23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    pim939

Navigatiekolom Safari uitschakelen

Hallo,

Sinds de update naar Safari 9.0 komt de navigatiekolom tevoorschijn als ik mijn muis tegen de linkerzijkant tik. Ik maak eigelijk nooit gebruik van de navigatiekolom en ik vind het daarom maar vervelend dat als ik mijn muis te veel naar links hou de navigatiekolom tevoorschijn komt.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan uitschakelen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Lutjemac

Klik rechtsboven naast de < > op het tekentje van de navigatiekolom, hiermee zet je de navigatie aan of uit.

Bijdrager
    pim939

Ik heb hem ook uitstaan maar als ik safari in full screen gebruik komt hij toch steeds terug als ik mijn muis tegen de linkerzijkant van het scherm tik.

Bijdrager
    Lutjemac

Heb het even geprobeerd maar als ik safari full screen gebruik en tegen de linkerkant van het scherm tik, gebeurt dat niet.
    Ik heb Safari 8.0.8 met besturing systeem 10.10.5

Bijdrager
    pim939

Met Safari 8 had ik er ook geen last van maar nu met Safari 9 is deze vervelende functie er bij gekomen.

Bijdrager
    Lutjemac

Dan zal ik maar niet upgraden naar safari 9:(

Bijdrager
    Lutjemac

Heb nu safari 9 geinstalleerd maar bij mij gebeurt het niet.

Bijdrager
    pim939

Ik zit ook op OSX 10.11. misschien dat het daar in zit?

Bijdrager
    Unlock32

Geen idee waar jullie het over hebben….ik heb ook Safari 9 maar zelfs met full screen komt er geen navigatiekolom, ik moet dan echt op toon navigatiekolom klikken.

Bijdrager
    Lutjemac

Dat gebeurt bij mij ook zo. maar plm939 heeft het probleem dat als safari full screen gebruikt wordt en hij komt met de muis tegen de linkerkant van het scherm dan komt toch de navigatiekolom te voorschijn.8-)

Bijdrager
    pim939

Ik heb er even een schermopnamen van gemaakt:

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  pim939.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  pim939.

Bijdrager
    Dommel

Ik zit met hetzelfde probleem.. Is er al een oplossing voor?

Bijdrager
    GoeieDag

Zet de extensies eens uit.

Bijdrager
    pim939

Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden. Ik heb het maar gewoon geaccepteerd.

Bijdrager
    GoeieDag

Nogmaals: zijn er extensies in Safari geïnstalleerd die eventueel dit soort gedrag kunnen veroorzaken?

Bijdrager
    Dommel

Extensies uitgezet maar hij doet het nog steeds.. Is om gek van te worden..

Enige extensies die ik draai zijn trouwens adblock, adblock plus en vertalen.

Bijdrager
    pim939

De enige extensie die ik gebruik is adblock plus en die uitzetten helpt ook niet.

Bijdrager
    SunKeeper

Sommige mensen zwaaien als gekken met die muis/trackpad, anderen juist niet.
    Misschien muisaanwijzersnelheid ietsje terugzetten.

Met de auto schamp je toch ook niet constant overal tegen stoepranden en muren aan.

Bijdrager
    GoeieDag

Dan eens dit proberen:
    maak een nieuwe gebruiker aan in Systeemvoorkeuren>Gebuikers en groepen; log in op die nieuwe gebruiker en kijk of het probleem zich daar ook voordoet.

Bijdrager
    Dommel

mocht ook niet baten…

Bijdrager
    Shyos

Dit is standaard wanneer safari full screen is. Het is een toevoeging van el capitan en kan noet worden uitgezet. Dus; of oppassen, of niet in full screen werken.

Bijdrager
    pim939

Dat dacht ik al…

@sunkeeper

Ik had er het meeste last van als ik bijvoorbeeld een video wilde bekijken. Ik deed dan automatisch, omdat ik dat gewend was, mijn muis naar de linker zijkant

Bijdrager
    GoeieDag

Standaard gedrag? Nou, niet bij mij (met van alles de laatste versie).

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.