10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Nadelen toetsenbord cover MacBook Pro?

Beste OMT’ers

Ik heb een paar dagen geleden (via KBcovers) een FCPX toetsenbord cover gekocht.
    Deze ga ik gebruiken op mijn MacBook Pro Retina 13″.

Nu vraag ik me af of het gebruik van zo een cover nadelen heeft. Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn dat de afdrukken van de toetsen in mijn scherm komen te staan?

Ik heb een 30 euro betaald voor de cover, wat me toch redelijk wat lijkt. Ik denk dus wel dat ik kwaliteit mag (en kan) verwachten. Het is dus zeker geen cover van enkele euro’s via Aliexpress of dergelijke.

Zijn er hier mensen die ook een toetsenbord cover gebruiken op hun MacBook?

Bedankt voor de hulp!:)

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij moet je vooral bij dat soort dingen opletten dat je de MacBook nooit dichtklapt wanneer deze nog warm is.

Bijdrager
    jamiepeeters

Ik heb ook een MacBook Pro Retina 13”, de afstand tussen het scherm en het toetsenbord wanneer de laptop is dichtgeklapt is echt heel klein. Met zo’n cover er tussen denk ik dat je dan inderdaad afdrukken/vlekken op je scherm gaat krijgen.

Wat ook is, als je een keer veel programma’s open hebt staan wordt je toetsenbord ook warm. Of dat schadelijk is i.c.m. een cover weet ik niet. Tot slot is het ook zo dat het geluid van je MacBook uit het toetsenbord komt. Denk niet dat ’t goed is voor je MacBook als ’t volume op max staat terwijl de speakers zijn bedekt.

Bijdrager
    tarun

Vraag uit nieuwsgierigheid: waarom wil je een cover gebruiken voor je toetsenbord?

Bijdrager
    pruus

Dichtklappen dat ding, als je bang bent voor stof.

Bijdrager
    Buzz

Voor tarun en pruus: Het gaat dus om zo’n cover: http://kbcovers.com/final-cut-pro-x-keyboard-cover/
    Het gaat dus om de keyboard shortcuts, met stof heeft het niks te maken.

Volgens mij haal je die eenvoudigweg weer van je toetsenbord af als je niet met Final Cut Pro X bezig bent, en als je je laptop dichtklapt om hem mee te nemen. Verder niks mee aan de hand. Als de toetsencombinaties eenmaal ‘in je vingers’ zitten, heb je het ding als het goed is ook niet meer nodig. Een uitgeprint lijstje op papier naast je toestenbord is wat mij betreft net zo effectief, en €30 goedkoper.

Moderator
    Night

Leg er gewoon een brillendoekje tussen (of het doekje dat standaard bij je MacBook zat.

Bijdrager
    pruus

Ik ken een overlayed die heel dun is. Dan past alles wel. Mijn tip is om de leverancier een mail te sturen met jouw computergegevens, met de vraag of de klep, zonder gevolgen -met overlay- dicht kan.

Bijdrager
    Buzz

Als het je om stof te doen is dan is zo’n plastic keyboard schortcut ding in ieder geval absoluut ongeschikt. Die dingen trekken juist stof aan.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Bedankt voor de reacties!:) Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de cover.:-)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.