6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    zmaster

Narrowcasting op mac

Hallo

Ik ben op zoek naar een narrowcasting systeem. En deze systemen zijn er in principe in overvloed. Helaas kom ik niks tegen voor osx. En dat is nou eigenlijk juist datgene wat ik graag zou willen. Ik heb al behoorlijk gezocht op google of iets dergelijks maar iets concreets komt daar niet uit. Dus mijn vraag is ook niet zozeer aan mensen die gaan antwoorden dat ik beter moet zoeken. Maar meer op mensen die eventueel ervaring met zulke software of iets in die richting hebben. Zodat deze mij misschien een stap verder zouden kunnen helpen.

Ik hoop dat er iets is.

Bijdrager
    floor

Wat bedoel je precies met narrowcasting? Wat is je doel? Het tonen van filmpjes en presentaties is best mogelijk namelijk…

Bijdrager
    MDF

Ik heb inmiddels ook al heel wat gezocht naar een goed narrowcasting systeem.
    Voor een kabelkranttoepassing ben ik uiteindelijk beland bij de Rolls Royce van narrowcasting systemen: Scala (Infochannel 5). Precies wat ik zocht. Moet draaien in een groot ziekenhuis (kabelkrant) met diverse locaties waar de servers Windows based zijn. Alleen, ik werk van thuis uit met een Mac en moet de opmaak thuis ook op Mac kunnen doen.

Wel, speciaal om Scala toch te kunnen draaien heb ik een nieuwe iMac gekocht (Intel based) en dan via Parallels ook Windows geïnstalleerd. En dan kan het dus wel met Scala …

Ik weet het, het is nog altijd onder Windows, maar een goede narrowcasting voor op Mac heb ik ook niet gevonden (en ik heb nogal wat nagevraagd, ook in de professionele TV-wereld). Uiteraard kan je PowerPoint of Keynote gebruiken om doorlopend slides te laten zien met effecten, maar sorry… dat reken ik niet tot narrowcasting… :D

Als je aan Scala zou denken, verslik je dan niet als je het prijskaartje ziet…
    Scala wordt bv ook door CNN gebruikt (je kent dat wel bij nieuwsuitzendingen: presentator TV-studio links – correspondent rechts – bovenaan in beeld de termijnkoersen – onderaan band met laatste nieuws – rechtsonder weerbericht via database gestuurd enz… :wink: )

Bijdrager
    zmaster

@ mdf
    Het moet wel een serieus narrowcast systeem zijn en niet simpel tonen van filmpje of presentaties daarvoor weet ik wel wat ik gebruiken moet.

@ mdf
    Bedankt ik zal er eens naar kijken prijskaartje is op dit moment nog niet heel relevant dus dat is niet zo erg.
    Wel jammer dat het windows based is maar ja jij komt tot dezelfde conclusie die ik heb heb dat het er eigenlijk niet is voor mac.

Bijdrager
    MDF

@ mdf
    Het moet wel een serieus narrowcast systeem zijn en niet simpel tonen van filmpje of presentaties daarvoor weet ik wel wat ik gebruiken moet.

Scala is wél serieus hoor !
    Ik vermoed dat je bedoelt @floor :innocent:

En ja, Scala is window based, maar zo lang ik maar kan werken met de Mac ben ik al gelukkig.
    Ik heb zelfs ooit bij Scala nagevraagd, maar er wordt helaas niet geïnvesteerd in een Mac variant. Reden is dat de markt hiervoor té klein is, en dat bij de doelgroepen waarvoor het ontwikkeld is, blijkbaar een groter potentieel met Windows-omgevingen werkt.

prijskaartje is op dit moment nog niet heel relevant dus dat is niet zo erg

Voor de oplossing die wij op het oog hebben (software inclusief verschillende modules) moesten we toch al snel denken aan zo’n 15.000 Euro…

Succes in ieder geval !

Bijdrager
    zmaster

Ah ja het had @ floor moeten zijn mijn fout sorry

Nou het gaat meer om het feit dat ik verschillende systemen moet vergelijken voor een opdrachtgevet dus het prijskaartje is dan van minder van belang dat word meegenomen in deze analyse. Maar het zou gewoon mooi zijn als dergelijke systemen er ook voor mac zouden zijn.

Maar in ieder geval harstikke bedankt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.