18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Max_G

Nederlands FACEBOOK Forum?

Weet iemand een goed Nederlands, of anders Engelstalig forum voor het gebruik van Facebook en alles wat erbij hoort?
    Heb geGoogled, maar kwam niet echt iets tegen.

Thanks!
    Max

Bijdrager
    wdele
    Bijdrager
    Yggdrasil

@ Max

Googelen – googel – gegoogeld:-)

Bijdrager
    csteelooper

@Yggdrasil: tja, en da’s nou waarom ik sommige dingen pertinent in het Engels doe… Kom op zeg, gegoogeld… Ik bedoel maar…

Het mag dan officieel in het Groene Boekje staan, dit is een vorm die ik nooit zal gebruiken. Dat geldt overigens ook voor ‘Kado’ en dergelijke foeilelijke verbasteringen…

Nu on topic: interessante vraag, maar wat voor vragen heb je over Facebook, die men niet op Facebook zelf kan beantwoorden?

Bijdrager
    Domtoren

Ik zoek in Google. Jij zoekt in Google. Wij zoeken in Google?

Bijdrager
    Yggdrasil

In feite zoek je mét Google. Google is namelijk een zoekmachine, een middel om iets mee te zoeken. /:lol: /

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Nou heren, Ik ben het helemaal kwijt, waar moet ik op google’en ?:P

Bijdrager
    penseel

Hier op, Nederlands FACEBOOK Forum?

Bijdrager
    WietseV

Over het Google-als-werkwoord-debakel: in het Groene boekje (de officiĂ«le dus) wordt alleen googelen goedgekeurd, dus zonder hoofdletter, en met omkering van de letters ‘l’ en ‘e’. Het Witte boekje daarentegen (dat andere boekje dus) staat zowel het gebruik van googelen als googlen toe. Dus afhankelijk van welk boekje je aanhangt (het lijkt bijna religie zo), is het:

Groene boekje:
    – Ik googel
    – Jij googelt
    – Wij googelen
    – Etcetera

Witte boekje:
    – Zoals Groene boekje, of:
    – Ik google
    – Jij googlet
    – Wij googlen
    – Etcetera

Ook deze informatie is overigens te googelen.

Nu iets meer on topic: bestaat Startpagina.nl nog steeds?! Ongelofelijk, ik zag die link, en de sentimentele tranen sprongen me spontaan in de ogen! Dan sluit ik me vervolgens aan bij hen die wel willen weten waar je ooit een forum Ăłver Facebook voor nodig hebt, en besluit ik mijn reactie, geheel in de stijl van de revolutie van het Witte boekje, met de wens: veel succes met googlen.;)

Bijdrager
    1984
    csteelooper op 03 juni 2013

@Yggdrasil: tja, en da’s nou waarom ik sommige dingen pertinent in het Engels doe… Kom op zeg, gegoogeld… Ik bedoel maar…

Het mag dan officieel in het Groene Boekje staan, dit is een vorm die ik nooit zal gebruiken. Dat geldt overigens ook voor ‘Kado’ en dergelijke foeilelijke verbasteringen…

Bijdrager
    Fingerlicking

Wel mooi, binnen 2 posts gaat het niet meer over het onderwerp maar over hoe je al dan niet een woord schrijft..

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Nog mooier is, dat het groene boekje gemaakt word door digibeten ;). En die gaan ons dan vertellen hoe je google’en moet schrijven:P

Bijdrager
    computer space
    Yggdrasil op 03 juni 2013

In feite zoek je mét Google. Google is namelijk een zoekmachine, een middel om iets mee te zoeken. /:lol: /

Niks daarvan!
    Waar verdient Google geld mee?
    Reclame
    Google = RECLAMEBOER
    Zoeken is ook veel te moeilijk. Moet je honderden talen begrijpen etc. etc. Pagerank meet in feite hoe ONS brein een selectie maakt uit 10 mogelijk relevante websites door ons 3 regels per site te tonen. Door te meten waarop we klikken, heeft Google een IDEE of de informatie relevant is.
    Wij doen het zoeken dus zelf, en google turft onze kliks. Dat is alles.
    Als je dat begrijpt, kun je het ook beter als gereedschap inzetten, en zien wanneer de resultaten onzin zijn en andere tools relevanter.

Bijdrager
    Max_G

Dank voor alle diarrhée. Maar heeft iemand, naast wdele (en dank!), ook een tip?
    .
    Met Google kom ik er (zelf) dus niet. Kan iemand wel een zoekopdracht laten zien met bruikbare resultaten?

Bijdrager
    Max_G

O ja, waar ik dan dat Facebook forum voor zou willen gebruiken, naast het reeds bestaande Facebook-helpcenter.
    .
    Wel, over pagina’s (bedrijven), marketingstrategieĂ«n, het maken van allerlei apps, combi’s met andere social media, bespreken van privacy-kwesties enz. enz.

Bijdrager
    Domtoren
    Yggdrasil op 03 juni 2013

Je zoekt in het woordenboek, in het dossier, in de kast en in de database van Google.

Bijdrager
    Yggdrasil

Je zoekt in de database ja, maar je gebruikt daar voor een zoekmachine van Google.

Bijdrager
    Max_G

@ Domtoren en @ Yggdrasil Kunnen jullie niet leuk even met elkaar gaan mailen? Jullie vervuilen het topic!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.