9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Alison

NAS probleem met El Capitan

Ik heb onlangs El Capitano geinstalleerd en merk nu dat ik de NAS niet meer zie in de Finder. Ook het toevoegen lukt niet. Ik kan wel verbinden maar als ik dan een map open krijg ik de melding dat de map niet gevonden wordt en wordt de Finder afgesloten. Als ik in Safari de NAS open, kan ik wel gewoon alle mappen openen. Op een andere Mac waar Yosemite op staat, heb ik dit probleem niet en voordat ik El Capitano installeerde werkte het ook prima op de eerste Mac. Nu lees ik op internet veel over problemen met El Capitan en NASsen maar een oplossing vind ik niet echt. Of mis ik iets?

Alvast bedankt!
    Alison

Moderator
    Poezenbeest

Welke NAS, met welk OS op de NAS? Het kan te maken hebben met de indeling van de NAS en met welk protocol die wil praten met de Mac…

Bijdrager
    MevalonicAcid

Met mijn synology had ik gelijkaardige problemen (automatisch sluiten van het Finder venster bij het openen van een map, niet reageren, mappen niet vinden… ) na de upgrade naar el capitainow.
    Bij mij lag de oorzaak aan de rechten van het profiel/gebruiker waarmee ik inlogde via Finder. Een update/aanpassing/herdefiniƫren van de gebruikersgroepen aan de kant van de server loste het merendeel van de issues op.
    MVa

Bijdrager
    0_0_0_0

Apple schijnt moeite te hebben met Synology NAS.
    Ik ben tot drie keer toe mijn updates kwijt geraakt die ik met Timemachine op de NAS had gemaakt.
    Apple Nederland heeft via een toegang meegekeken op mijn laptop en begrijpt er niets van maar geeft aan dat Apple en Synology niet goed samengaan.

Ik kan me dat wel voorstellen. Apple verkoopt zelf ook opslag.
    Ik vertrouw Timemachine niet meer en ben overgestapt op handmatig backups aanmaken.

Bijdrager
    abbenhui

dat Apple en Synology niet goed samengaan.

Van een zeer tevreden Synology en Apple gebruiker: dit herken ik echt niet. Mijn DS214play en mijn iMac (El Capitan) werken naadloos en probleemloos samen.

Bijdrager
    Bertusmaximus

Apple Nederland heeft via een toegang meegekeken op mijn laptop en begrijpt er niets van maar geeft aan dat Apple en Synology niet goed samengaan.

Dat klinkt heel bijzonder, er zal toch ergens iets in de logs moeten staan lijkt mij. Gebruik hier al jaren een DS212+ en werkt als een zonnetje.
    Ik heb juist een synology gekocht omdat mijn “Time capsule” een drama hok was. Als die stuk gaat ben je gewoon alles kwijt omdat er niks redundant aan is.

Bijdrager
    0_0_0_0

Ik ben heel tevreden over mijn Synology 213J. Laat daar geen misverstand over bestaan.
    Het maken van backups via Timemachine gaat lange tijd goed maar als ik dan een backup wil ophalen herkent hij van een aantal backups wel de dag dat die backup is gemaakt maar haalt de bestanden niet op.
    De support van Apple heeft toen meegekeken en constateerde dat er geen user was toegekend aan de backup.
    Daardoor herkend de Macbook de backup niet en weet hij niet wat ermee te doen.
    Zij begreep hier helemaal niets van omdat er eerder wel een user was toegekend en ik niets aan de instellingen had veranderd.
    Ik vertrouwde er immers op dat alles goed bleef gaan.

Omdat er geen user is toegekend kan ik nu de bestanden niet meer aan. Alles weg dus.
    Waarom dat gebeurt is een raadsel en die dame van de Appel support had er geen antwoord op, behalve dat Synology en Apple niet goed samen gaan.

Ik vind dit heel jammer want ik heb sinds 1,5 jaar een Macbook (El Capitan) en wil niet anders meer. Ik heb nu een externe schijf naast de Macbook liggen. Daarop maak ik nu handmatig de backups.

Bijdrager
    proton

Ik heb er sinds Yosemite problemen mee.
    Portscan gedaan vanaf mac naar ip adres nas. Poort 548 staat gewoon open.
    In de finder zie diskstation staan. Wanneer ik er klik krijg ik deze melding.
    /uploads/community/7aae90bfbc7534ced092104055b671a03dc2b979_80731.png

Ik krijg wel toegang door in finder cmd+k te gebruiken. Dan ip adres nas invullen. Hiermee krijg ik wel verbinding.

Ik weet het niet meer.

Bijdrager
    proton

Ik bedoelde afp://ipadres.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.