4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ralphdekreij

NAS automatisch mounten op gezette tijden

Hallo,

Is het mogelijk om een NAS automatisch te mounten op bepaalde tijden. Mijn Synologie NAS staat nu ingesteld dat hij om 23:00 uit gaat en ’s ochtends om 08:00 weer aan. Is het mogelijk om dit middels een scriptje te regelen? Een login script werkt niet omdat de mac’s alleen slapen en niet uit gaan.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Pasav

Pas wel op dat geen openstaande bestanden hebt want die kunnen hierdoor corrupt raken.

Bijdrager
    Togassa
    Pieterr op 25 september 2010

Met een iCal script?
    http://www.tuaw.com/2008/04/14/mac-101-schedule-your-scripts/

Inderdaad met een iCal script, maar niet zoals in dit artikel beschreven is. Het artikel gaat over de automator van Tiger.

Als ik het goed herinner heeft iCal in (snow) Leopard problemen met repeterende automator acties. Van wat ik begrepen heb, moet het automator script worden opgeslagen als een applicatie, en de ” alarm”-actie in iCal wordt dan “open file”. Misschien dat iemand anders een betere oplossing weet.

Om nog wat completer te zijn, in ralphdekreij’s situatie worden het dus 2 automator scripts bestaande uit de volgende elementen:
    Mount:
    -Get specified server
    -Connect to servers

Unmount:
    -Get specified finder items
    -Eject disk

Een openstaand bestand hoeft in dit geval geen probleem te zijn, omdat het script dan gewoon weigert een unmount uit te voeren.
    Het uitzetten van de NAS daarintegen kan wel corrupte bestanden opleveren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.