10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Gustav

Navigatie menu Apple site. Script?

Hallo,

Ik ben sinds lange tijd bezig om na te denken over een site die ik wil maken.
    Inderdaad, er is nog weinig concreets gebeurd, anders dan een lange voorbereiding met lezen, inhoud, denken over de architectuur, navigatie etc.
    Het bouwen van de site gaat nu dus gebeuren (Smultron, NVU)
    Maar daar gaat mijn vraag niet over.

Voor mijn site wil ik graag een navigatie menu zoals die wordt gebruikt op de Apple site.
    Ik vind dit tot nu toe de meest elegante en prettigste manier van navigeren door een site.

Nu wil ik zo’n soort menu gebruiken – in ieder geval een tabblad structuur, met daar onder een een horizontaal overzicht van de verschillende submenu’s.

Weet iemand waar ik een voorbeeld van zo’n script kan vinden?
    In mijn dikke HTML boek kan ik hier niets over vinden, en na lang zoeken op diverse sites en fora kan ik ook nog niets vinden wat er op lijkt.

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet, Gustav.

Bijdrager
    Mr.Mark

Mij lijkt het gewoon een kwestie van een nieuwe pagina met daarin het horizontale submenu. Niks fancy en niks java. Gewoon in de pagina die het submenu nodig heeft het submenu plaatsen. Heb je het voor de overige pagina’s niet nodig? Dan ook niet erin zetten.
    Dit geld dan echter wel alleen als je geen framesets gebruikt (wat je ook niet zou moeten doen ;))

Bijdrager
    computer space

Op mijn site hieronder zijn het twee lists die met CSS gelayout zijn. PHP genereert deze lijst op basis van een database van het content management systeem. Maar met een PHP include zou je dit kunnen maken in een eenvoudige website.

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”Martiniman”

Op mijn site hieronder zijn het twee lists die met CSS gelayout zijn. PHP genereert deze lijst op basis van een database van het content management systeem. Maar met een PHP include zou je dit kunnen maken in een eenvoudige website.

en welke CMS gebruik jij dan

Bijdrager
    computer space
    Bijdrager
    hansenonline

hier een link voor de buttons om in photoshop te maken! om de rest net zo te maken als apple, moet je de broncode van hun site goed napluizen en gebruiken wat je denkt nodig te hebben!

Bijdrager
    Sunneh
    ”Martiniman”

Mambo

Je heb de stap nog niet gemaakt naar joomla? ben zelf er ook wat naar aan het kijken laatste tijd.

Bijdrager
    computer space
    ”Sunneh”
    ”Martiniman”

Mambo

Je heb de stap nog niet gemaakt naar joomla? ben zelf er ook wat naar aan het kijken laatste tijd.

Ik heb zoveel in de broncode gehackt dat overgaan naar Joomla een soort zelfmoordactie voor mijn site wordt. Terwijl ik er functioneel waarschijnlijk niks mee op schiet: alles dat ik nodig heb werkt.
    En aangezien niemand mij nog aan een programma heeft geholpen dat twee mappen op verschillen vergelijkt (net als je in Word twee documenten kunt vergelijken, maar dan voor een complete Mambo install), begin ik er nog liever niet aan. Ik wil eerst inzichtelijk hebben waar de originele install afwijkt van mijn eigen gemodificeerde versie.

Bijdrager
    hansenonline

zullen we even ontopic blijven!
    heb je de site al in bijv. photoshop vormgegeven? kan je daarna het geheel in css opbouwen.

Bijdrager
    Gustav

Op mijn oude iMac G3 had ik Photoshop Elements 2.0, bijgevoegd bij een digitale camera.
    Destijds probleemloos geinstaleerd.

Met deze bruikbare tips hierboven gegeven, wilde ik PE 2.0 wederom op mijn nieuwe iMac G5 installeren.
    Maar dan. het serienummer wat bij de vorige installatie goed bleek te zijn (een getal van 20 cijfers) blijkt nu niet meer te werken.
    Op mijn G3 staat dit nummer gewoon vermeld, maar nu doet hij het niet.
    Er worden nu namelijk 24 cijfers gevraagd. Ook met 4 nullen aan het begin doet hij het niet.

Dus photoshop helaas voorals nog niet.

Wel bedankt voor het meedenken.
    de link naar absolutecross is nuttig, maar pas later bruikbaar (misschien nog in een laatje het originele hoesje van de photoshop CD???).
    er staat trouwens op die site een mogelijkheid om het gewoon van hun site te downloaden, maar dat werkt niet. Ook al? Twijfel…, waar ligt dit nu aan. Ben ik de constante factor??
    Gelukkig werkt voor de rest mijn systeem heerlijk.

Groet, Gustav

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.