10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    BoraTDI

Nadelen witte iPhone 4S

Mijn 3G is echt aan vervanging toe en natuurlijk kan er maar 1 telefoon in aanmerking komen daarvoor en dat is de 4S. Ben erg benieuwd wat het verschil met die van mij zal zijn!
    Nu las ik laatst ergens op een website dat er een aantal nadelen zou zitten aan een witte iPhne. Het scherm zou wat minder afsteken tegen de witte behuizing, zou sneller vies worden en de foto’s zouden ook wat minder zijn door de witte behuizing. Ik weet wel dat de witte 4 een dergelijk probleem had en daardoor veel later op de markt kwam. Ik neem aan dat Apple deze problemen heeft opgelost….
    Weet iemand of de nieuwe witte 4S ook problemen of dat zaken minder zijn vanwege de witte behuizing?

Dank je wel alvast!

Moderator
    Koen van Tongeren

Foto’s zijn identiek aan ’t zwarte model (anders zou Apple ‘m ook nooit op de markt brengen). Uiteraard zie je vlekken sneller op een wit dan zwart oppervlak, maar hoe vaak maak je vlekken op een iPhone?:-) Tot slot; mijn persoonlijke ervaring is dat ’t prettiger leest vanaf ’t beeldscherm met een witte ipv zwarte rand. Daarom zijn heb ik bewust een witte iPad en iPhone genomen.

Bijdrager
    Philip Kotler

Ik kan me voorstellen dat vuil makkelijker te zien is op een witte behuizing dan op een zwarte.
    Aan de andere kant zijn vingerafdrukken e.d. weer makkelijker te zien op een zwarte hoogglans behuizing..
    Wat betreft het scherm, dat zijn natuurlijk dezelfde schermen in de zwarte en de witte iPhone, alleen kan ik me voorstellen dat het beeld meer afsteekt tegen een donkere kleur, een zwarte iPhone als tegen een witte iPhone.

Mochten er echte hardware problemen zijn geweest tussen de zwarte en de witte iPhone 4, dan mag je er wel vanuit gaan dat deze problemen met deze update zijn verholpen.

Bijdrager
    Edwin377

Ik vind het nadeel aan de witte juist dat het zwarte scherm erg afsteekt tegen het wit. Ook valt de rand minder weg als je naar iets op het scherm kijkt. Maar dat is ook een kwestie van smaak.

De problemen met de kwaliteit van foto’s zouden zijn opgelost.
    De 3G(s) in het wit wordt sneller lelijk doordat vuil in krasjes gaat zitten. De 4(s) heeft echter glas zodat je daar minder last van zou moeten hebben. Als hij erg vuil is zie je dat natuurlijk op wit beter maar dat is makkelijk schoon te maken.

Bijdrager
    Philip Kotler

Kortom, problemen blijken verholpen te zijn.
    Aan de kwaliteit zal het dus niet liggen.
    Kijk eens reviews van witte en zwarte iPhones naast elkaar, dan kan je beslissen!
    Zelf, ga ik voor de zwarte:cool:

Bijdrager
    Absrnd

het verschil tussen de zwarte en witte is puur persoonlijk.

met ervaart de zwarte als meer chique, dan de witte.

bij de zwarte zie je veel sneller alle vette vinger afdrukken, en dat valt bij de witte veel minder op.
    vies worden doen ze beiden, maar dat is afhankelijk of je, je handen normaal wast, ik heb met mijn witte totaal niet het idee dat het sneller vies wordt t.o.v. van mijn vorige zwarte.

of de witte anders kijkt dan een zwarte is puur persoonlijk,
    kleuren van een foto of video lijken meer contrast te hebben dan met een witte. (daarom hebben tv’s meestal een zwarte lijst.
    maar met normaal gebruik en het lezen van tekst en websites is mooier met een witte dan een zwarte.(vind ik)

als je het echt niet weet, loop dan even een Apple dealer binnen en probeer beide:)

het blijft altijd een persoonlijke keus, en het is echt zo dat de ene beter is dan de andere.

Bijdrager
    Woutermesker

Ik heb een witte 4s genomen en nog geen moment spijt gehad van mijn beslissing ik vind het uiterlijk van de witter toch net iets mooier dan de zwarte plus dan ik hem iets unieker vind omdat iedereen een zwarte heeft!

Bijdrager
    BoraTDI

Ik heb voor de 3G een aantal zwarte Nokia’s gehad en de 3G is, vanzelfsprekend, ook zwart. Nu wil ik een andere kleur en dan heb je bij de 4S maar 1 keuze. Vind wit wel een mooie kleur voor die telefoon. En dan heb ik ook het idee dat ik ook echt een andere telefoon heb.:lol:
    Ik weet niet meer op welke site dat was waar die opsomming werd gemaakt van de nadelen van een witte behuizing. Er zou iets met de flitser zijn dat foto’s niet goed (of teveel) belicht zouden worden door een of andere reflectie van de behuizing. Dat zou wel een probleem zijn want dat ie iets waar ik erg naar uitkijk! Dat zal echt een heel groot verschil gaan worden met de camera in mijn 3G….

Bijdrager
    Asaxx112
    Absrnd op 18 oktober 2011

als je het echt niet weet, loop dan even een Apple dealer binnen en probeer beide:)

Bij ons in België (Leuven) heb ik nog geen ene apple dealer tegengekomen die een iPhone tentoonstelt.
    Ik zit met net hetzelfde probleem. Zwart of wit? Ik vind dat Siri er beter uitziet op een witte dan op op een zwarte iPhone ;D

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Asaxx … Dat komt omdat de meeste APR’s geen iPhones kunnen/willen/mogen verkopen. Switch verkoopt ze ook niet, GCA in Brugge wel maar zij hebben ze ook niet ter plekke liggen.

De enige plaatsen waar ik af en toe een iPhone (4) spot is in Brugge/Gent (Fnac) en de Media Markten…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.