6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    senne

Naar links of rechts?

Waaraan ik mij de laatste tijd aan erger is een gebruiksvriendelijk-foutje van menu’s in Mac OS X. Als een menuveld te groot is om aan de rechterzijde te tonen, gaat Mac OS X dit tonen aan de linkerzijde. Hieraan is niets fout, maar wanneer weet je dat het links of rechts tevoorschijn gaat komen?

Het valt allemaal moeilijk uit te leggen, dus hieronder een screenshot…

Het bovenste deel toont hoe het nu is, het onderste is mijn suggestie van hoe het beter zou kunnen. Wellicht komt dit “foutje” voor in elk besturingssysteem, maar ik gebruik enkel Mac OS X dus ik zou het niet kunnen zeggen…

Wat denken jullie er van?

Bijdrager
    www.project-euh.com

Dat pijltje is volgens mij niet zozeer om de richting aan te geven maar om te laten zien dat het subitems heeft. Volgens mij kijkt ie pas hoe breed het submenu moet zijn als je het daadwerkelik opent en kan het zijn dat het links komt. Tevens: als je meerder mappen hebt en de ene opent rechts maar een opent links dan zou er 1 pijl naar links staan en de rest naar rechts waardoor je niet in 1 oogopslag kan zien wat nu subitems heeft omdat ze niet mooi onder elkaar staan.

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

erger ik me niet aan, en lijkt me ook niet makkelijker met zo’n pijltje. Dan heb je die pijltes steeds aan een andere kant… niet mooi.

Bijdrager
    senne

Een andere oplossing zou dan zijn dat het pijltje nog altijd aan dezelfde kant staat, maar gewoon naar de juiste richting wijst…

Bijdrager
    iJoost

Wat wij ervan vinden is niet zo belangrijk. Maar stel het gewoon aan Apple voor. Wie weet zijn ze blij met je suggestie…

http://www.apple.com/nl/macosx/feedback/

Bijdrager
    michelvdb

Jouw idee vind je prima. Ik niet. Waarom niet? Omdat wij van links naar rechts lezen en het pijltje onze leesrichting én de hiërarchie van de bestanden blijft volgen. Dus lijkt me de GUI in dit geval wel consistent.

:wink:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.