13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Theo7

Navigatie app voor Europa op de fiets

Hallo allemaal,

Ik heb een iphone4 en zoek me rot naar een navigatie app voor de iphone die heel Europa, of in iedergeval Scandinavie en west europa bereikt. Ik heb een app van co-pilot die je ook in een fiets stand kan zetten. Maar die heb ik getest en dat slaat echt nergens op. Een route van 6 km die ik dagelijks fiets word via hun aanwijzingen opeens 10 km. TomTom maakt hier in Zweden gebruik van 15 jaar oude kaarten, dus da’s ook niks. Ik zoek dus een app die echt ook alle routes voor fietsen aangeeft, dus fietspaden en/of wegen waar je mag fietsen. De meeste ‘grote jongens’ hebben daar dus nogal eens moeite mee. Garmin heeft tot nu toe alleen zo’n app voor USA & Canada.
    En het moet ook een app zijn die je niet online hoeft tegebruiken, want anders word het wel erg duur in het buitenland.

Ik hoop dus op goede en bruikbare tips. Nog even voor de duidelijkheid, ik zoek dus een gps oftwel navigatie programma waar je een route kan plannen, tracken heb ik niets aan.

Bijdrager
    Theo7

Ik vergat in me posting duidelijk te maken dat het om een fietstocht gaat van Uppsala, Zweden naar Amsterdam, Holland. Ik ga 2000 km fietsen voor twee goede doelen. Kijk maar op http://bikingtheo.org

Bijdrager
    Sascha

Heb je Navigon al eens bekeken? Hier kan je volgens mij instellen dat je je met de fiets verplaatst.

Bijdrager
    Chorro

@Sascha: Klopt, maar heb je ook gekeken welke routes hij dan maakt? Je moet hele stukken over 60 km/h wegen e.d. waar geen fietspad in de buurt te bekennen is. Wat dat betreft is het waardeloos.

Bijdrager
    KarelWillem

Er is best weinig op dat gebied geloof ik (?)

Voorbeeldje:
    http://itunes.apple.com/gb/app/bike-hub-cycle-journey-planner/id391782662?mt=8

Maar dat is dan weer voor de UK.

Bijdrager
    Theo7

Het is inderdaad erg lastig om iets te vinden:-(

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap ook niet waarom de grote jongens deze markt laten liggen eigenlijk.

Bijdrager
    Chorro

Ik zou het wel voor m’n scooter willen hebben, lang niet alle fietspaden e.d. zijn op Google Maps te vinden en ik moet soms toch echt wel weten hoe ik moet rijden gezien ik daarmee lang niet op alle wegen mag rijden.

Bijdrager
    Nickalicious
    KarelWillem op 10 mei 2011

Ik snap ook niet waarom de grote jongens deze markt laten liggen eigenlijk.

De fiets is heel veel gebruikt in Nederland, maar in andere landen zoals bijvoorbeeld Spanje laat men de fiets (zeker voor langere afstanden) gewoon links liggen.

Dat komt ook mede door het feit dat daar het OV een stuk goedkoper is. Andere landen heb je bijvoorbeeld weer heel veel reliëf in het landschap waardoor veel fietsen gewoon nagenoeg niet te doen is.

Bijdrager
    KarelWillem
    Theo7 op 10 mei 2011

….Garmin heeft tot nu toe alleen zo\’n app voor USA & Canada….

Ze hebben er meer hoor:
    http://www.navigatie-software.com/product/563/Garmin_OnRoute_Fietskaart_Nederland_SD_micro_SD_Kaart
    en
    http://www.garmin-winkel.nl/c-812572/gps-wandel-fietskaarten/

Dus wellicht dat Garmin in andere landen ook andere kaarten aanbiedt. Dat denk ik wel eigenlijk.

Bijdrager
    Chorro
    Nickalicious op 11 mei 2011

Dat komt ook mede door het feit dat daar het OV een stuk goedkoper is.

Dat hele OV kan m’n rug op. Wil ik vanaf hier naar Houten, ben je 1,5 uur kwijt. Met de scooter doe je daar net geen 20 minuten over, daarnaast is de scooter goedkoper dan het OV. Voor die rit ben ik ongeveer net zoveel kwijt, als een volle tank terwijl ik met die rit echt geen hele tank kwijt ben.

Bijdrager

Lees je wel goed? Hij heeft het over Spanje, niet over Nederland.
    Maar goed, opgelucht? Je frustratie is eruit:D

Bijdrager
    Chorro

@Martijn: Maakt weinig verschil, ik ben in landen geweest waar OV vierkant onbetaalbaar was zo’n beetje. Welke landen dit waren en of dat inmiddels is veranderd durf ik je niet te zeggen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.