21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    timmiex

Naam thuismap veranderen

Nou ik zal het even laten zien.

Ik wil de naam van mijn thuismap veranderen, ik heb deze computer namelijk gekregen en ik kan hem veranderen maar dan gaat hij alles kopieren enzo weet iemand hoe dit moet?

Bijdrager
    Oppie

Nee, dat kan niet (zomaar).

Beter (ook om van ‘oude meuk’ af te komen), is een nieuwe gebruiker maken met de naam die jij wilt, alle bestanden over te zetten en dan de oude gebruiker wissen.

Bijdrager
    iDaan98

Dat kan wél! Ik heb het zelf ook eens gedaan. En wel met deze info van Apple site: http://support.apple.com/kb/HT1428?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Oppie

Vandaar dat “zomaar”.

TS heeft een goede backup, neem ik aan. Zoals iedereen hier op het forum dat altijd heeft, toch?!:wink:

Bijdrager
    hvlint

link

en hier staat een alternatieve methode via terminal

Bijdrager
    Pieterr

Of voer een schone installatie uit met de grijze OS X Installatie DVD’s die je er natuurlijk ook bijgekregen hebt.

(En je hebt vast al een backup gemaakt van de gehele OS X partitie als je nog bestanden wilt behouden.)

Bijdrager
    Damio

Ik heb hier al eens problemen mee gehad geloof ik. Je kunt inderdaad beter een nieuwe gebruiker aanmaken, en deze een nieuwe kleine naam geven. De kleine naam is ook meteen de naam van de thuismap en je komt ook van je instellingen af. Als je dit niet wilt, kun je wel proberen om met de terminal het een en ander te fixen (iDaan98).

Succes!

Bijdrager
    Little Idiot
    iDaan98 op 18 januari 2011

Dat kan wél! Ik heb het zelf ook eens gedaan. En wel met deze info van Apple site: http://support.apple.com/kb/HT1428?viewlocale=nl_NL

van de applesite: Opmerking: hoewel u in Mac OS X 10.3 of hoger de naam van uw thuismap kunt veranderen, wordt u dit afgeraden!
    Als je niet ervaren bent en hij was van een ander, gewoon een schone nieuwe installatie doen.

Bijdrager
    timmiex

nee mensen dat vind ik het niet waard want er staat al vanalles op enzo dan laat ik het lekker zo :P. toch bedankt!

Bijdrager
    Pieterr

En je hebt natuurlijk geen backup. Nee, laat het vooral lekker zo. Zou ik ook doen. Doei!

Bijdrager
    timmiex

leg het nut van een backup is uit, ik heb geen zin om me te verdiepen in timemachine als het nou heel makkelijk ging was het wat anders, hoe kan je bijvoorbeeld een backup erweer terug op zetten?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Vinhelper
    timmiex op 19 januari 2011

nee mensen dat vind ik het niet waard want er staat al vanalles op enzo dan laat ik het lekker zo :P. toch bedankt!

timmiex op 20 januari 2011

leg het nut van een backup is uit, ik heb geen zin om me te verdiepen in timemachine als het nou heel makkelijk ging was het wat anders, hoe kan je bijvoorbeeld een backup erweer terug op zetten?

Weet je dat dit heel tegenstrijdig en eigenwijs klinkt?

Je zet eerst een heleboel mensen aan het werk om aan jouw wens te voldoen, en dan zeg je daarna ineens: ”Nee, laat maar doen!”

Dat is dan niet echt leuk, want je mag al blij wezen dat er mensen zijn, die hun vrije tijd besteden aan het oplossen van o.a. jouw problemen en vragen.

Dat je er vanaf ziet, ok, maar een bedankje geven is dan toch wel het minste wat je kan doen?:slant::sad:

Bijdrager
    MouseMighty

Als je zelf al niet het nut van een backup inzit, vooral niet aan beginnen. Lezen wij vanzelf je nieuwe topics getiteld als “HELP alles kwijt” en “Per ongeluk prullemand geleegd, kan ik bestanden terug halen”. TimeMachine is een no-brainer. Externe schijf aansluiten en aanzetten, klaar.

Bijdrager
    Yaris

Timmiex wilde toch maar enkel de naam van zijn thuismap veranderen? De simpelste manier om dat te doen is al door Oppie in de tweede post vermeld. Dan hoeft er helemaal geen backup te gebeuren.

Bijdrager
    MouseMighty

Dat klopt maar dan komen tzt alsnog die topics:lol:

Bijdrager
    Pieterr
    timmiex op 20 januari 2011

leg het nut van een backup is uit, ik heb geen zin om me te verdiepen in timemachine

Sorry, ik had even gemist dat je pas 9 jaar oud bent.

Bijdrager
    Vinhelper

Hij wil wel een backup, maar hij snapt na lang zoeken nog steeds niet hoe Time Machine werkt.

*zucht*

Ach, het zal wel aan mij liggen…:cry:

Edit: Aardige verzameling Apple spullen, voor iemand van 9. Weet je ook allemaal hoe het heet, als het er niet bij zou staan?

Bijdrager
    MouseMighty

En jij werkt al hoelang met Apple spullen? :slant:

Bijdrager
    timmiex

ik ben 16 ik heb al mijn hele leven apple spullen (nooit iets anders gehad zeg maar) ik snap het nut dan ook wel van een backup: dat als je computer flipt dat je dan alles kan terug zetten, maar bij mij is dat nog nooit gebeurt.

@vinhelper je hebt gelijk, maar een bedanktje had ik al gegeven kijk maar in het stuk wat je zelf quote. Ik help ook mensen hier op OMT (soms).

@mousemighty dat soort dingen doe ik niet (per ongeluk prullenmand legen)

Nog 1 laatste vraag, is het gewoon zo makkelijk als knop aan zetten en dan wachten?

Bijdrager
    Yaris

Ontdek hier hoe u Time Machine instelt om reservekopieën te maken, hoe u items herstelt (of uw gehele systeem) via een reservekopie, hoe u bestaande reservekopieën op een nieuwe Mac gebruikt, en meer.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.