6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Vic

Navigatie app met stembegeleiding en GPX import mogelijkheid

Op nogal wat sites kun je vandaag de dag een route in GPX formaat downloaden, dit kunnen zowel wandel- fiets of zelf moto of (toeristische) autoroutes zijn, al dan niet zelf professioneel opgezet. En omdat ik zo een paar routes nu wel eens zou willen gebruiken, zoek ik een geschikte app waarmee je dus eerst en vooral zo een GPX bestand kunt importeren, en die je dan, aan de hand van de gegevens uit die GPX file, een punt naar punt navigatie met stembegeleiding bezorgt, liefst met Offline kaarten. In eerste instantie zou het me om een aantal wandelroutes en autoroutes gaan, maar nadien zou ik dit ook wel met de fiets wensen te kunnen gebruiken.
    Iemand hier soms die zoiets kent of kan aanraden?

Hartelijk dank bij voorbaat.

Mvg, Vic

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    GoeieDag

Turn-by-turn navigatie -dat is waar jij het over hebt- is voor fietsers en wandelaars geen optie, tenzij je een auto-accu mee gaat slepen. Het gebruikt gewoon te veel stroom. Ook niet echt nodig, omdat je makkelijk op de foon kunt kijken (op de fiest heb ik ‘m in de stuurhouder).
    Voor wandelen en fietsen gebruik ik Galileo: deze kan direct, zonder hulp-app’s, een GPX route importeren, en is zeer prettig gedetailleerd voor wandelaars en fietsers.

https://itunes.apple.com/nl/app/galileo-offline-kaarten/id321745474?mt=8

Bijdrager
    KarelWillem
    GoeieDag op 09 november 2016

Turn-by-turn navigatie -dat is waar jij het over hebt- is voor fietsers en wandelaars geen optie, tenzij je een auto-accu mee gaat slepen…

Ik gebruik dat meer dan regelmatig. En dat gaat prima voor vele uren.

Je kunt je scherm gewoon uitlaten, en alleen even aantikken bij aanwijzingen (werkt ook op je lockscreen*). Met het scherm uit krijg je b.t.w. ook gewoon stem-aanwijzingen.

Nog mooier is het als je een smartwatch hebt (zoals ik dus), dan krijg je een tik op je pols als er wat verteld moet worden.

*Het voorbeeld is van een Android-telefoon, maar dat zal op iOS niet veel anders zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Vic

Deze namiddag even zitten experimenteren met Galileo. eerst op men iPad en nadien op men iPhone. Op men iPad is het, lijkt me, importeren gelukt, maar niet zo direct op men iPhone, (daar zie ik enkel het Startpunt van de route aangegeven), zal het morgen nog eens opnieuw uitproberen .
    Maar los daarvan deze app heeft dus geen turn by turn ondersteuning, maar wat ik me dan afvraag geeft ze dan een duidelijk aanduiding van de locatie waar u zich bevindt? Want dat zag ik niet zo direct, de route die ik importeerde was ook niet zo direct in de omgeving van bij mij thuis, vandaar misschien de domme vraag. Mij lijkt het zelfs met de fiets of al wandelt toch ook wel handiger met een stembegeleiding hoor.

Bijdrager
    GoeieDag

Je hele leven heb je zonder gedaan, dus dat zal wel blijven lukken.

Het aangeven van de actuele locatie? Dat is nu de kerntaak van dat soort app’s, is het niet? Klik eens op het ‘rondje’ links onder. Je krijgt het bekende blauwe puntje met je positie, en deze wordt een pijl met de richting waarin je je beweegt op het moment dat je in beweging komt.

Als het op de iPad lukt, zal het op de iPhone ook wel lukken, lijkt me.
    Vaak komen de de GPX routes in een .zip bestand, die ik opzoek, download en open op de Mac. Vervolgen met AirDrop naar de iPhone, en dan vraagt ie of dat het bestand in Galileo moet worden geopend.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.