9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jupil

Nas

Zou dat een interessant toestel zijn die compatibel genoeg is met Apple?

http://m.ibood.com/be/nl/

Greetzz

Bijdrager
    Lauwrence

Compatible met Apple is een breed begrip…. Als de NAS in kwestie de gebruikelijke protocollen ondersteunt (FTP, SMB, AFP, etc..) dan is deze in principe “compatible”, maar als je doelt op gebruik met bijv. Time Machine zul je de spec’s van de firmware erop na moeten slaan.

Bijdrager
    Jupil

Iets anders dan Gewoon om weten. Werkt zo een nas ook zonder schijven erin.
    Ik bedoel, als je er een externe hdd op aansluit zonder dat er schijven in de nas zelf zitten. Zou je die externe kunnen benaderen die aan de nas hangt?

Grtz

Bijdrager
    Lauwrence

Vermoedelijk zal de NAS niet eens opstarten zonder HDD’s, laat staan toegang geven tot een externe schijf.

Lid
    lEl

tuurlijk gaat hij wel opstarten zonder disks in. Dat zit op je firmware op een flash chipje

Bijdrager
    Jupil

Ik zie niet dat het afp ondersteund wel iTunes server. Ik denk dat het meer een Windows based nas is of zie ik dat verkeerd.

Ik moet zeggen dat ik daar wel een leek in ben en graag advies had gehad van wat ervaren gebruikers.

http://www.ibood.be staan de specs van de nas.

Bijdrager
    Bodevinaat

NAS start gewoon op. Er is een vorm van embedded Linux op een chip aan boord, want hoe kun je anders de schijven initialiseren. Maar een NAS kopen en dan alleen externe schijven eraan hangen? De logica ontgaat me volledig moet ik zeggen. Ik vermoed dat bijv.een Synology niet gaat werken aangezien deze schijven in ‘eigen’ format wil zien.

Bijdrager
    TheBigZ
    Jupil op 16 januari 2012

Werkt zo een nas ook zonder schijven erin.

Een NAS zonder schijven, het moet niet gekker worden hier…:ftim:

Bijdrager
    Lauwrence

Mijn idee ^^

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.