One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » NAS WD My Cloud niet te zien

NAS WD My Cloud niet te zien

Profielfoto van Vindplaats

Vindplaats op 06 december 2017 #

Vanmiddag heb ik een Nas WD My Cloud gekocht en geïnstalleerd. Momenteel is hij bezig met Time Machine. In Finder zie ik echter nergens de Nas staan. Ook zie ik bij Systeemvoorkeuren onder Netwerk niets van de Nas. Hoe krijg ik de schijf zichtbaar?

Profielfoto van mrchablis

mrchablis op 06 december 2017 #

Ging hier vanzelf (Mac Os High Sierra). Moet dus te doen zijn… Mss gewoon eens terug opstarten?

Profielfoto van Vilscon

Vilscon op 06 december 2017 #

Mag ik vragen of de keuze voor een NAS van WD vanuit budget of een andere reden is gekomen?
Harde schijven van WD zijn top, maar hun NAS systemen zijn om te huilen- en ik ben écht niet de enige. Ik zou daarom ook ten zeerste iedereen afraden om een WD MyCloud aan te schaffen en te kiezen voor Synology, QNAP of een ander goed merk.. Duurder, maar wel een héél stuk stabieler (en vaak functioneler, maar dat terzijde).

Mijn laatste NAS van WD ervaring was dermate slecht dat ik niet eens de moeite nam om ‘m terug te sturen. Ik heb een Synology besteld, de WD open gebroken, harde schijf eruit gehaald en in de Synology gestoken en vervolgens de WD NAS in de container gegooid. Dramatisch. Sindsdien nooit meer een probleem gehad (~ 2 jaar tijd).

Vindplaats op 06 december 2017 #

Natuurlijk mag je dat vragen, alleen is het geen antwoord op mijn vraag en de informatie is voor mij niet relevant omdat ik reeds een Nas van WD gekocht heb.

Profielfoto van Vilscon

Vilscon op 06 december 2017 #

Vindplaats op 06 december 2017

Natuurlijk mag je dat vragen, alleen is het geen antwoord op mijn vraag en de informatie is voor mij niet relevant omdat ik reeds een Nas van WD gekocht heb.

Het is inderdaad geen antwoord op je vraag, maar wellicht door een andere NAS kan ik je in de toekomst behoeden voor problemen;) En wellicht kan je ‘m nog omruilen.:)

Maar om antwoord te geven op je vraag, want zover was ik inderdaad niet eens..

Klik even op ‘”<Apple type” van Vindplaats’, bijvoorbeeld “iMac van Vindplaats” en klik vervolgens op Netwerk.
Staat ie er nu bij?

Bij mij staat ie altijd
A; Macbook Pro van Vilscon  → Netwerk  → Synology
B; Onder het kopje ‘Gedeeld’ in finder, onder het hoofdstuk ‘Apparaten’

Vooralsnog kan je even bij de Voorkeuren van Finder kijken, via CMD + ‘komma’ of in de menubalk ‘Finder’ > Voorkeuren.

Profielfoto van nnsa

nnsa op 06 december 2017 #

Is er bij deze NAS van WD geen WD Access app meegeleverd / geinstalleerd ?. Ik weet natuurlijk niet of die bij jouw type van toepassing is, maar doorgaans wel. Met die app in je menubalk zou je de schijf moeten kunnen mounten en instellingen verrichten. Staan je finder-voorkeuren goed om externe (netwerk)schijven te tonen?

Kan je met een IP-scanner achter het IP-adres van de WD komen ? Als je dat in Safari in typt kan je misschien bij de instellingen komen.

https://support.wdc.com/downloads.aspx?lang=en#WD_softwaremac

Vindplaats op 07 december 2017 #

Het is nu gelukt. Ik zie in Finder onder Gedeeld WdMycloud staan. Bedankt,

Over dit topic

Gestart op 06 december 2017 door Vindplaats

Laatste reactie door Vindplaats

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?