9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Fraser

Nederlands alternatief Involer?

Ik kwam toevallig bij de Macbox aanbieding het programma Involer tegen.
    Lijkt me heel makkelijk en is lekker simpel… maar in het Engels…
    Nu is dat qua begrijpen niet zo het probleem maar het is een beetje vreemd om hier naar je klanten een ‘Invoice’ te sturen!
    Kent iemand een soortgelijk programma in het nederlands?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Bor

Je kunt hem ook vertalen hoor. Toon de pakketinhoud en zoek de map “English.lang” ofzo… die dupliceer je en verander je English in Dutch. Dan alle plists vertalen.

Bijdrager
    hellomcfly

Billings wordt binnenkort ook Nederlands. Op het forum van de app wordt er al over gesproken, zag ik laatst…

Bijdrager
    Fraser

@Bor:
    Ik heb nu de trial versie nog van Involer, kan het zijn dat je dan niets kunt veranderen in de plists?
    Kan nl. ook de map Lang. English niet vinden en/of veranderen…

@hellomcfly:
    Had ik al gekeken, is wat gecompliceerder, maar in Ned. misschien de moeite waard.

Bedankt voor het meedenken allebei!

Moderator
    Night

De plists hoeven ook niet vertaald te worden, dit zijn slechts preference files. Maar als je het programma selecteerd en dan met rechtermuisknop erop klikt (of ctrl-klik) kun je kiezen voor “show package”. Dan zul je zien wat er zich allemaal Ă­n het programma bevind, waaronder de language-files. (kijk naar ___.lproj folders). De .nib files hierin kun je wijzigen met Apple’s Interface Builder, onderdeel van Xcode.

Bijdrager
    Bor

Oops, die bedoelde ik. Foutje!

Bijdrager
    Fraser

… ga ik eerst weer ‘es de X-codes vanaf cd installeren.
    Heb ik bewust niet geĂ¯nstalleerd omdat ik dacht het nooit te gebruiken…
    Zo zie je maar weer.
    Nogmaals dank allemaal.

Bijdrager
    Verwijder

ik ben waarschijnlijk te laat maar voor je Interface Builder installeert: de nib-file is een gecompileerde nib-file en kan niet met Interface Builder worden geopend.
    Als je niet bang bent uitgevallen en alleen de te printen factuur in het Nederlands wil hebben zou je het volgende kunnen doen (op eigen risico). Doe voorzichtig want als je te veel verandert kan het programma crashen.
    – download TextWrangler (gratis http://www.barebones.com/products/textwrangler/) als je die nog niet hebt.
    – maak een kopie van het programma
    – Control-klik op het programma en kies “Toon pakketinhoud”
    – blader naar Involer.app/Contents/Resources/English.lproj/MainMenu.nib
    – open MainMenu.nib in TextWrangler.
    – open Find & Replace (Command-F) en zet “Case Sensitive” en “Match Entire Words” aan.
    – vervang met “Replace All” de Engelse woorden op de factuur door de Nederlandse vertaling. werkt net als in een gewone tekstverwerker.
    – bewaar, sluit
    – start Involer, bij al aanwezige facturen staat nog Invoice, met het knopje “Edit” kan je er als het goed is nu Factuur van maken.

als het programma niet meer werkt zoals zou moeten, ga dan terug naar de kopie.
    als je veel tijd hebt zou je ook het hele programma kunnen vertalen. ik heb dit niet geprobeerd en weet niet of het helemaal lukt. de kans dat er iets fout gaat wordt groter.
    je zou ook de maker kunnen vragen of er een Nederlandse versie komt of of hij de te printen teksten aanpasbaar wil maken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.