17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    michel0567

Navigatiebalk in iWeb

Hallo,

Ik heb een site gemaakt via iWeb. Ik heb hierin de paginabreedte vergroot naar 1000px. Dat ziet er allemaal wat beter uit maar nu krijg ik de navigatiebalk niet net zo groot als de breedte van mijn site.
    Kan hem wel net zo breed krijgen, maar de achtergrondkleur van die balk krijg ik dan niet groter.

Zie http://www.michelschroth.nl

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?:x

Alvast bedankt.

Groetjes Michel

Bijdrager
    metLinda

Ik heb het even snel geprobeerd..
    Als ik op de navigatiebalk klik, kan ik de breedte gewoon aanpassen. Ik gebruik iWeb ’08.

Bijdrager
    michel0567

Dat lukt mij ook alleen die grijze kleur in de balk krijg ik dan niet breder?

Michel

Bijdrager
    michel0567

Weet ook niet of de site in firefox goed overkomt? Gister bij mij na het uploaden ging dat niet goed. Wel toen ik hem nog niet geupload had maar éénmaal op het net zag het er niet goed uit.

Michel

Bijdrager
    KarelWillem

Brrrrr…. :mrgreen:

Nee, 1000 pixels breed IS NIET beter.

Gaan net alle kranten naar een handzaam formaat, gaan al die website-‘bouwers’ naar zo breed mogelijk.

Raden; tot voor kort gebruikte je nog Windows? :D

Bijdrager
    michel0567

Hoi KarelWillem,

Dat is persoonlijk. Maar weet jij de oplossing van die navigatiebalk?

Gr. Michel

Bijdrager
    KarelWillem

Redelijk simpel.

Het grijze balkje is een afbeelding die niet breder IS.
    Die kun je dus niet verbreden.

Of je moet in iWeb in ‘pakket-inhoud’ op zoek naar de afbeelding en die los gaan plaatsen en verbreden.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”michel0567″

Hoi KarelWillem,

Dat is persoonlijk. Maar weet jij de oplossing van die navigatiebalk?

Gr. Michel

Als bezitter van een 800×600 monitor (een ordinaire laptop bijvoorbeeld) ben je niet blij met die wijd-uitwaaierende websites.

Daarnaast heb ik naast mijn browser vaak nog een venster open staan.
    Een site van 1000 breed vreet dus onnodig veel beeldscherm-ruimte.

Het kijkt bovendien niet lekker. Of lees jij al je boeken ook in breedbeeld? :wink:

Bijdrager
    michel0567

Bedankt voor je reactie.

Het is af en toe een vreemd pakket dat iWeb, moeten ze eigenlijk ook de mogelijkheid niet geven om de breedte aan te passen :D

Michel

Bijdrager
    michel0567

1000 pixels is geen breedbeeld, en wat betreft 800×600 dat is uit de oertijd :P en in die tijd leven we niet meer!!

Bijdrager
    KarelWillem

De meeste thema’s zijn op de ‘ideale breedte’ ingesteld.

Gelukkig wel zou ik zeggen.

Dan moet je een thema kiezen die geen afbeelding gebruikt onder het navigatiemenu.

”michel0567″

1000 pixels is geen breedbeeld, en wat betreft 800×600 dat is uit de oertijd :P en in die tijd leven we niet meer!!

Prima hoor. Iedereen mag in elkaar flansen wat hij wil. :wink:

Ik vind het alleen uiterst irritant.

Heb je wel eens gedacht aan de nieuwe mogelijkheden om websites te bekijken (op smartphones, iPhone, iPod Touch, ultra-compact laptop?)

Die zijn vast héél blij met zo breed mogelijke websites.

Bijdrager
    michel0567

Daar heb je gelijk in maar smartphones en iPhone zijn eigenlijk bedoeld als telefoon.
    Je kan met het bouwen van een site niet iedereen tevreden stellen :wink: en gaat het allemaal om eigen voorkeur en gelukkig maar anders wordt alles zo saai.

Bedankt voor je tips wat betreft de navigatiebalk. Ik hoop dat ik eruit kom!!!

Michel

Bijdrager
    KarelWillem
    ”michel0567″

….Bedankt voor je tips wat betreft de navigatiebalk. Ik hoop dat ik eruit kom!!!

Je kunt ook zelf een navigatiebalkje bouwen.

Gewoon alle pagina’s zonder navigatiebalk laten weergeven en daar een tekst-blokje boven zetten, waar je ‘links’ aan hangt.

Dan kun je ook helemaal los gaan wat grootte, lettertype en link-kleur betreft.

Bovendien kun je dan de plaats van het navigatiemenu wijzigen.
    Links, rechts, midden, onder. Staand, liggend, etc.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb hier even een test-navigatie-menuutje gemaakt:

http://www.freestyle4all.nl/test

Niet mooi, maar het gaat even om het idee.

Bijdrager
    michel0567

Ik snap weet nu hoe je zo’n navigatiemenu-tje maakt. Heb er echter nog niet veel tijd voor gehad en upload het pas als ik de hele site heb aangepast.
    Voor nu vind ik het even prima. Zal snel de hele site aanpassen inclusief een navigatie-menuutje.

Vindt het overigens wel een leuk menuutje op de testpagina, je kan hier natuurlijk alle kanten mee op waar je dat ding neer zet.

Bedankt voor je reactie nog

Bijdrager
    michel0567

Het heeft even geduurd, geen tijd voor gehad, maar het is gelukt om een eigen navigatiebalkje te maken.

Ga nu verder met het uitbreiden van de site.

Bijdrager
    KarelWillem

Kijk. Je komt er wel.

Ik zou trouwens je gastenboek ook binnen je eigen iWeb site houden.
    Dat is mooier en duidelijk.

Ik heb dat hier ook gedaan:
    http://people.zeelandnet.nl/piccardt22/goes/Gastenboek.html

Als je dan de kleuren een beetje in lijn van je site doet, valt het niemand op dat het gastenboek er eigenlijk niet bij hoort.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.