17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    FreFel

[opgelost] Namen aanpassen in Finder

Ik zou graag de namen van, in dit geval, liedjes aanpassen.Ik heb een aantal liedjes van uit iTunes gekopieerd naar een USB stick en ik wil de namen aanpassen. Na het kopiëren krijgen de liedjes een voorzetsel, zoals in het voorbeeld , 3-06 – 03 – 07. Deze voorzetsels zou ik willen verwijderen, hoe doe ik dat? De naam van het liedje wil ik wel behouden. 3-06 No More 2.mp3 – 03 Take A Chance On Me 1.mp3 – 07 I Have A Dream.mp3. Als het over een paar liedjes gaat kan dat manueel maar in dit geval gaat het over enkele honderden. Doe ik iets verkeer bij het kopiëren uit iTunes?

Sleutelbeheerder
    Night

NameChanger en dan de eerste x-aantal karakters verwijderen. Dat gaat super en snel.

Inactief
    Anoniem

Leuk, een ABBA fan!

Bijdrager
    pinkie

In Finder selecteer het bestand, druk op ‘Enter’ en je kunt de naam veranderen. Wanneer klaar druk opnieuw op Enter.

Sleutelbeheerder
    Night

@pinkie: Da’s leuk voor 10 bestanden, maar niet voor honderden, zoals TS al aangaf.

Bijdrager
    pinkie

@Night en FreFel, mijn excuses, niet zorgvuldig gelezen.

Inactief
    Anoniem

Zo kan het ook.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Die laatste optie werkt denk ik niet zo goed voor namen als hier, of je moet eerst „1-01” laten vervangen door niks, dan „1-02”, enz.

Sleutelbeheerder
    Night

Inderdaad; die optie werkt alleen als je alle bestanden opeenvolgend genummerd wil hebben, maar dan is de song-naam ook weg.

Inactief
    Anoniem

Kan denk ik ook wel met Automator.

Sleutelbeheerder
    Night

…uit 2011 ????

Bijdrager
    FreFel

Ik heb al een beetje geëxperimenteerd met NameChanger en het lukt niet zo goed. Automator zal het waarschijnlijk ook wel lukken maar het vraagt wat tijd om het te programmeren. Weet iemand koe het komt dat wanneer een liedje gekopieerd wordt er cijfers voorkomen te staan? Met dank aan degenen die mee aan het denken zijn.

Inactief
    Anoniem

Die cijfers zijn track en album (schijf) nummers. Die staan er (meestal) al voordat je ze kopieert naar een andere lokatie.

Kijk maar in je iTunes folder: Muziek > iTunes > iTunes Media > Music

Als je dat niet wil dan kun je ze evt verwijderen in iTunes. Nummer(s) selecteren en dan ‘cmd + i’ intikken. Track en schijfnummer laat/maak je dan leeg.
    Nadeel is wel dat de sortering in iTunes dan niet meer klopt. Maar als je daarmee kan leven…..

Bijdrager
    McPim

…uit 2011 ????

Ehh ja, wat is daar mis mee? Het programma bestaat nog steeds, werd aangeraden en er staan alternatieven in de comments. Vandaar de link. Ik had even niet gezien dat het niet gratis was, excuus (aan TS). Dit moet ook met een gratis alternatief kunnen.

Sleutelbeheerder
    Night

Het is toch niet zo moeilijk:

Sleep alle bestanden op het NameChanger icoontje, kies voor ‘wildcard’ en zeg dat de alle tekens vóór de eerste spatie moeten worden verwijderd. Dat doe je door * + spatie in het zoek-vak te zetten en niets in het vervang-vak, klik op Rename en klaar.

Bestanden die ‘buiten de boot vallen’ (even – voordat je op Rename klikt – door de lijst scrollen) kun je uitvinken in de tickbox vóór de betreffende mp3 en naderhand nog apart bekijken.

Voor zoiets simpels ga je toch niet voor de tweede keer het wiel uitvinden in Automator…;-)

Bijdrager
    FreFel

Fantastisch. Dankjewel!!!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.