5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

NDC001 foutmelding

Mijn 27″ iMac 2015 start (soms) zeer traag op (fusionschijf).

Bij een hardwaretest krijg ik de melding NDC001

Dat heeft iets met de camera te maken, maar er wordt verder niets verder toegelicht.

Kan de Mac hierdoor zo traag worden en soms FCPX vast laten lopen?

Bijdrager
    nnsa

Zou maar alvast zorgen voor actuele backup’s. Zou zomaar kunnen dat de Fusion drive het aan het begeven is.

Moderator
    Night

Andere gebruikers, met eenzelfde foutmelding, maakten gewag van corrosie op de camera connector soldeerpunten. Schoonmaken en opnieuw solderen was daar de oplossing. Of jij zo technisch bent om dat zelf te kunnen doen, weet ik niet. Een stap naar de reparateur zou anders de volgende logische stap zijn. De connectie tussen de foutmelding en het begeven van de Fusion Drive, zoals hierboven wordt gesuggereerd, kan ik echter niet terugvinden hoewel dat geen garantie is dat verschillende foutmeldingen niet met elkaar kunnen samenhangen.

De traagheid is het logische gevolg van een ontdekte hardewarefout tijdens het opstarten.

Bijdrager
    OMT-fan

Backup wordt zeer consequent gemaakt.

Uitleg van Night is erg informatief, zelf repareren is denk ik geen optie.

De traagheid als gevolg van de foutmelding is m.i. verrassend.

Ik moet maar eens met een reparateur gaan overleggen.

Moderator
    Night

Je moet het zien als een formule-1 coureur die bij de start niet vol gas kan geven omdat hij zit te staren naar een leuke pits-poes, zich vervolgens realiseert dat hij nu niet kan uitstappen om even te kletsen, en dan alsnog zijn rondje gaat rijden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.