30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    Basket Case

Nanosim voor iPhone 5

De nieuwe iPhone lijkt mij een mooie upgrade vanaf mijn iPhone 4. Maar ik vraag mij nu af of dat wel gaat lukken.

Sinds kort ben ik overgestapt van T-Mobile naar een een sim-only abo bij Tele2. Tele2 levert niet eens een microsim, dus daarvoor ben ik met de schaar aan de slag moeten gaan. Hetzelfde trucje toepassen om er een nanosim van de maken gaat volgens de huidige info niet werken.

Ik voorzie op deze manier dat ik de 28ste een hele dure iPod Touch ga kopen:neutral:

Iemand hier andere ideeën over?

Bijdrager
    GeertGB

Je was me juist voor! Geeft maar weer eens aan hoe kansloos de telco’s opereren. Ik wens ons sterkte.

Bijdrager
    GeertGB

Wellicht een idee om hier een stickie van te maken, met daarin voor de verschillende telco’s de stand van zaken (wel, niet beschikbaar) en (indien beschikbaar) de procedure om een nano-SIM te verkrijgen? Redactie, gaat uw gang!

Bijdrager
    Paul26

Iedere provider die de iPhone 5 op zijn netwerk gaat verkopen zal vanaf 28 september ook de nanosim leveren. Dat lijkt mij iets waar je blindelings vanuit kunt gaan. Echter bij Tele 2 of virtuele providers is dat lang niet vanzelfsprekend. Succes als je dan toch de iPhone 5 wil gaan gebruiken!

Bijdrager
    Rtaal

Zelfde probleem hier… en knippen zie ik nou niet bepaald zitten…

Bijdrager
    Basket Case

Tele2 zal de iPhone 5 ook gaan leveren en dan zullen ze uiteraard een nanosim meeleveren. Maar om een voor mij onduidelijke reden geven ze bij sim-only abonnementen alleen maar de klassieke 2FF sims uit.

Het is natuurlijk mijn eigen keuze geweest naar Tele2 over te stappen (T-Mobile had simpelweg geen abo meer dat past bij mijn gebruik; weinig voice, redelijk wat data, voor de rest niks), maar dit had ik toch niet voorzien.

@RTaal Zelfs al zou je knippen wel zien zitten, het werkt simpelweg niet. Volgens wat er nu bekend is zijn nanosims niet alleen kleiner maar ook dunner dan de voorgangers. Het zal nog moeten blijken of het werkt om na het hanteren van de schaar er ook nog even met de bandschuurmachine overheen te gaan.

Bijdrager
    GoeieDag

Ideeën? Ja. De nanosim is internationaal neergezet als de nieuwe standaard in SIM formaat, dus elke telco zou zo’n ding moeten kunnen leveren. Want ik neem aan dat ook andere fabrikanten met een nano-sim-telefoon zullen komen.
    http://www.macworld.com/article/1167052/apple_wins_battle_over_nanosim_standard.html

Maar inderdaad, bij die el cheapo carriers weet je maar nooit…

Bijdrager
    jf
    Basket op 13 september 2012

Tele2 zal de iPhone 5 ook gaan leveren en dan zullen ze uiteraard een nanosim meeleveren. Maar om een voor mij onduidelijke reden geven ze bij sim-only abonnementen alleen maar de klassieke 2FF sims uit.

Bij sim-only hebben ze te maken met budgetklanten. Die worden doorgaans benaderd iop de manier “je krijgt het allersimpelste, als je wat luxer wilt, moet je daar (flink) voor bijbetalen of gewoon een duurder product van ons afnemen”.

Ongetwijfeld dat je via de klantenservice wel een micro (en straks nano) sim kunt krijgen. Tegen betaling.

Bijdrager
    Basket Case

@jf
    Was dat maar zo. Ook tegen betaling niet. Ze beweren glashard dat ze (nog) geen microsims uitleveren (de iPhone 4 is er ten slotte pas 2 jaar natuurlijk).

Ik maakte mij er niet druk om, want dacht gewoon nog een keer de schaar te kunnen hanteren. Vandaag zie ik voor het eerst dat dat waarschijnlijk niet gaat werken.

Nu ja, ik vrees dat ik hier eigenlijk een nutteloze vraag stel. Alleen Tele2 kan er wat mee of volgende week moet blijken dat mensen met schaar en schuurpapier toch succes hebben hun sim erin te proppen. Dank voor het meedenken in ieder geval.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ik heb een abbo by Simyo (owned by KPN) is nauwelijks mee te communiceren over de nanosim, toen ik een keer contact had was de reactie “ik weet het niet, ik weet het niet, nu weten ze over het algemeen daar bijna niets.. heel fijn als je 45 minuten in de wacht hebt gestaan (e-mails worden niet beantwoord…)

Afgezien van kinppen en dunner schuren, zijn de contacten/aansluitingen compatible met de vorige simkaarten???

Bijdrager
    JoopJoopJoop

nog dit:

Ik kwam een Chinese site tegen waar nanosim kaartenknippers werden aangeboden (minimale afname 1000 stuks)

wat moeten we hiervan denken???

Bijdrager
    Hansi2124

Niets…
    Knippen alleen is namelijk niet genoeg.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Er staat knippen EN SCHUREN…

wat is je bron overigens voor je bewering???

Bijdrager
    Basket Case

@JoopJoopJoop
    Ja, gelukkig is de layout van de contactpunten wel compatibel. Dat hebben we aan Apple te danken, die hebben de race voor het ontwerp van de nanosim eerder dit jaar gewonnen van een voorstel van Nokia die wel een andere layout had.

Bijdrager
    JayPee

Nano-SIM is vanaf 21 september te verkrijgen bij KPN en dan waarschijnlijk ook Hi?

http://www.worldofapple.nl/2012/09/nano-sim-kaarten-van-kpn-vanaf-21-september-beschikbaar/

Bijdrager
    JoopJoopJoop

a, gelukkig is de layout van de contactpunten wel compatibel.

Dan is knippen en schuren dus nog wel een optie gelukkig..

Kan ik die contactpunten compatabiliteit ergens terugvinden?, neem aan dat Apple zelf hier over zwijg…

zou voor mij een hele geruststelling wezen, er komen twee hier iPhone’s 5 wel stom als je er niet mee kan bellen.. een hele dure iPod las ik hierboven, wel een leuke overigens.

Bijdrager
    sandersoft
    Bijdrager
    Yggdrasil

Als je nou gewoon even wacht, dan heb je sowieso een nano simkaart voor je iPhone. Jezus zeg, de iPhone is er nog niet eens en jullie lopen al te panikeren.

Bijdrager
    marcelleke

Gisteren reeds een nano simkaart gaan halen bij Proximus. Was in de stad en dacht spring eens binnen.

Bijdrager
    Rtaal

@basket case het lijkt wel mogelijk:http://www.airportal.de/How_to_cut_Mini_and_Micro_SIM_to_Nano_SIM.pdf

toch ga ik mezelf er niet aan wagen…

Bijdrager
    Basket Case

Top, bedankt! Op diezelfde manier heb ik er een microsim van kunnen bakken, dus heb er ondertussen wel ervaring mee.

Ze beweren daar dat het verschil in dikte te verwaarlozen is. Gelukkig hebben andere landen de iPhone al een week eerder, dus mooi gelegenheid om te volgen of anderen succesvol hun simkaart hebben kunnen verbouwen:)

@Yggdrasil
    Als het gaat om de 3 grote providers dan heb je gelijk; zij hebben direct bij lancering nanosims beschikbaar. Maar bij de budget virtuele providers ligt dit, als je goed gelezen had, echt anders. Ik lees zojuist dat ze sinds zeer recent (een maand geleden nog niet) microsimkaarten voor de iPhone 4(S) leveren. Dus je hebt gelijk, met ‘even’ wachten heb je inderdaad een nanosim. Maar in de tussenliggende twee jaar gebruik ik mijn iPhone 5 liever ook.

Bijdrager
    Rtaal

ik heb inderdaad nu ook gezien dat het blijkbaar een dikte verschil is maar zoals je zegt dat dit te verwaarlozen is. bedankt voor de verduidelijking. Ik zit te denken de iPhone 5 te halen maar mijn abonnement loopt af in November… Ik heb dus 2 opties, wachten op de iPhone 5 en hem dan gratis pakken bij verlenging van mijn abonnement of een nieuwe kopen en dan of mijn simkaart die ik nu heb erin doen en de iPhone 5 verkopen of dan mijn abonnement afzeggen en een sim-only pakken maar dan moet ik ook weer zien hoe dat uitpakt met die nano sim. Ik heb nu een abonnement bij t-mobile met eindeloos online 150 sms en 150 belminuten (wat voor mij als student met whatsapp voldoende is). Echter vraag ik me af wat ze dan met mijn eindeloos online gaan doen. Op het moment heb ik een zakelijk abonnement via mijn vaders bedrijf wat weer een 10’tje in de maand scheelt (slechts 20 euro per maand en 180 euro bijgelegd voor 32 GB iPhone 4 destijds). allemaal afwachten dus. Dat hetzelfde abonnement niet meer op zal gaan is wel duidelijk.

Bijdrager
    Basket Case

Kleine update:

Hier loopt een draadje op het forum van Tele2: https://forum.tele2.nl/smartphones-and-tablets-184/iphone-5-nano-sim-12305/

Voorlopig ziet het er dus naar uit dat ze ‘begin oktober’ toch ook nanosims gaan leveren. Niet ideaal, maar in ieder geval geen herhaling van hun microsimproblemen.

Krijgt Yggdrasil toch grotendeels gelijk:)

Bijdrager
    FreBo

Hier in Belgie is het dan toch gemakkelijker.
    Ik heb als provider Postmobile, (gebruikt proximus)
    Die hebben geen microsim kaarten en heb gewoon naar
    proximus geweest en die hebben me een microsim gegeven
    van hen. Die werkt perfect en mijn provider blijft nog steeds Postmobile.

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen was dat voor de afgelopen twee jaar handig, nu hebben we de NANOsim nodig.:wink:

Bijdrager
    Yggdrasil

Werkt gewoon op dezelfde manier hoor SunKeeper.:)

Ikzelf zit bij Mobile Vikings en ik kan vanaf dinsdag een nanoSIM bestellen (als ik er behoefte aan heb). Of ik stap een willekeurige Connect&Go shop binnen (Proximus) of een Mobistar verkooppunt.

Bijdrager
    iCom
    Yggdrasil op 15 september 2012

Werkt gewoon op dezelfde manier hoor SunKeeper.:)

Ikzelf zit bij Mobile Vikings en ik kan vanaf dinsdag een nanoSIM bestellen (als ik er behoefte aan heb). Of ik stap een willekeurige Connect&Go shop binnen (Proximus) of een Mobistar verkooppunt.

Vanaf dinsdag 18/09 of pas vanaf 25/09? Mij wisten ze te zeggen dat het pas vanaf 21/09 zou gaan…

Bijdrager
    SanderApple

Wanneer is nou de nanosim in nederland te verkrijgen?

Bijdrager
    readefries

Het knippen schuren is heel simpel. Als je rustig te werk gaat, moet dat geen probleem zijn.
    Ook met de microsim was de prima te doen en heb ik geen enkele sim gesloopt.

Bijdrager
    readefries

Het knippen schuren is heel simpel. Als je rustig te werk gaat, moet dat geen probleem zijn.
    Ook met de microsim was de prima te doen en heb ik geen enkele sim gesloopt.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.