2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Sunneh

NAS backup naar externe HD

Beste,

Om onze NAS schijf te backup-pen probeer ik met Carbon Copy Cloner een kopie te maken en deze (later) met een schema in te zetten om altijd up to date te zijn.

Omdat onze NAS verschillende mappen bevat (met authenticatie) is het moeilijk om een goed backup app-je te vinden die dit ondersteund. Weet iemand welk programma je het beste kunt gebruiken?

Bedankt!

Mvg,

Bijdrager
    Artell

Ik weet niet of Carbon Copy Cloner de juiste tool is, werkt volgens mij alleen lekker op een Mac zelf. Je zult in ieder geval op de NAS een account moeten hebben/maken die overal ten minste leesrechten heeft. Anders zal hij nooit een volledige back-up kunnen maken. Ik heb zelf wel eens met Get Backup 2 gewerkt, die zou het wel moeten kunnen..

Veel NASsen van bijvoorbeeld Synology en Qnap kunnen overigens zelfstandig een back-up maken naar een USB disk die aan de NAS zelf gekoppeld wordt. Is ook te schedulen. Ben je van het hele probleem af.. (zo doe ik het..)

Denk er overigens wel om dat dat je alleen beschermd tegen uitval van de NAS zelf. Bij brand gaat dan je USB disk natuurlijk ook gewoon mee in vlammen op als je hem er altijd bij laat staan. (ik heb in elk van onze auto’s een encrypted disk in een Curverbox liggen die ik elke twee weken vernieuw…)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.