5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    hopsa

NAS en AFP, werkt dat goed?

NAS en AFP, werkt dat goed?

wij willen op een NAS gaan filesharen met elkaar (3 werkstations).
    Want onze mega-oude server maakt bestanden kapot.

Maar! Met de macosxserver hebben wij talloze en bijzonder irritante AFP problemen gehad (vooral met 10.4.0 en.1) en nu nog steeds heel af en toe.

Hoe gaat dat in z’n werk met een NAS? Is het gewoon een harde schijf waar je alles mee kan?
    Of is het net als een werkstation van een collega; je kan er wel bij, lezen en schrijven, maar niet iets weggooien want dan is het gelijk voor eeuwig pleite.

Bijdrager
    Vortix

Op mijn huidige AirPort Extreme met harde schijf in AFP is deleten ook echt deleten. Dus daar moet je inderdaad mee oppassen. hij vraagt echter wel of je het ook echt wil weggooien met de mededeling dat het nadat je het weggegooid hebt niet zomaar terug te halen is.

Bijdrager
    /dev/enschede

NAS op Airport Express werkt prima bij mij.

Je kunt de hele schijf sharen, maar ook per user een account aanmaken. In dat laatste geval wordt je NAS opgedeeld in een gemeenschappelijke share en een persoonlijke share per user.

Deleten is deleten, zoals hopsa al aangeeft. Dit kun je wel oplossen met een slimme backup strategie.

Bijdrager
    hopsa

OK nou dat is dan fraai. Maar goed dat is nu ook niet anders met werkstations, dus ik moet er maar mee leren leven…

Is het met AFP wel met meerdere mensen te delen, of kom je uit op verschillende permissies?
    Daarmee bedoel ik; als ik een mapje aan maak op zo’n NAS dat iedereen daar ook gewoon bijkan. Als geregistreerde gebruiker. En dus ook bijschrijven etc!!

Bijdrager
    hopsa

ah zie Marc’s reply! Die had ik nog niet gezien

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.