6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

NAT-probleem Airport Extreme in combinatie met UPC

Maccers,

Momenteel probeer ik Terug naar mijn Mac in te schakelen op zowel mijn Mac Pro als MacBook Pro.

Vervolgens ga ik verder op zoek naar de NAT-instellingen… deze zijn totaal onvindbaar?

Roept u maar!:)

Bijdrager
    Chantal C.

Waarschijnlijk omdat hij in “brugmodus” staat. Dan fungeert je Airport als een bridge naar je kabelmodem.

Bijdrager
    Pieterr

Wat me verbaast, omdat het UPC modem geen router is (tenminste, het UPC modem dat ik thuis heb staan).

Zie ook AirPort-netwerken opzetten met AirPortconfiguratieprogramma.

Bijdrager
    Remiro

Er is niets raars aan dat het UPC modem geen router is. Wel vraag ik mij af of je nu wel tegelijkertijd met je Mac Pro en je Macbook Pro on-line kan (ik verwacht van niet).

In elk geval heeft Chantal helemaal gelijk. Onderaan het tweede plaatje staat verbindingsdeling, als die op Router staat dan kan je ook NAT / UPNP instellingen opgeven.

Een bridge geeft het signaal van het modem direct door aan de eerst aangesloten Mac dus zou de mac verantwoordelijk zijn voor de afhandeling van NAT. Gemakkelijkst is om dat door de Airport Extreme te laten doen door hem op router te zetten. (is overigens een berg veiliger ook omdat de firewall van de airport de verbindingen in de smiezen houdt)

De verdere instellingen moet je me schuldig blijven;-) maar upnp staat niet voor niet voor ‘universal plug and play’… zou niet te veel werk mogen zijn.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Remiro”

Er is niets raars aan dat het UPC modem geen router is.

:? @Remiro: Ik verbaas me niet over het feit dat het UPC modem geen router is, maar over het feit dat diotav zijn AirPort Extreme in brugmodus heeft staan…

”Remiro”

De verdere instellingen moet je me schuldig blijven;-) maar upnp staat niet voor niet voor ‘universal plug and play’… zou niet te veel werk mogen zijn.

De AirPort Extreme heeft geen UPnP. In plaats daarvan wordt het NAT-PMP (NAT Port Mapping Protocol) gebruikt.

Inactief
    Anoniem

Op het moment dat ik mijn Airport een publiek adres laat delen ontstaat er een dubbele NAT melding?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.