8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Gerhard

Nec DVD writer – Goed ding? Oude writer eruit?

Ik ben van plan een DVD writer van NEC te kopen (Dual DVD+RW/+R DVD-RW/-R (16x/10x/40x CDRW), 125 Euro.

1 – Heeft iemand ervaring met deze writer, goede aankoop?

2 – Betekent dit dat mijn originele CD writer plaats moet maken voor deze NEC drive of kan ik hem daaronder installeren? Aangezien deze writer vrij goedkoop is ben ik een beetje bang mijn oude’ vertrouwde’ cd writer te vervangen voor zo’n ‘goedkoop’ ding.

3 – Wat is het nadeel van deze NEC DVD writer vergeleken bij de duurdere die op de markt zijn, alleen maar de ‘lange’ wachten totdat 1 plaatje klaar is?

4 – Is zoiets net zo gemakkelijk te installeren als een geluidskaart of komt er wel iets meer bij kijken?

gerhard

[email protected] (G4/800)

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb laatst mijn dvd speler van mijn G4 450 vervangen door een Pioneer A 106 DVD brander……. 5 min. werk, (ik ben leek) en alles werkt perfect.

Kost iets meer dan 125 Euro (nl. 195,= Euro) maar is dan ook gegagrandeerd goed en je cd brander kan er probleemloos uit.

Bijdrager
    SvS
    ”Hans

Ik heb laatst mijn dvd speler van mijn G4 450 vervangen door een Pioneer A 106 DVD brander……. 5 min. werk, (ik ben leek) en alles werkt perfect.

Kost iets meer dan 125 Euro (nl. 195,= Euro) maar is dan ook gegagrandeerd goed en je cd brander kan er probleemloos uit.

En? Wordt het herkend door iDVD? (dat is zelfs mijn eis voor een dvd-brander die ik nog steeds wil kopen)

Bijdrager
    OMT-fan

volledig!!!!!!!

Bijdrager
    KP

eeeh, de apple branders zijn toch ook pioneer? dat is mischien de reden waarom hij herkent word in idvd, het is geen garantie dat alle merken worden ondersteund, had ergens gelezen dat niet alle merken worden ondersteund (kan niet meer vinden waar). Kun je die nec niet proberen? en als het niet wil weer inruilen? (van te voren vragen bij een winkel, je probleem uitleggen en dat je het graag wilt proberen, maar niet zeker weet of het werkt ect.)

Bijdrager
    Ludo

Ik ben ook benieuwd of je een NEC 1100 of 1300 als superdrive kunt gebruiken. het schijnt zelfs zo te zijn dat je een NEC 1100 kunt flashen naar een Plextor (de firmware vervangen) iemand ervaring hiermee ?
    zie ook
    http://www.kieskeurig.nl/nl/review.nsf/id/1C2837822F313AA8C1256D330038EC80.htm

Bijdrager
    Gravity

sorry dat ik een beetje afwijk van het onderwerp, maar wat zou het voordeel er van zijn als je een NEC gaat “flashen” naar een plextor? 8)

Bijdrager
    Ludo

Voordeel; De nec is goedkoper dan de plextor je hebt dus een betere writer voor minder geld, terwijl de hardware identiek is.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.