8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    arie

Narrow casting software op de Mac?

Beste iedereen,

Ik heb het idee om met een mac mini een groot LCD scherm aan te sturen waar allerlei reclame uitingen (video en foto materiaal) op worden vertoond in een winkel. Nu heb ik inmiddels gezocht op internet naar zogehete narrow casting software voor de mac maar kan tot nu toe niet echt iets vinden. Ik kan natuurlijk aan de slag gaan met iWork maar dit lijkt mij nog net iets te simpel. Ik zou bijvoorbeeld op afstand (thuis) content willen kunnen aanpassen. Kent er iemand goede software of een mooie oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!

Moderator
    Koen van Tongeren

Specifieke oplossingen ken ik niet, maar ik weet dat dergelijke systemen in Windows land gewoon met Powerpoint gedaan worden. Op de Mac zou dat programma, of nog beter, Keynote een werkbare oplossing zijn. Het vanuit huis updaten van informatie kan eenvoudig via VNC of Apple Remote Desktop.

Bijdrager
    acb

Waarom niet gewoon een portable dvd spelertje? Thuis je presentatie maken en updaten… Wel erg leuk allemaal om er een Mac mini te plaatsen maar het kost een hoop terwijl het niet nodig is…

Bijdrager
    Jor1

narrow casting kan heel goed met RSS werken.

dus… bijv. een flashwebsite maken
    deze laten lullen met een database
    deze database via internet updaten.

(je hebt dan wel een internet lijn nodig in je winkel, mss een beetje veel gevraagd.)

Bijdrager
    MDF

Als je serieuze plannen hebt met Narrow Casting te gaan werken, dan is de top en absolute crème-de-la-crème van de programma’s hiervoor Scala software – Infochannel 5 (http://www.scala.com)
    Is meteen ook de duurste oplossing…

Bestaat helaas niet voor Mac, enkel voor Windows.
    Meteen ook de reden waarom ik momenteel aan het uitkijken ben naar de aankoop van een nieuwe Intel-Mac met Bootcamp of Parralels om Scala te kunnen draaien. Ik ga Scala gebruiken voor de ontwikkeling van een kabelkrant.

Bijdrager
    arie

Bedankt MDF! Ik heb de website van Scala bekeken en dat ziet er inderdaad zeer professioneel uit. Heb jij enig wat deze oplossing kost? Is er een dealer in Nederland of de benelux die het verkoopt? Heb jij al een licentie bemachtigd?

Bijdrager
    MDF

Richtprijs Scala Infochannel 5 => tussen de 5000 en 6000 Euro.

En Scala voor Europa zit in Kerkrade (NL)
    Als je deze gegevens wilt, stuur me dan even een PM.

Bijdrager
    digitaal1000

Mdf. Werk je inmiddels met Scala? Hoe zijn je ervaringen? Waar kun je dit het beste kopen? Heb je zelf een server staan of bij een bedrijf?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.