11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Dor

Navigatie probleem Navigon GPS

Het volgende doet zich voor:

Wie kan mij zeggen of ik verbetering van de GPS kan verwachten?

Moderator
    unSOUND

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan de App ligt… Lijkt eerder alsof de iPhone zelf moeite heeft.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, verandering van navigatie-app zal geen verbetering van GPS-ontvangst laten zien.

Mijn zoon gebruikt de gratis Navigon-versie van T-Mobile op zijn iPhone 3 GS, en die werkt uitstekend.

Bijdrager
    jf

Nou…

Toen ik Navigon (Europa) na installatie van iOS 5 voor de eerste keer aanzette, had deze ontzettend veel moeite mijn locatie te bepalen. Nu was dat midden in de stad, tussen de hoge gebouwen en bij erg slecht weer, maar toch: dat was ik niet gewend van Navigon.

Tijdens het rijden liep de weergave van mijn positie en snelheid op het scherm ongeveer een minuut achter. Stond ik stil bij een verkeerslicht, was Navigon nog onderweg daar naartoe, bijvoorbeeld.

Toen ik de stad uit was, leek het wat beter te worden, al kwam zeer regelmatig het bekende rode balkje tevoorschijn, waarbij ook mijn locatieaanduiding even grijs werd.

Inmiddels is het beter geworden, al loopt de locatie- en snelheidsaanduiding de eerste paar minuten nog steeds een beetje achter.

Sowieso doet Navigon er langer over om over te gaan tot navigeren dan ik voor iOS 5 gewend was.

Let wel: voor de installatie van iOS 5 had ik hier geen last van!

Ik heb het gevoel dat in iOS 5 de gegevens vanuit de GPS op een net iets andere manier aangeboden worden dan daarvoor en dat Navigon daar moeite mee heeft.

Maps heeft er overigens geen problemen mee, alhoewel die natuurlijk doorgaans als ik er naar kijk geen rekening hoeft te houden met het feit dat ik me met zo’n 30-50 km/u voortbeweeg…

Bijdrager
    Dor

Iedereen alvast bedankt voor alle bovenstaande opgedane ervaringen.
    Zelf ben ik er nog niet uit hoe ik beter met de GPS kan omgaan,maar blijf experimenteren en hoop ook via dit forum nadere aanwijzingen van jullie te krijgen.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt niet ‘beter met GPS omgaan’. En experimenteren zou al helemaal niet nodig moeten zijn.

Als je toestel na een software Herstel in iTunes nóg niet goed functioneert, heb je gewoon een hardware probleem.
    Dan kun je blijven experimenteren wat je wilt, maar dat komt nooit goed.

n.b.: Wij werken met 2x een iPhone 3GS met Navigon en TomTom, en met een iPad met Waze en TomTom.
    Alledrie met iOS 5. En alledrie uitstekend navigerend.

Bijdrager
    Dor

KarelWillem.
    Bedankt voor je zeer duidelijke opmerkingen en je hebt groot gelijk.
    Volgende is nl. gebeurd .
    Bij het installeren van IOS5 kwam er een soft- of hardware probleem naar voren dat zich vanzelf oploste en ik ben gisteren weer van Drachten naar de stad Groningen geweest ,exakt dezelfde plaats en parkeerstand van de auto en geen enkel probleem meer! Ben nu erg gelukkig, want ik heb de pest aan half werkende app’s.
    Ik wil graag iedereen die heeft bijgedragen aan dit forum hierbij bedanken en dit onderwerp afsluiten.

Bijdrager
    KarelWillem

Gelukkig.

Bijdrager
    Martine

Sinds ik OS5 heb geïnstalleerd kan ik Navigon niet meer opstarten, en nog andere apps weigeren dienst… Wat is er verkeerd gelopen?:sad:

Bijdrager
    KarelWillem

Geen idee. Ik zou gewoon even opnieuw beginnen.

iPhone herstellen in iTunes, en alles er opnieuw op zetten.

Bijdrager
    Martine

Dank je KarelWillem, ik heb ondertussen mijn iphone nog eens gekoppeld aan Itunes, alles nog eens herstart, en wat blijkt… Navigon is terug actief…:wink:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.