11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    stoef

nec brander / of toch pioneer

ik ga waarschijnlijk volgende week een dvd brander kopen en deze extern maken (firewire)

nu lees ik wel artikelen over de nec 1300 of pioneer a06, maar werkt de nec nu wel of niet, want deze is een stuk goedkoper dan de pioneer.

graag zou ik jullie meningen willen weten welke te kiezen, mag zelfs ook een ander merk zijn maar wel +/- brander (denk ik), deze is dan ook te gebruiken bij een kennis van mij op z’n windhoos bak voor een backup te maken.

Moderator
    Lucas Raggers

Ik zou voor de pioneer gaan.

PS Is dit geen betere avatar?

Bijdrager
    Pieter Neerincx

Ik kan je de GSA-4040B van LG Electronics van harte aanbevelen. Gaat bij MyCom voor 199 euro over de toonbank en is de enige in Nederland verkrijgbare brander die echt alles brandt: DVD+/-R(W) , CD-R(W) EN DVD-RAM! Alleen jammer dat ie geen DVD-RAM schijven in een cartridge ondersteund. Heb zelf de voorloper van deze drive (iets langzamer en geen DVD+R(W)) in m’n G4 ingebouwd en dat werkt als een zonnetje.

Er is ook een nieuwe brander van Matshushita (beter bekend van de merknaam Panasonic) op komst die nog iets sneller is een naast al het bovenstaande ook nog de DVD-RAM schijven met cartridge accepteert. Dat wordt wereld wijd de allereerste drive die alle momenteel op de markt beschikbare DVD formaten ondersteund en schijven met cartridge accepteert. Verkrijgbaarheid van de Panasonic drives is in Nederland alleen hopeloos met dank aan een prutser van een importeur. Dus als je een panasonic drive te pakken wil krijgen zul je die uit het buitenland moeten halen. Belgie of Duitsland is dan trouwens al ver genoeg, want daar zijn ze wel verkrijgbaar. (Ik heb zelf de LF-D311 van Panasonic extern als FireWire drive en ook dat werkt als een zonnetje).

Als je trouwens data wil backuppen kun je beter DVD-RAM schijven gebruiken dan DVD+/-R(W). Die zijn goedkoper, vele malen betrouwbaarder en gewoon rechtstreeks herschijfbaar zonder opnieuw moeten formatteren (werkt dus net als een harde schijf alleen dan langzamer). Verkrijgbaarheid van DVD-RAM schijven is in Nederland trouwens ook verre van optimaal, maar bij de voormalige Vobis winkels (ben de nieuwe naam even kwijt) kun je een 5-pak van dubbelzijdige (9,4 GB per schijf!) DVD-RAM schijven van Imation krijgen voor ongeveer 16 euro. (Er zijn ook winkels die diezelfde schijven rustig voor meer dan 20 euro per stuk verkopen :x)

Als iemand trouwens weet waar je in Nederland voor een redelijke prijs goede FireWire kastjes kan kopen dan lees ik dat graag in dit Forum! Ik heb zelf bij gebrek aan beter een externe CD-brander van LaCie in de aanbieding gekocht -> CD-brander eruit -> DVD-brander erin. Was de goedkoopste oplossing die ik kon vinden.

Bijdrager
    MacLover13
    ”stoef”

ik ga waarschijnlijk volgende week een dvd brander kopen en deze extern maken (firewire)

nu lees ik wel artikelen over de nec 1300 of pioneer a06, maar werkt de nec nu wel of niet, want deze is een stuk goedkoper dan de pioneer.

graag zou ik jullie meningen willen weten welke te kiezen, mag zelfs ook een ander merk zijn maar wel +/- brander (denk ik), deze is dan ook te gebruiken bij een kennis van mij op z’n windhoos bak voor een backup te maken.

Als antwoord op je vraag. JA de NEC werkt ook op de G4

Succes met je keuze.

Moderator
    unSOUND

Ik geloof alleen dat niet alle merken branders werken met iDVD.

Bijdrager
    macpro
    ”Pieter

Als iemand trouwens weet waar je in Nederland voor een redelijke prijs goede FireWire kastjes kan kopen dan lees ik dat graag in dit Forum! Ik heb zelf bij gebrek aan beter een externe CD-brander van LaCie in de aanbieding gekocht -> CD-brander eruit -> DVD-brander erin. Was de goedkoopste oplossing die ik kon vinden.

Net niet Nederland, maar op http://www.tweedehandsmac.be krijg je een firewire kastje voor 80 euro.

Bijdrager
    bmwk100rs

Net niet Nederland, maar op http://www.tweedehandsmac.be krijg je een firewire kastje voor 80 euro.[/quote]

Voor een firewire case kijk op deze link http://www.target-int.nl
    Categorie Our Products
    Groep 26
    Artnr 26094
    Deze zijn ongeveer 55 euro ( Zie ook fotogalerij ) overige mac

Bijdrager
    justketchup
    Bijdrager
    Wolf

Ik ben een totale leek op het gebied van DVD’s branden maar ben wel op zoek naar een externe brander. Is het echt zo makkelijk: een firewire kastje kopen, DVD-brander van willekeurig merk erin en branden maar?

Wolf

Bijdrager
    Wolf

Ik ben een totale leek op het gebied van DVD’s branden maar ben wel op zoek naar een externe brander. Is het echt zo makkelijk: een firewire kastje kopen, DVD-brander van willekeurig merk erin en branden maar?

Wolf

Bijdrager
    Wolf

Wolf

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.