17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    madcat

Nadelen van KPN?

Ik zit te overwegen om in juli/sept over te stappen naar KPN, de belangrijkste reden is het “geweldige netwerk van tmobile”, erg vaak ligt de internet connectie eruit als ik in de auto zit en moet ik airplane mode aan en uit zetten om weer connectie te krijgen.

Echter ben ik benieuwd wat jullie als nadelen zien aan KPN, zelf had ik de volgende in gedachte:
    – geen visual voicemail
    – geen officiele reparatie service
    – datalimiet van 1GB
    – bellen per minuut ipv per seconde

En de voordelen:
    + 7.2MBit internet
    + betere gsm en 3g dekking

nu vroeg ik me af wat de ervaring is van de mensen met kpn, vindt je visual voicemail een gemis?
    loop je tegen andere problemen aan?

Bijdrager
    GT1988

Tmobile levert inmiddels ook abonnementen met 7,2Mbit…

Wordt je vaak gebeld? Hoe Vaak gebruik je visual VoiceMail nu zelf? Dan weet je ook of je het mist.

Misschien nog een extra punt is Personal Hotspot, misschien handig als je een iPad hebt of veel onderweg bent met laptop.

Bijdrager
    bjk

Ey madcat,

ben zelf net 3 maanden overgestapt naar KPN en moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen gemis heb van de zaken die jij als “nadelen” opsomt….

De reparatie service is trouwens ronduit geweldig te noemen, de partij waar ze mee werken kwam mijn iPhone binnen 24 uur ophalen (sleep/wake button rammelde een beetje) en kreeg een 3gs als leentoestel. Binnen een week had ik mijn eigen 4 weer terug zonder wat voor commentaar oid dan ook.

datalimiet heb ik nog niet kunnen bereiken ondanks het zowel zakelijke als prive mailverkeer.

En het bereik is gewoon top, heb tot nu toe nog geen weggevallen bereik gehad waar dan ook, en dat terwijl ik woon in z-o Groningen aan de grens met Dld en werk op de Drentse heide

Bijdrager
    Chorro

Bij mij werkt Visual Voicemail 9 van de 10x met T-Mobile ook niet, dus echt gebruiken kan ik het niet ondanks dat dat wel zou moeten. Verder heeft T-Mobile bij het nieuwe abonnement ook een veel hogere snelheid gekregen voor data, maar wel met een limiet van 1GB. Dus wat dat betreft is KPN geen voor- of nadeel. :sarcastic:

Geblokkeerd
    Anoniem

Voor mij zijn Visual Voicemail en de (in 2 jaar bekeken) lagere totaalkosten een gemis bij KPN. De maandprijs is vaak wat hoger, en de hoeveelheid minuten lag als ik me niet vergis iets lager dan bij Vodafone en T-Mobile.

Als ik zou moeten kiezen tussen Vodafone en KPN (als we T-Mobile niet meetellen) zou ik persoonlijk eerder geneigd zijn om Vodafone te kiezen. Daar moet ik wel eerlijk bij zeggen dat ik zelf met zowel normale telefonie als internet niet al te goede ervaringen met KPN had, dus dat telt voor mij ook mee:)

Bijdrager
    madcat

Heeft iemand ervaring met zowel het KPN als het VodaFone netwerk wat betreft 3G?

Welk netwerk is eigenlijk “beter”?
    Op papier heeft KPN meer antenne lokaties, maar ik heb geen idee hoeveel daarvan GSM en 3G zijn.

Visual VoiceMail gebruik ik best wel vaak, ik zit vaak in een meeting waarbij ik gebeld wordt. het “voicemail bellen en een bandje afluisteren en 2 minuten kwijt zijn om te horen dat het niks bijzonders is” klinkt weer een beetje alsof ik terug in de tijd ga namelijk.
    Als een van beide VVM zou hebben zou ik direct voor deze gaan, nu is vodafone wel iets innovatiever dan KPN denk ik. dus dat zou een overweging kunnen zijn.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik begrijp niet zo goed waarom Visual voicemail niet dĂ© manier van voicemails beluisteren wordt eerlijk gezegd… ik vind ’t zoveel praktischer om de voicemail klaar om af te spelen hebben, vergeleken met een telefoonnummer bellen, nummertjes intoetsen en dan beluisteren en wissen. Voor mij is Visual Voicemail ook de troef die T-Mobile een redelijke hoeveelheid klanten kan binden:)

Bijdrager
    Chorro

Omdat de reguliere manier van voicemail geld oplevert. Daarom.:wink:

Bijdrager
    csteelooper
    Chorro op 20 april 2011

Omdat de reguliere manier van voicemail geld oplevert. Daarom.:wink:

wtf… VVM kan ook geld opleveren hoor… Ander access point (APN) voor VVM (moet provider regelen), kostenteller mee laten lopen en voilà… Bovendien kunnen ze gewoon de communicatie met het voicemailsysteem monitoren. Zijn ze ook klaar…

Bijdrager
    Max-jee

Het per minuut betalen in afgeschaft! met dank aan minister Verhagen

“maandag 18 april 2011 10:51

Den Haag – In een brief aan de Tweede Kamer heeft minister Verhagen laten weten dat betalen per seconde toch mogelijk blijft bij de drie grootste aanbieders van mobiele telefonie, KPN, Vodafone en T-Mobile. Dit melden verschillende media.

Er was in het afgelopen najaar commotie ontstaan omdat KPN en Vodafone hun klanten per minuut wilden laten afrekenen, in plaats van per seconde. Daardoor zouden consumenten aanzienlijk duurder uit zijn.

Nadat Verhagen met de drie grote bedrijvencontact heeft gehad, bieden zij weer abonnementen aan waarbij per seconde kan worden betaald. Ook is het voor klanten duidelijker of zij per minuut of per seconde moeten betalen. Verhagen ziet daarom geen reden om verdere actie te ondernemen.

Als de telecombedrijven toch weer alleen per minuut gaan afrekenen, kan Verhagen dat verbieden, meldt hij verder.”
    http://www.blikopnieuws.nl

Bijdrager
    PvdO

Hoho, ze bieden abonnementen aan waarbij per seconde weer kan – ga er maar niet automatisch vanuit dat het iPhone-abonnement daar ook bij zit!

Bijdrager
    csteelooper

@PvdO: Nee hoor, ze BODEN abo’s waarbij dat zou ZOU GAAN ZIJN. Maar Minister Verhagen wil ĂĽberhaupt niet dat de telco’s per minuut gaan factureren; dat ,moet aldus hem per seconde blijven gebeuren. De telco’s hebben daarop hun voornemens om factureren per minuut door te voeren geschrapt. Nu rest alleen de vraag wat er gebeurt met klanten die al per minuut betálen…

Bijdrager
    madcat

Nog even terug komend op de KPN vs Vodafone.
    Ik zie dat Vodafone in het buitenland qua internet goedkoper is 1,50 ipv 3 euro per MB.
    Daarentegen is het bellen en gebeld worden in het buitenland bij de KPN weer goedkoper.

Misschien is vodafone niet eens zo’n slecht alternatief…

Bijdrager
    iep

Nieuw nadeel van KPN: deep packet inspection wat strafbaar is:
    KPN past deep packet inspection toe op mobiel internetverkeer (tweakers.net)
    Zo doen KPN-abonnees aangifte tegen afluisteren mobiel internet (Bits of Freedom)
    KPN: wij doen geen deep packet inspection op inhoud

Dit geldt dus ook voor de merknamen Hi en Telfort. Xs4all zegt op twitter dat zij dit niet toepassen.

Inmiddels is het een trending topic op twitter.

Bijdrager
    Obi

KPN liegt, op de aandeelhouders vergadering heeft KPN letterlijk gezegd dat ze DPI gebruiken.

Nu beweren ze van niet.

Punt is dat je op een aandeelhoudersvergadering niet mag liegen en de waarheid moet vertellen.
    Doe je dat niet dan kan dat verregaande repercussies hebben voor zo’n bedrijf en dat werkt
    met terugwerkende kracht.
    Of KPN heeft gelogen op de aandeelhoudersvergadering, maar waarschijnlijk liegen ze nu over het feit
    dat ze geen DPi hebben gebruikt.

Bijdrager
    iep

Het is een paniekverklaring om de schade te beperken en dat is goed te merken gezien de tegenstrijdigheid. Ze bevestigen nog eens dat ze wel degelijk DPI gebruiken maar ontkennen dat ze naar de inhoud van de pakketjes hebben gekeken. En juist dat kan dus niet omdat je bij DPI heel specifiek naar de inhoud van die pakketjes aan het kijken bent. Dat je er door filtering verder geen persoonlijke informatie uit haalt is een ander verhaal maar men kan bij gebruik van DPI niet ontkennen dat ze niet in de inhoud lopen neuzen want dat is het hele idee achter DPI.

Het verhaal wordt echter steeds smeuĂŻger want Vodafone heeft nu ook bekend DPI te gebruiken (sinds jaren). KPN probeert nog steeds de schade in te perken door nu te stellen dat het eerder SPI dan DPI is maar ook hier spreken ze zich weer tegen. Als je goed leest blijkt dat ze wel degelijk DPI gebruiken omdat het de enige techniek is die je echt diep in pakketjes laat kijken zodat je zeker kunt weten of iets VoIP verkeer is of niet. T-Mobile ontkent vooralsnog het gebruik van DPI volledig. De OPTA heeft het inmiddels veroordeeld en verwijst verder naar het CBP die zich nog altijd in stilzwijgen hult. De Consumentenbond heeft het CBP en de OPTA opgeroepen om onderzoek te doen. En dan hebben we nog het gebruikelijke politieke geneuzel: uiteraard zijn er Kamervragen gesteld en spreken diverse politici schande over de kwestie (als ze nu eens wat aan dit soort praktijken gaan doen door het wettelijk te verbieden ipv dat steeds pertinent te blijven weigeren…).

Bijdrager
    Rwiiin

Hey,

Ik heb een abonnement bij wireless cirlce Hierbij betaal je de eerste minuut helemaal en daarna betaal je per gebelde seconden en dus geen minuten afronding. Daarbij zit je op een KPN netwerk en is er dus overal 3G bereik. Daarbij is het zo dat het onbeperkt internet is van een FUP +/- 4GB waardoor je je dus geen zorgen hoeft te maken over het feit dat je over je databundel heen gaat.

Ben ook erg tevreden met de snelheid van het internet en het feit dat ik gewoon altijd bereikbaar ben.
    Ik zag op de website dat ze nu ook weer een mooie iPhone aanbieding hadden. misschien een goede tip voor je(jullie) ! (http://www.wirelesscircle.nl/toestellen/apple-iphone-4-16gb)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.