeer bedankt!:lol:

Bijdrager
    rien69

Dit probleem had ik ook en ik heb het vinkje weggehaald en het is weer allemaal nederlands.

TNX voor de tip:D

Bijdrager
    Jakke

wjgmspeedy is een held al de 2e keer dat hij me vandaag helpt :lol:

Bijdrager
    RDNZL

wjgmspeedy is de gekste – supertip!

Bijdrager
    wjgmspeedy

jezus, kom net thuis en kijk even bij de ongelezen berichten, maar ik zal niet naast mijn schoenen gaan lopen 8)

Bijdrager
    3sje
    ”wjgmspeedy”

jezus, kom net thuis en kijk even bij de ongelezen berichten, maar ik zal niet naast mijn schoenen gaan lopen 8)

Geniet gewoon van je roem;-) want gelijkaardig topic werd hier al ergens behandeld:D

Bijdrager
    Lrnsz
    ”3sje”

want gelijkaardig topic werd hier al ergens behandeld:D

Dat vind ik geen aardige opmerking. Niet voor mij, maar helemaal niet voor de behulpzame wjgmspeedy.
    Zoals ik al bij mijn vraag heb opgemerkt, kon ik er via de zoekfunctie van dit formum niets over vinden. En ik heb echt mijn best gedaan, want niets is zo storend dat iedereen maar gemakzuchtig dezelfde vragen blijft stellen.

Dus verklaar je nader:
    1. Kun je misschien aangeven waar dit topic dan al eerder werd besproken?
    2. Waarom kon ik dat niet vinden (=wat heb ik verkeerd gedaan)?
    Om van te leren….
    :P

Bijdrager
    3sje

Hey, no offense for nobody zuh
    Zo is dat zeker niet bedoeld!!

Het topic waar zoiets aan het licht kwam, is de deze:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=12904

Dus soms kan het wel eens verwarrend worden. Soms merk ik dat op bepaalde Macs ook als ze talen wat switchen dat zelfs bepaalde hulpprogramma’s nog in een andere taal staan of zo. Toch een klein soort bugje precies, maar ja… bestandextensies does the job:-)

Btw, tof van je dat je gezocht hebt! Maar soms moet je echt op de juiste woorden zoeken of het komt er niet eh, spijtig. wie weet komt de Spotlight-technologie binnenkort op dit forum, zou wel cool zijn:D

Bijdrager
    Orangez

Als ik dit direct had gelezen had het me weer een uurtje klikken gescheeld! Dank!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.