12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    nimbusx

NAS voor Mac + Time Machine

Olla,

Iemand een tip m.b.t. een 1TB Mac Compatible NAS waar ik ook Time Machine op kan draaien?
    Wil NAS kunnen partitioneren zodat ik naast TM ook nog ruimte heb voor normale opslag die ik niet constant op m’n HD van m’n iMac en/of MacBook wil hebben.

Natuurlijk aan Time Capsule gedacht, maar hoor welles-nietes verhalen over partitioneren.

Muchos gracias..

Roland

Bijdrager
    Pieterr

Koop een Synology Disk Station DS207+. Daar kun je twee schijven instoppen. Kun je één schijf volledig voor Time Machine inrichten. Zie hier hoe je TIme Machine kunt laten werken met een NAS.

(manual)

Bijdrager
    Edwin
    ”Pieterr”

Zie hier hoe je TIme Machine kunt laten werken met een NAS.

Die tip in inderdaad de meest uitgebreide die er zo’n beetje te vinden is. Ik heb hem gebruikt voor mijn Windows Home Server en het werkt voortreffelijk. Het aardige van deze howto is dat de huidige TM backup geconverteerd kan worden naar de NAS zodat je de historie meeneemt.

Mijn TM backup op de firewire disk was veel te rumoerig en de NAS (WHS) staat elders in huis. Mbv TimeMachineEditor wordt er nu tweemaal daags een backup gemaakt.

http://www.macupdate.com/info.php/id/26704/timemachineeditor

Bijdrager
    Pieterr
    ”Biker”

Die tip in inderdaad de meest uitgebreide die er zo’n beetje te vinden is.

Forumlid K-the-ripper heeft ongeveer hetzelde hier in het Nederlands uitgelegd. (Handig voor diegenen die moeite hebben met het Engels.)

Bijdrager
    djpwich

Hier kun je ook nog kijken als je behoefte hebt aan Nederlands en wat plaatjes:

http://www.danielwich.com/page9/page9.html

Synology NASsen zijn buiten dat je ze heel makkelijk kunt gebruiken voor TimeMachine erg goed in features en er komen constant zaken bij, ook voor oudere types.

Bijdrager
    Pieterr
    ”djpwich”

Hier kun je ook nog kijken als je behoefte hebt aan Nederlands en wat plaatjes.

Bedankt voor de uitleg, Daniel!

Bijdrager
    pelpinda
    ”Pieterr”

Koop een Synology Disk Station DS207+. Daar kun je twee schijven instoppen. Kun je één schijf volledig voor Time Machine inrichten. Zie hier hoe je TIme Machine kunt laten werken met een NAS.

(manual)

Ik ben ook op zoek naar een NAS schijf, maar dat apparaat ziet er toch niet uit? Ok, hij werkt wel, maar het lijkt wel een apparaat uit de jaren 70!

Heeft er nu niemand anders een tip voor een goede snelle NAS?

Bijdrager
    Pieterr
    ”pelpinda”

Ik ben ook op zoek naar een NAS schijf, maar dat apparaat ziet er toch niet uit? Ok, hij werkt wel, maar het lijkt wel een apparaat uit de jaren 70!

Het handige van een netwerkschijf is dat je h’m uit het zicht kan zetten, bv in de meterkast… 8)

Bijdrager
    djpwich
    ”pelpinda”

Heeft er nu niemand anders een tip voor een goede snelle NAS…

“…die er ook nog goed uit ziet?” bedoel je dus eigenlijk…;-)

Al vind ik persoonlijk het design van Synology niet slecht maar goed, smaak is heel persoonlijk.:-)
    Ook die van mij staat netjes in de meterkast dus al zou ik het niet mooi vinden dan zag ik het toch niet, het gaat me eerder om performance en features dan om hoe het ding uitziet.:-)

Bijdrager
    pelpinda

djpwich je hebt helemaal gelijk hoor!:wink: Als hij in de meterkast komt, dan is het niet echt heel belangrijk en… smaken verschillen. Alleen is bij mij de meterkast buiten de woning, dus niet verstandig om hem daar te plaatsen.

Dus… als er nog mensen zijn die een mooi mac design NAS schijf weten, dan hou ik me aanbevolen.

Heb al gekeken naar WD Mybook world edition, maar die is te traag en niet geschikt om te werken met time machine.

Bijdrager
    djpwich

ik heb (buiten Synology dan ;-)) geen suggestie voor een aardig ogende en performende NAS maar misschien dat hier of hier wat tussen staat.

Groetjes,

Daniel

EDIT: Eindelijk geleerd hoe ik een URL fatsoenlijk kan opnemen in een post.:-D

Bijdrager
    pelpinda

We gaan er zeker naar kijken! Thanks

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.