18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    fozzy

navigatiesystemen aansturen via Apple

Ik zie overal Navigatie systemen voor in de auto, of op de motor..e.d.
    Alleen maar via PC aan te sturen, is het niet mogelijk om de software via je apple te uploaden naar zo’n apparaat? Anders ben je als Applegebruiker verplicht om een laptop te kopen..of n goedkope PC, wil je optimaal gebruik maken van zo’n apparaat toch? Ja..of je moet n stand alone geval kopen, met de routes op cd..maar dat is dan weer niet wat ik wil.

Bijdrager
    cubizer

Misschien is Virtual PC een tip. Zo gebruik ik namelijk ook mijn Garmin eMap. Dus handzame Navigator; ook in de auto te gebruiken.
    Binnenkort (lees Juni) komt Microschoft uit met versie 7. Deze zou een heel stuk sneller moeten zijn tov zijn voorgangers van Connectix. We’ll see….

Bijdrager
    aperitivo

route 66 + Garmin etrex of duurder
    Route 66 is nog nederlands ook als ik me niet vergis
    Het enige lastige is de kabeltjes tussen de mac en Garmin. Je hebt een Garmin adpater kabeltje nodig en een serieel – usb adapter. Bij elkaar vrij duur. Maar het werkt goed, er zijn veel (zeil)boten die deze combinatie gebruiken.
    VirtualPC is natuurlijk de allerlaatste optie, bovendien heb je hetzelfde kabeltjes probleem, sterker nog, dat virtueel PC moet ook nog begrijpen dat je seriele poort via USB gaat.

Bijdrager
    jeroenimo

Virtual PC is erg traaaaaaaaag! kies liever voor een macosX based oplossing.
    Ik spreek uit ervaring want ik heb allerlei nautische gps programma’s draaien en route 66 is een goed alternatief. Die werkt namelijk met een deluo gps muis samen en dat gaat erg goed. http://www.deluo.com
    Maar als je sofware naar je navigatie systeem moet uploaden denk ik dat VPC de enige oplossing is.

voor vragen anders een PB

Bijdrager
    Frank

Ik heb Virtual PC met MapSource van Garmin geprobeerd in OS X. Dat werkt dus niet. Op een of andere manier wordt de data programmer (voor de data card van de StreetPilot III) van Garmin niet herkend. In OS 9 werkt het echter wel!

Frank

Bijdrager
    defender90

Hoi,

Ik gebruik sinds kort een Etrex Legend in combinatie met route 66. Voor het uploaden van routes en waypoints gebruik ik MacGPS Pro (http://www.macgpspro.com) Ook voor navigatie in de auto kun je MacGPS Pro gebruiken, dit in combinatie met gekochte of zelf ingescande kaarten. Als je alleen wilt navigeren met route66 kun je ook een Bluetooth GPS muis gebruiken, dan ben je icm je powerbook, de kabels kwijt.
    Het is jammer dat er voor de Mac geen echte navigatieprogramma’s te vinden zijn. De huidige software geven alleen je postitie weer, en berekenen geen nieuwe route als je van je route afwijkt. Op mijn vraag aan Route 66 of dit in de toekomst wel het geval gaat worden voor de Mac versie mochten ze geen antwoord geven. Inmiddels is er wel een Pocketpc versie van route66 die dat wel kan. (http://www.66.com/route66/index.php)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een Pocket PC met hier op TomTom 3 Benelux. In eerste instantie valt er niets te installaren, want de hele handel wordt op een geheugenkaart meegeleverd.

Wil je andere kaarten installaren dan zou je een PC moeten gebruiken.
    Maar ik heb me laten vertellen dat je de .exe bestanden ook gewoon (via Missing Sync of PocketMac) naar je Pokcket PC kunt overhevelen en dan gewoon de kaarten installeren.
    Zorg wel voor voldoende geuegenkaart-ruimte (bijv. een kaart van 512 mb), zodat je zeker weet dat alles past.

Bijdrager
    Zji

Hallo,
    Ik dacht er eerst aan om een eTrex euro aan te sluiten op de iBook, om vervolgens met Route 66 een soort navigatiesysteem te hebben, maar nu zie ik dat zo’n “muis” misschien ook wel een optie is; het hoeft namelijk niet uitgebreid want waarschijnlijk zal ik dat schermpje op een receiver toch neit gebruiken (aangezien het dus aan de laptop moet worden aangesloten).
    Zo’n muis (usb) is als ik het goed begrijp dus slechts een ontvanger, die zendt de coördinaten door naar de iBook, die vervolgens een ‘u-bevindt-zich-hier-puntje’ in Route 66 zet?

Bijdrager
    jeroenimo
    ”Gijs

Zo’n muis (usb) is als ik het goed begrijp dus slechts een ontvanger, die zendt de coördinaten door naar de iBook, die vervolgens een ‘u-bevindt-zich-hier-puntje’ in Route 66 zet?

precies wat je zegt!;-)

Bijdrager
    Zji

Hehehe, oké..
    En die van Deluo zijn dus wel een aanrader? Ze lijken me namelijk zo goedkoop als ik ze met andere GPS muizen vregelijk..

Bijdrager
    jeroenimo

Heb het op het iBookje van mijn vader i.c.m route 66 aan de praat gekregen ..
    Je hebt wel een driver nodig voor OSX maar die is te downloaden via de site van deluo

succes

Bijdrager
    Zji

Ok, bedankt. Het is nu eigenlijk alleen maar afwegen óf de eTrex euro, schermpje maar duurder, of een muis.
    Heb jij die muis (welk type trouwens?) ook via die site besteld?

Bijdrager
    jeroenimo

Muis via deluo besteld idd

Bijdrager
    Zji

En welk type heb jij? De lite?

Bijdrager
    jeroenimo

deze en dan de USB uitvoering uiteraard.

Bijdrager
    Zji

Oké bedankt!:D

Bijdrager
    Zji

Wat zijn naast de Deluo goede ‘muizen’? Aangezien die Deluo natuurlijk wel uit Amerika moet komen..

Bijdrager
    Zji

Update; het is de Garmin eTrex euro geworden. Op Macsupport had ik namelijk gelezen dat die met behulp van een verloopstukje van serieel naar usb goed aangesloten kon worden op de iBook en o.a. Route 66. Nu vroeg ik me alleen af of ik daarvoor misschien een driver moet installeren, aangezien Route 66 het apparaat niet meteen herkent?

edit: Trouwens, dat verloopstekkertje is oorspronkelijk van een Palm. Als ik de GPS via dat stekkertje in de iBook heb zie ik onder de usb poort bij Systeemprofiel ook ‘Palm Serial Adaptor’ staan. Ik weet niet of dat een probleem zou kunnen zijn?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.