17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    michi_rishi

Nano mid ’07 opmaat voor vernieuwde Mac Mini?

De herziene vormgeving van de Nano doet mij denken aan een mogelijk nieuwe Mac. Net zoals de iPod ooit het voorbeeld was voor de herziening van de iMac, kan de nano ook een inspiratiebron zijn voor een nieuwe telg in de Mac familie. Een kleine computer met een lief baardje in vrolijke kleuren.

De stand van zaken
    De 17″ iMac is eruit. Het 20″ model voor velen te duur.
    De eMac heeft geen opvolger gekregen. Er mist nu iets.
    De Mac Mini is aan een herziening toe en geen totale oplossing (TB, beeldscherm en muis moet je nog bijkopen…)
    Daarnaast heeft de Mini niet de uitstraling die de rest van de Apple producten heeft.

Hoe ziet de nieuwe computer eruit?
    Het kan dan gaan om een all-in-one met een opvallend design. Niet de high-tech uitstraling van de iMac, maar eerder een lief computertje voor in de kinderkamer, op scholen en voor de minder veeleisende thuisgebruiker. Leverbaar in dezelfde frisse kleuren als de Nano.
    Onder het display is er een slotloading diskgleuf met daarnaast een paar luidsprekers. Een beetje zoals de laatste series iMac G3. De achterkant biedt genoeg ruimte voor de rest van de computer.

Globale specificaties
    -17″ widescreen display (net als de goedkoopste iMac tot voor kort)
    -80 Gb HD (160Gb of 250Gb BTO)
    -1.86 C2D processor
    -1Gb geheugen (2x 512mb standaard – 2x1Gb BTO)
    -Combodrive (superdrive BTO)
    -Connection pack (Wifi + bluetooth BTO)
    -Alu toetsenbord + mighty mouse

Prijsrange: 500-600 kale uitvoering (900-1000 all options)

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik denk niet dat er een nieuwe Mac aan komt. De Mac mini vult het missende gat prima, als je het mij vraagt. Vrijwel iedereen heeft al een toetsenbord en beeldscherm, en heb je die niet kan je die voor een prikkie bij de Media Markt halen.

Als er een computer is waar Apple mee bezig is is het wel de Ultra Portable.

Bijdrager
    KoJ

Als er een computer is waar Apple zich mee bezig zou moeten houden, is het een toren voor de thuisgebruiker. Anders zal ik mijn PM moeten opvoeren. Als ik een computer koop, wil ik iets volwassen voor minder dan 1500€. :?

Bijdrager
    .Arne
    ”Cloudsurfer”

Ik denk niet dat er een nieuwe Mac aan komt. De Mac mini vult het missende gat prima, als je het mij vraagt. Vrijwel iedereen heeft al een toetsenbord en beeldscherm, en heb je die niet kan je die voor een prikkie bij de Media Markt halen.

Als er een computer is waar Apple mee bezig is, is het wel de Ultra Portable.

Het 13″ display van de MacBook vind ik al draagbaar genoeg. Nee, als je het mij vraagt, ga je te veel richting PDA als je nog kleiner gaat.

Bijdrager
    n8n
    ”.Arne”
    ”Cloudsurfer”

Het 13″ display van de MacBook vind ik al draagbaar genoeg. Nee, als je het mij vraagt, ga je te veel richting PDA als je nog kleiner gaat.

PDA: ± 3,5″
    MB: 13″

toch een behoorlijk gat, optische drive mag er uit en dan een ultra high res 10″ frummel oid met (bijna) dezelfde resolutie als de MacBook :inlove: Please, someone @ Apple…

Bijdrager
    stel maar

ik heb mijn mac mini wel eens een keer mee naar school genomen voor een presentatie via een beamer. goed te doen. alleen toetsenbord is een beetje groot. maar daarvoor heb je weer andere oplossingen. zoals de nieuwe draadloze toetsenbord van Apple. of een “laser”toetsenbord.

Bijdrager
    .Arne
    ”i,N8N”
    ”.Arne”
    ”Cloudsurfer”

PDA: ± 3,5″
    MB: 13″

toch een behoorlijk gat, optische drive mag er uit en dan een ultra high res 10″ frummel oid met (bijna) dezelfde resolutie als de MacBook :inlove: Please, someone @ Apple…

Oké, er zit misschien nog een groot gat tussen de MacBook en een PDA. Een 10″ kan wel leuk zijn, maar imo niet voor dagelijks gebruik en een laptop kopen énkel voor onderweg vind ik persoonlijk overdreven.

Bijdrager
    Steff
    ”mvdlande”

Hoe ziet de nieuwe computer eruit?
    Het kan dan gaan om een all-in-one met een opvallend design. Niet de high-tech uitstraling van de iMac, maar eerder een lief computertje voor in de kinderkamer, op scholen en voor de minder veeleisende thuisgebruiker. Leverbaar in dezelfde frisse kleuren als de Nano.
    Onder het display is er een slotloading diskgleuf met daarnaast een paar luidsprekers. Een beetje zoals de laatste series iMac G3. De achterkant biedt genoeg ruimte voor de rest van de computer.

Dan maakt Apple toch eigelijk weer een kleine iMac? En dat is juist wat ze niet willen. Het concept van de Mini zijn niet alleen haar afmetingen maar vooral dat (Windows) gebruikers hun toetsenbord + muis + beeldscherm kunnen behouden en toch naar MacOSX over kunnen gaan.

Al is een nieuw design niet weg. Al past hij nu wel weer goed tussen het aluminium toetsenbord. Dusjaa?

Bijdrager
    gijzzz

ik heb juist een mac mini besteld omdat ik het design erg mooi vond
    hij moet nog geleverd worden maar ik weet nu al zeker dat ik er blij mee zal zijn
    ik zat er al een tijdje over te denken om van windows over te stappen
    naar apple Mac.
    de mac mini was inderdaad “de pc vorm” die mij over de streep
    trok, en met mij velen anderen.
    (volgens mij werkt het concept van apple dus prima)
    Het zou mijns inziens dan ook niet erg slim zijn om dit model eruit te gooien
    aangezien het ook helemaal past in de hele nieuwe aluminium-line van de nieuwe
    I-macs
    tevens past hij al perfect bij het nieuwe draadloze aluminium toetsenbord.

De mini is volgens mij bij uitstek geschikt als huiskamer computer voor op een breedbeeld tv
    (lekker klein/ stil/ stylisch / en uiteraard zeker nu met leopard(met frontrow en coverflow perfect
    als mediaplayer voor films/muziek/foto’s/dvd’s
    kortom wanneer ik hem binnen heb dump ik gelijk de volgende apparaten
    m’n stereoset /cd-speler/ hard-diskrecorderen en dvd speler.
    want die kan ik dus allemaal vervangen met dit ene kleine apparaatje
    nog wel een extern harde schijf in dezelfde stijl eronder en je kunt voor honderden uren
    muziek draaien en films kijken.
    (ja ook een tv-kaart miglia niet vergeten)
    ik ben er klaar voor!!!!

tja en hoe de nano eruit gaat zien is maar afwachten
    als de zelfde nieuwe lijn is als de nieuwe ipods (die gekleurde lompe dingen)
    dan ben ik al helemaal blij met m’n oude mac mini
    maar we zullen zien
    :lol:

Bijdrager
    KR1275

De doelstelling van de Mini is niet gehaald. Het moest iPod-gebruikers over de streep trekken ook een Mini te kopen. Die werd echter vooral gekocht door mensen die al een Mac hadden en de Mini erbij wilden. Gezien de minimale verkoop van de mini kun je concluderen dat de gemiddelde Mac-gebruiker best bereid is in de buidel te tasten (ook al is menigeen het er wel over eens dat veel producten overprijsd zijn) en een volwaardige mac te kopen. Ook beter voor Apple en de verkooporganisatie ivm de winstmarge. Ik veronderstel dat de huidige Mini nog bedoeld is om van gedateerde onderdelen af te komen (zoals er ook vele Vista laptops met verouderde chips te koop zijn) en dat de Mini niet wordt opgevold. Ik zou wel erg uitkijken naar een Mac zonder ingebouwd scherm, maar met de specificaties van een iMac. Een kleine Pro zeg maar. Voor 1000 euro moet je dan een mooie Mac kunnen bouwen, waar je je eigen scherm op aan kunt sluiten. Volgens mij is daar best een markt voor. De PPC8000-serie heeft nooit een opvolger gehad.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Een headless iMac gaat juist helemaal tegen de Mac filosofie in. Die zal je niet snel zien.

Bijdrager
    MonoSynth

Weet je wat ik denk? Een 17″ macje, 1.86GHz c2d, 160GB, combo-drive, 799 euro, design iMac zonder baard.

Want het is een beetje gek dat de goedkoopste Apple laptop goedkoper is dan de goedkoopste Apple desktop.

Of ze gaan helemaal voor de laptops en brengen een 799 euro laptopje uit met grofweg dezelfde specs als de instap-MacBook, misschien met iets tragere cpu, waarna de MacBook iets hoger wordt gepositioneerd (met Santa Rosa en misschien een fatsoenlijke gpu)

Wilde gok:)

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik denk dat Richard wel gelijk heeft. Mac gebruikers zijn nou eenmaal meer computerbewust dan de rest en zijn bereid dieper in de buidel te tasten voor een computer dan de buurman die tevreden is met een Medion PC.

Ik denk echter dat het gewoon een kwestie is van de Mac mini goedkoper maken en hem in meerdere kleuren uit te brengen.

Bijdrager
    MonoSynth
    ”Cloudsurfer”

Ik denk dat Richard wel gelijk heeft. Mac gebruikers zijn nou eenmaal meer computerbewust dan de rest en zijn bereid dieper in de buidel te tasten voor een computer dan de buurman die tevreden is met een Medion PC.

Ik denk echter dat het gewoon een kwestie is van de Mac mini goedkoper maken en hem in meerdere kleuren uit te brengen.

Maar zal Apple zich richten op hun huidige gebruikers?

De Mac Mini is niet echt aangeslagen, maar je ziet de MacBook tegenwoordig wel hard in opmars komen. Op HBO’s en universiteiten is het al bijna een modeverschijnsel tegenover de foeilelijke pc-laptops. Een prijs die een eind onder de 1000 euro ligt (799 lijkt me dus een goede prijs) voor een instapmodel lijkt mij een geniale zet voor Apple. En natuurlijk wil je die 799 Euro laptop niet omdat hij te karig is uitgevoerd en loop je de winkel uit met een model van minstens 950 Euro, maar dat is Apple:)

Met het verdwijnen van de Mac Mini verdwijnt namelijk het hele sub-€1000 segment, ik ben haast zeker dat dat niet lang zo zal blijven.

Bijdrager
    Mr Van

Mac mini is toch super ?? zelfs de PC fabrikanten volgen nog steeds het idee. (vorige week nieuw NES model )
    http://www.nu.nl/news/1275684/130/Miniatuur_desktop-pc.html

En inbouwen in je auto gaat een stuk makkelijker dan een powermac:)

Bijdrager
    stel maar

apple heeft wel iets bijzonders computer en beeldscherm in 1. mac mini vele malen kleiner dan normalen PC.

en nu de PC ook steeds kleiner wordt en computer en beeldscherm in 1 ook steeds vaker gaat zien met PC, zou apple weer iets extremers kunnen gaan doen. alleen ik zou nou niet zo gauw weten hoe die mac mini kleiner kan.
    Flash HD?

Bijdrager
    .Arne

Flash geheugen voor de nieuwe MacBooks! :lol:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.