5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Gertf

NAS onvindbaar

Beste mensen,

Het wifi signaal van mijn KPN glasvezel liet te wensen over, ik heb daarom sinds een paar dagen een Airport Express aan de router gekoppeld en dat werkt perfect.De wifi van de Experiabox staat uit, de APE neemt dat nu over, met het gewenste resultaat.
    De experiabox heeft 4 poorten, die zijn allen in gebruik (TV, bedraad internet boven, NAS en de APE) De mac en alle andere apparaten zijn dus via wifi (via de APE) verbonden, maar en vinden opeens de NAS (WD My Book Live) niet meer.
    Ik heb van alles geprobeerd, maar niets werkt. Heeft iemand een gouden tip?

Bijdrager
    iDEOwen

Staat je Airport Express wel in bridging mode?

Bijdrager
    Brainy

Staat dhcp op je nas aan of het je een vast ip nummer in je nas ingesteld (in een andere nummer reeks)?

Bijdrager
    Gertf

Nu ik de APE in bridging mode heb staan, wordt de weer gezien in de Finder. De Time Machine doet het niet en ook de WD software kan de NAS nog steeds niet vinden. Hoe ik de dhcp aan of uit moet zetten weet ik niet, ik kom dus niet meer in de NAS

Bijdrager
    Gertf

Gelukt! Soms zijn dingen simpeler dan je denkt. Nadat ik de APE in bridging mode had gezet nog wat zitten proberen en zowel de mac als de NAS opnieuw opgestart. En ja hoor, nu werkt alles weer als vanouds. Gelukkig zijn de Time Machine backups er weer.
    Dank voor de tips!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.