6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaimyvdl

Namaak oplader slecht voor de accu 'gezondheid' Iphone 5?

Ik heb in mijn auto een goedkope lightning autohouder met lader. Wanneer ik navigatie heb draaien loopt de accu niet leeg maar laad de accu ook niet op. Is dit slecht voor de ‘gezondheid’ van mijn Iphone accu omdat de lader waarschijnlijk te weinig stroom levert.

Bijdrager
    Rickje

Navigatie is gewoon super intensief en bij mij laadt me lader ook niet goed op.

Daarnaast zijn er geen ‘echte’ laders van Apple voor in de auto voor je iPhone, dus zou me echt niet zorgen maken eigenlijk.

Bijdrager
    sedikit

Ik gebruik al een jaar in mijn auto afwisselend een goedkope en een dure oplader voor mijn iPad als ik met TomTom werk. De prijs van de lader heeft volgens mij met de laadgrootte in mA te maken. Soms een hele dag in gebruik, in het buitenland. Nog nooit een lege iPad gehad. Maar eerlijk gezegd ook niet in de gaten gehouden. Het zal wel goed zijn geweest. Dus: geen aandacht aan besteden.

Bijdrager
    GrannySmith

Laadgrootte? Oeps…

Enfin.

Apple gebruikt een totaal niet-standaard manier om te detecteren welke lader aangesloten is en hoeveel stroom die lader kan leveren. Niet voor/door Apple gemaakte adapters hebben die functie niet waardoor een Apple device weigert met volle kracht te laden.

Dus goedkope adapters in de auto zullen het device wel van energie voorzien maar laden meestal het device niet op of zeer langzaam.

Bijdrager
    sedikit

@GrannySmith,
    Je hebt gelijk “Laadgrootte? Oeps…”. Ik kon maar niet op het woord komen. Misschien is “capaciteit” beter? Ik moest plotseling zo’n adapter kopen, vlak voordat ik vertrok op vakantie. Alle winkels gesloten, alleen de MediaMarkt was open. Ik vond de adapter daar nogal duur, maar ik moest wel. De verkoper zei toen dat de goedkope(die ik op dat moment kwijt was) zo goedkoop was omdat die maar de helft aantal mA’s kon laden dan deze dure. Vandaar.

Bijdrager
    Jaimyvdl

Bedankt voor de reactie’s, hoef ik me niet druk te maken dat mijn accu na een aantal maanden een deel van zijn capaciteit verloren is!:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.