18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

NAS Lacie Internet Space – iTunes

Hey allemaal!

2 korte vraagjes over de Lacie Internet Space NAS:

1. Hoe krijg ik in iTunes mijn muziek die op de NAS staat zichtbaar?

2.Is het op de een of andere manier mogelijk om mijn Lacie Internet Space HD ‘zelfstandig’ torrents te laten downloaden (misschien met een plug in o.i.d.?).

Alvast bedankt voor de moeite!

Bijdrager
    J-P-H

In de handleiding staat dit:
    “Wanneer UPnP-delen voor een map op de Ether-
    net disk is ingeschakeld, wordt het apparaat in iTunes zichtbaar
    onder Shared.”

Heb zelf niet zo’n schijf maar ga er mogelijk een bestellen.
    Als ik de brochure mag geloven is het veel waar voor je geld.
    (veul vur weinig)
    Ben benieuwd naar je ervaringen.

Bijdrager
    karel_appel

volgens mij gewoon itunes met de alt toets samen opstarten en dan kan je kiezen voor de bibliotheek op de nas.

Bijdrager
    Pieterr
    ”CMD-Z”

1. Hoe krijg ik in iTunes mijn muziek die op de NAS staat zichtbaar?

2.Is het op de een of andere manier mogelijk om mijn LaCie Internet Space HD ‘zelfstandig’ torrents te laten downloaden (misschien met een plug in o.i.d.?).

1. De Lacie Internet Space heeft een UPnP Media Server aan boord. Daarmee kun je je content beschikbaar maken voor UPnP Media Clients. Dat is iets anders dan een iTunes Server. Je kunt natuurlijk wel je iTunes laten werken vanaf de NAS zoals karel_appel terecht opmerkt.
    2. Nee. Het is niet mogelijk om programma’s toe te voegen aan de LaCie Internet Space.

Als je dit soort features echt nodig hebt had je overigens beter een andere NAS kunnen kopen. Kost wat (meer), maar dan heb je ook wat (meer).

Bijdrager
    CMD-Z

Thanks voor de antwoorden!

@ Pieterr,

je hebt gelijk, er zijn ongetwijfeld betere NAS schijven, maar heb deze gekregen, was volgens mij een goedkope ibood ;-).

Anyways, ik weet dat je met de option toets ingedrukt de library kan kiezen op de NAS, maar dit is voor mijn familie leden al snel te ingewikkeld.

Heb via de webbrowser client de mymusic folder en de itunes folder daarin op de NAS op ‘public’ gezet en ‘share with media clients’ aangezet, maar ik zie nog niets verschijnen in itunes onder shared.

Is er iets wat ik over het hoofd zie?

Bijdrager
    Pieterr
    ”CMD-Z”

Heb via de webbrowser client de mymusic folder en de itunes folder daarin op de NAS op ‘public’ gezet en ‘share with media clients’ aangezet, maar ik zie nog niets verschijnen in itunes onder shared.

Is er iets wat ik over het hoofd zie?

Ja.

”Pieterr”

De Lacie Internet Space heeft een UPnP Media Server aan boord. Daarmee kun je je content beschikbaar maken voor UPnP Media Clients. Dat is iets anders dan een iTunes Server.

Je kunt niet met iTunes luisteren naar content die door een UPnP Media Server wordt verspreid. Daar heb je een UPnP Media Client zoals XBMC voor nodig.

Bijdrager
    CMD-Z

mmm toch staat in de handleiding van de Lacie dat het moet kunnen. Iemand?

Bijdrager
    CMD-Z

http://hipservforums.axentra.com/viewtopic.php?f=2&t=81

Ik heb de instructies in de link gevolgd.
    Maar er is niets zichtbaar onder ‘shared’.

Any help would be highly appreciated!

Bijdrager
    Pieterr

Je hebt gelijk. De LaCie Internet Space heeft ook een iTunes Server aan boord. (handleiding).

iTunes-server
    Apple heeft een eigen protocol, bekend als iTunes. Alle HipServ’s omvatten iTunes serverondersteuning. Computers en DMP’s met ondersteuning voor iTunes kunnen gebruik maken van die media die opgeslagen is op de HipServ. Geselecteerde beschermde inhoud met de FairPlay DRM van Apple zal moeten overeenstemmen met de regels die de maker van de inhoud heeft aangegeven. HipServ voldoet aan deze vereisten en zal de bestanden afspelen toestaan wanneer aan de vereisten wordt voldaan. Wanneer UPnP-delen voor een map op de Ethernet disk is ingeschakeld, wordt het apparaat in iTunes zichtbaar onder Shared.

Heb je je iTunes bibliotheek in de “Music” share van de LaCie staan?

Bijdrager
    CMD-Z

Moet het perse in een bepaalde folder staan, is dat wat je bedoelt?

Bijdrager
    Pieterr

Ja. Staat je iTunes bibliotheek in de FamilyLibrary/FamilyMusic ?

Bestanden die in de FamilyLibrary zijn geplaatst, kunnen toegankelijk worden gemaakt voor alle gebruikers met een account op de Ethernet disk. FamilyLibrary bevat standaardmappen voor FamilyDocuments, FamilyMusic, FamilyPhotos en FamilyVideos. Elke gebruiker met toegang kan nieuwe mappen of submappen toevoegen. Bestanden kunnen ook met iedereen op het internet of met een digitale mediaspeler (DMP, Digital Media Player) in uw huis gedeeld worden.

Bijdrager
    marclogtenberg

kan, Als je de bibliotheek op je schijf hebt staan, dan schakel je het mediaplayer icoontje in. iTunes herkent ‘m dan gewoon. Wel kijken of je firewall dit toestaat.

Bijdrager
    Pieterr

Goede opmerking van Marc. Heb je de firewall op je Mac aanstaan? Zo ja, probeer dan eens met de firewall uit (instelling “Allow all incoming connections”).

Bijdrager
    CMD-Z

Thanks voor alle reacties, ik ga het eind deze week weer proberen als ik thuis ben!

Bijdrager
    MCNONAMUS

Ik haak even op dit topic in…

Ik heb op mijn NAS ook muziek staan, en ikwil Itunes (die weer maagdelijk is) zo instellen dat ie vanaf de NAS de gegevens haalt maar de muziek NIET kopieert naar de MBpro.

Ik heb ongetwijfeld niet goed gezocht op het forum, maar kon het antwoord niet exact vinden; hoe stel ik Itunes opnieuw in, en moet ik dan altijd beide toetsen inkloppen bij het opstarten van Itunes?

Bijdrager
    Pieterr
    ”MCNONAMUS”

Ik heb op mijn NAS ook muziek staan, en ik wil Itunes (die weer maagdelijk is) zo instellen dat ie vanaf de NAS de gegevens haalt maar de muziek NIET kopieert naar de MBpro.

Ik heb ongetwijfeld niet goed gezocht op het forum, maar kon het antwoord niet exact vinden; hoe stel ik Itunes opnieuw in, en moet ik dan altijd beide toetsen inkloppen bij het opstarten van Itunes?

1. Kopieer de hele map iTunes uit je Music map naar je netwerkschijf. Kopieer dus niet alleen de “iTunes Music” map maar ook de essentiële bestanden als “iTunes Library” en “iTunes Library.xml”.

2. Start iTunes op met de Option (“Alt”) toets ingedrukt. iTunes zal nu vragen vanaf welke lokatie de bibliotheek geladen moet worden. Ga naar de nieuwe lokatie van je bibliotheek en kies het “iTunes Library” bestand. Dit opstarten met de “Alt” toets hoef je slechts één keer te doen (dwz alleen als je de standaard lokatie van je iTunes bibliotheek hebt veranderd.)

Het kopieëren van de hele iTunes map werkt alleen als je al je muziek ook daadwerkelijk in de iTunes Music map hebt staan. Laat daarom altijd de “twee vinkjes” aan staan.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Pieterr, je hebt een andere Itunes dan ikke maar het is gelukt!

Omdat mijn Iphone opgehaald moest worden was de netwerk Itunes niet beschikbaar maar kon door de Alt-Itunes methode de activatie wel doen door een nieuwe lokale bibliotheek te kiezen.;-)

Heb nu thuis de bestaande bieb gekozen en dat werkt prima!

Bijdrager
    koolenboer

Hoi medemaccers,

ik heb nog een lacie internet space te koop
    interesse?
    klik op de link hieronder
    http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=14&topic=6561

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.