4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jack4ya

NAS: Western Digital My Book Live óf AE & USB schijf

De iMac begint fijn te haperen (finder crashes) dus wilde ik de backups nalopen. Die bleken dus al feestelijk even niet meer gemaakt te zijn. (TimeMachine) Eigen schuld, beter moeten opletten.
    Bovendien niet meer herstelbaar dus via ChronoSync een complete bootable disk gemaakt op een usb schijf die er direct aan hangt.

Wat nu: ik wil een xtra backup (mocht de ChronoSync bootable om wat voor reden falen) en extra opslag voor vele foto’s en eigen videos.
    Vriendlief wil wel een NAS…

Wat nu: wat is de toegevoegde waarde van een NAS? Heb nu een 3tb WD My Book Live staan, ingepakt nog… maar ik vraag me af… Is een flinke schijf aan de AExtreme niet net zo handig? Beter? Sneller?

Eventuele films/series streamen we nu via VLC naar ipads of AirParrot naar AppleTV… alles zonder problemen. Setup: bedraad router, deelt deelt dynamische ip’s uit aan diverse devices en vast IP voor de iMac en AExtreme staat in bridge.

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Jack4ya

Dus wat zou een NAS bieden?

En eigen cloud service is misschien wel fijn, want we gebruiken weer geen iCloud van Apple / Dropbox, omdat we vinden dat ónze documenten bij ons horen en niet elders in een cloud…
    FTP en remote VPN lukt ook…

Ow… en een router met 1 ethernet poort waar nu dus de AExtreme op zit.

Dan gaat dat toch helemaal niet!?

Bijdrager
    mfduffel

Flink wat vragen…
    Voordelen van een nas:
    -bereikbaar op verschillende toestellen (mac, ipad, 2e mac enz.)
    -indien met 2 disks in raid 1: kans op falen veel kleiner
    -veel mogelijkheden (downloadstation, ftp server, media server, time machine, dhcp server enz.)

Nadelen:
    -prijs
    -snelheid afhankelijk van de prijs.

Afhankelijk wat jullie willen is een nas interessant of niet interessant.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.