11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Spons

NAS advies nodig

Beste forum,

Momenteel heb ik een WDmycloudMirror als NAS en ik ben er niet echt weg van. Ik vind het traag en de software lomp. Ik wil dit anders en ben op zoek naar een andere dienst.

Wat ik wil is een naadloze integratie met OSX en makkelijk en snel kunnen backuppen. Daarnaast heb ik eindeloos veel foto’s van mijn kinderen en andere belangrijke momenten. Die wil ik allemaal bundelen en ook vanaf mijn computer lekker doorheen bladeren via een mooi programma (foto’s bijvoorbeeld). Ook via iPhone.

Ik wilde eigenlijk een abbo nemen op iCloud omdat alle apparatuur in huis Mac of iPhone is. Toch vind ik het spannend dat mijn belangrijkste foto’s ergens op een server staan. Ik heb het psychologisch nodig dat ik zelf ook een kopie bewaar. Ik was dus naar een tweedehands Time Capsule aan het kijken. Maar eigenlijk weet ik het nu niet meer. Wat is nu verstandig?

Wat raden jullie mij aan? Hebben jullie tips? Ik vind het geen probleem om een klein beetje geld uit te geven, als het daarna maar goed werkt. Of kan ik bijvoorbeeld zeggen dat ik een iCloud abbo neem en dat de iCloud maandelijks een backup naar mijn WDmycloudMirror maakt?

Bijdrager
    abbenhui

Een tweedehands Time Capsule is op zich een oplossing die bij jouw vraag past. Maar ik zou nu niet zo gauw meer iets kopen met fysieke HD’s er in.

Je laatste suggestie “iCloud abonnement en maandelijks downloaden’ lijkt een hele goede.

Bijdrager
    Shmoo

Vooral dat maandelijks downloaden. Dat voorkomt een affaire en andere ondeugende dingen op je pad.

Bijdrager
    Brombeer

Voor wat ik ermee doe, is die vierschijvensynology (kies als het even kan voor een +model) nog steeds de beste IT-aankoop ooit.

Het zakelijke werk wordt daarnaast ook nog eens omhoog gecloud naar Tresorit, een zwitserse clouddienst. Niet goedkoop, maar behoorlijk amerika-meeneus-proof.

Bijdrager
    Spons

Bedankt voor de antwoorden! Kun het trouwens bij iCloud instellen, dat hij maandelijks zelf een download/backup doet op mijn NAS?

Bijdrager
    TheBigZ

Let op: wat in de iCloud staat, staat (ook) op je Mac.

Je kunt gaan backuppen van je Mac naar je NAS (bv Synology) met het programma Time Machine.

Bijdrager
    Spons

Dat klopt, al doet mijn TimeMachine het niet meer samen met mijn WDmycloudMirror. Het heeft gewerkt, maar ik krijg het nu niet meer aan de praat.

Ik overweeg nu dus:
    – iCloud abbo voor specifiek foto’s. Familie abbo, zodat iedereen het kan inzien.
    – Oude TimeCapsule (2013 versie oid) voor de backups van mijn verschillende MacBooks in huis. En als het lukt een backup van de foto’s van iCloud eens in de zoveel weken.

Bijdrager
    penseel

Dat ziet er dan zo uit;

Nas

Bijdrager
    Pascal

Ik had een synology DS… en was vrij tevreden tot hij ineens de geest gaf en ik alles maar dan ook alles kwijt was.

Geen synology meer voor mij, het is ook vrij complex om op te zetten met 1001 instellingen die juist moeten staan voor het werkt

Pascal

Bijdrager
    penseel

Dat kan ook met een ander merk gebeuren.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.