7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Devastation

Nameservers

Goedemiddag OMT,

Ik heb sinds kort een eigen server met CentOs & Directadmin, het werkt egt super alleen zou ik graag willen weten hoe ik nou 2 nameservers aanmaak, ik heb gevonden in Directadmin alleen dan werken de nameservers niet met het domein (bijv. ns1.domein.nl & ns2.domein.nl) bij deze server heb ik 3 ip’s en ik had gevonden dat 2 genoeg was.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

Groeten,
    Devastation

Bijdrager
    jorisros
    Bijdrager
    Cos

Als domein.nl wil gebruiken en ns1.domein.nl zal je glue records nodig hebben. (kip en ei probleem). Zonder een glue record zou het niet mogelijk zijn voor een name server om informatie op te vragen over de name server zelf en de domeinen die hij bedient. Zie ook op http://www.sidn.nl

Geblokkeerd
    Anoniem

Waarom uberhaupt zelf DNS servers opzetten? Kan je de huidige DNS servers voor die domeinen, bij de registrar, niet gebruiken?

Bijdrager
    jorisros

@cailin coilleach, het heeft wel voordelen om dat binnen Direct Admin te doen, dan kan je domein beheren in dezelfde interface en kan je eventueel klanten met dezelfde inlog gegevens zelf ook toegang geven tot hun dns van hun domein.

Bijdrager
    sturb

Ik vraag me af waarom opeens iedereen een eigen Server, dns en mail wilt hebben. Als je er geen verstand van hebt, laat het dan lekker geregeld worden door een bedrijf….

Bijdrager
    Devastation

@Jorisros,

inderdaad, dat is ook de reden, tot nu toe deedt ik het gewoon via de transip default namerservers, maar het staat toch een stuk mooier met een eigen DNS. Het is overgins gelukt nu :$

Nog bedankt:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.