10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jorasho

Nano op USB 1.1

Hoi luitjes,

ik had een vraagje. Wie heeft er ervaringen met een iPod Nano op een USB 1.1-poort? Hoe snel gaat zoiets in de praktijk?

Dank voor de antwoorden!

Bijdrager
    Turbanus

Dat gaat heel snel, maar het duurt wel lang…..:wink:

Bijdrager
    iJoost

Nou ehm… 12 Mbit/sec.
    Dus 1000 nummers in 4 GByte (volgens Apple;-) maakt 4 MByte per nummer; is 32 Mbit per nummer; dus ongeveer tweeeneenhalve seconde per nummer wat je erop wilt zetten.

USB 2 is 40 keer sneller.

Bijdrager
    Jorasho

Dank voor de antwoorden. Dit zijn echter theoretische snelheden die nooit gehaald worden.

Iemand een idee wat je werkelijk voor snelheden kan verwachten. Iets van de helft daarvan?

Bijdrager
    iJoost

Volgens mij haal je die snelheid gewoon maar er is vandaag te veel zon om het voor je te gaan meten.;-)

Bijdrager
    DarkRaverNL

0.5mb p/s heb het zelf getest op me nano, heb een hub die is usb1 en de snelheid is net zo iets als dat je naar zo een usb-sticky schrijft, ongeveer een half mb per seconde.

Bijdrager
    PB

Ik gebruik ook mijn Nano op een USB 1.1 poort en het werkt prima hoor. Kijk als je voor de eerste keer de iPod aanzet en hij de bibliotheek erop zet duurt het wel lang. Maar als je daarna bijvoorbeeld een nummertje erbij doet dan duurt het twee seconden. Dus er valt best mee te leven, als je de eerste keer maar geduld hebt:wink:

Bijdrager
    Marius1976

Let trouwens op: je kunt de USB 1.1 poort die in het toetsenbord van de Apple zit ingebouwd niet gebruiken voor de Nano. De poort geeft te weinig stroom af om de Nano te laten werken.

Wel jammer, want ik vind die poort reuze handig, en ik krijg die ‘foutmelding’ nogal eens.

Groet,
    Marius

Bijdrager
    awesomemac

juist, hier in het verleden ook met mijn Nano op een USB 1.1. poort gewerkt, werkt gewoon goed, al is het laden van nummers langzaam. Maar zoals hierboven werd gezegd, de eerste keer duurt lang, daarna een paar seconden.

Bijdrager
    AardApple

Ik heb 1.1 en 2.0 en in de praktijk gaat het zo:

1.1 usb: 1gb gevuld in 10 minuten
    2.0 usb: 1gb gevuld in 2 minuten

Zo gaat dat op mijn Windows laptop dus ik weet niet hoe dat bij jou gaat :wink:
    Maar ik zou de nano niet laten liggen voor de snelheid… tenslotte zet je je muziek
    er maar 1 keer op en je podcasts heb je in 1 minuut geupdate met 1.1 duz…

(sorry voor dubbele post, heb al verwijdert)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.