14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    vlyndertje

navigatiemappen

Hoi,

je hebt in je findermap links allemaal van die navigatiemappen zoals muziek, afbeeldingen etc.
    Nu heb ik per ongeluk mijn afbeeldingen map gewist, maar kan deze dus nergens meer vinden. Je kan wel een nieuwe map aan maken, maar je krijgt dan niet meer zo’n speciaal icoontje, zoals je bij muziek en Films enzo hebt. Heeft iemand enig idee hoe ik zo’n icoontje terug kan krijgen voor mijn afbeeldingen map ????

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Fabio

volgens mij bedoelt hij iets anders yaris…

@vlyndertje
    : je kun naar je thuismap navigeren (in de finder, toets appeltje-shift-h) en vanuit het venster het icoon van je afbeeldingenmap in de navigatiebalk slepen. je kunt dit met alle mappen doen die je vaker gebruikt :)

Bijdrager
    wjgmspeedy

Maar dan krijg je een mapicoon, en niet dat fotolijstje. In Jaguar kon je dat heel gemakkelijk herstellen, maar ik weet ook niet hoe dat in Tiger werkt.

Bijdrager
    Fabio

dat is gek… hier krijg ik wel weer dat lijstje (toch maar even geprobeerd want ik wist het niet zeker :mrgreen: ). ik heb trouwens 10.4.5

edit: bedoel je dat je de oorspronkelijke map hebt gewist ipv het icoon uit de navigatiebalk (dat dacht ik namelijk… :? ) ?

Bijdrager
    Daan.

Werkt appeltje z misschien nog?

Bijdrager
    vlyndertje
    ”phobia”

volgens mij bedoelt hij iets anders yaris…

@vlyndertje
    : je kun naar je thuismap navigeren (in de finder, toets appeltje-shift-h) en vanuit het venster het icoon van je afbeeldingenmap in de navigatiebalk slepen. je kunt dit met alle mappen doen die je vaker gebruikt :)

Deze map is dus juist verdwenen…. Nu heb ik een nieuwe map aangemaakt voor de afbeeldingen en nu is dat afbeeldingtje van dat fotolijstje verdwenen en heb geen idee hoe ik dat weer terug kan krijgen.

Bijdrager
    vlyndertje

ik heb inderdaad de originele afbeeldingen map weggegooit, per ongeluk. Zit niet meer in de prullemand….:cry: :cry:

Ik heb ook 10.4.5

Bijdrager
    wjgmspeedy
    ”phobia”

dat is gek… hier krijg ik wel weer dat lijstje (toch maar even geprobeerd want ik wist het niet zeker :mrgreen: ). ik heb trouwens 10.4.5

Dus als je dat fotolijstje uit de navigatiekolom verwijder, en dan die map daarin weer terugzet, wordt dat automatisch dat fotolijstje?

Bijdrager
    Fabio

aargh… dat is %#$%! hmm… misschien kun je via google iconen vinden?

ik heb even gekeken of ik een kopie kon maken voor je, of een zip-bestand maar helaas werkt dat niet :(

Bijdrager
    Fabio
    ”wjgmspeedy”

Dus als je dat fotolijstje uit de navigatiekolom verwijder, en dan die map daarin weer terugzet, wordt dat automatisch dat fotolijstje?

ja, net nog even geprobeerd… :)

Bijdrager
    Jean-Jacques

wacht, weet niet of ik je goed begrijp maar ik had ook een keer m’n afbeeldingen map verwijderd en ben er toen achter gekomen dat je bij die map appeltje + i moet drukken en bij Spotlight-opmerkingen Pictures moet typen et voila dan werkt hij weer.

Bijdrager
    arnout

Dit is inderdaad nogal een raar probleem.
    Ik heb geprobeerd een nieuwe folder aan te maken en het icoontje van de pictures folder te plakken op die map, je zou zeggen dat dit de gemakkelijke oplossing is…stuur Vlyndertje gewoon een map dat het pictures icoontje heeft.
    Maar wanneer je de originele pictures folder naar de sidebar sleept verandert de folder met fotolijstje in een fotolijstje, sleep je een zelf aangemaakte folder met het geplakte icoontje van de originele pictures folder naar de sidebar dan blijft het een folder met daarop een fotolijstje, het verandert niet in een fotolijstje alleen.
    Mijn (originele) fotomap is leeg, ik gebruik hem niet, dus ik kan hem wel naar je mailen Vlyndertje…al blijft de vraag of ie dan niet, eenmaal aangekomen op jouw computer, veranderd is in een gewone folder…wanneer ik een copy probeer te maken van die folder, verandert de copy in een gewone folder.
    Overigens kun je de (Engelse) naam “Pictures” zonder problemen veranderen in “Afbeeldingen”, de map verandert dan niet in een gewone map (wat onder OS9 bij die systeemmappen wel het geval was)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”arnout”

Maar wanneer je de originele pictures folder naar de sidebar sleept verandert de folder met fotolijstje in een fotolijstje, sleep je een zelf aangemaakte folder met het geplakte icoontje van de originele pictures folder naar de sidebar dan blijft het een folder met daarop een fotolijstje, het verandert niet in een fotolijstje alleen.

Ik vermoed dat dit komt door de magische achter-de-schermen-bestandjes die OS X gebruikt. Kijk maar eens met ls -A in een map zoals Afbeeldingen. Naast allerlei mappen en zo zie ik dan b.v.:
    [code:1:f8f5108b62]-rw——- 1 jakko jakko 24580 Mar 13 13:37 .DS_Store
    -rw-r–r– 1 jakko jakko 0 Jan 31 2005 .localized[/code:1:f8f5108b62]
    .DS_Store bevat voor zover ik weet thumbnails, posities van scrollbalken, enz., en .localized is er om de map in de Finder een Nederlandse naam te geven. Ik gok dat één of beide hiervan nog meer doen, zoals aan de Finder doorgeven dat er een bepaald icoontje bij hoort in de navigatiebalk.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.