15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    lotjenr1

naam fotos

weten jullie een makkelijke manier om foto’s een naam te geven? Dat foto’s die ik maak in ouwehand, ouwehand 1, ouwehand2 etc heten, zonder dat ik dat steeds in moet tikken?

Bijdrager
    qjb

Zitten ze in iPhoto? In iPhoto kun je titels toekennen met een serienummer en deze titel bij export als filenaam gebruiken.

Of dit:
    http://www.macosxhints.com/article.php?story=20041215055518221

Bijdrager
    jimmoor

Als je de foto’s via een Batch in Photoshop in een andere map op je Harddisk wegschrijft, kun je er in principe elke naam, nummer, datum, klantnaam o.i.d. aan geven. De Batch functie zit in Photoshop onder > Automate in >File in de werkbalk.

Bijdrager
    mooirood

Of de bestandsnamen zelf aanpassen met r-name

Bijdrager
    lotjenr1

thanx! iphoto heb ik, maar niet mij grote voorkeur, doe eigenlijk alles in PS, dus ga poging doen…!

Bijdrager
    BlackMAC

is dat niet iets wat je met automator kan doen?:?

Bijdrager
    georg88

Zelf gebruik ik iView, erg mooi en snel programma.

http://www.iview-multimedia.com/

Maar inderdaad, wellicht kan het ook met bovengenoemde suggestie door automator te gebruiken.

Bijdrager
    lotjenr1

automator????
    ben leek :?

Bijdrager
    JobKuipers

In Bridge (wat je krijgt bij Photoshop CS2) kan je heel makkelijk allerlei foto’s renamen. Werkt echt erg gebruiksvriendelijk en geen aparte programma’s meer voor nodig.

Groet,
    Job

Bijdrager
    Katinka
    ”mooirood”

Of de bestandsnamen zelf aanpassen met r-name

Maar daar struikeld Spotlight wel over, d.w.z. dat die na het ‘r-namen’ niet meer in staat is om naar eigenschappen (metadata, tekst) van de files te zoeken. Mee oppassen dus.

Bijdrager
    Xigh

Ik dacht zelf ook meteen aan Automater. Staat onder programma’s. En dan kun je heel makkelijk selecteren welke reeks opdrachten je wil (dus eerst de bestanden geselecteerd krijgen en dan de naam aanpassen). Wijst zichzelf.

Bijdrager
    macmickey2

Als je tenminste 10.4 draait…wel ff volledige info geven hé? Lotjenr1 heeft geen idee waar automator over gaat aangezien ze volgens mij 10.3.9 draait op een G4 450Mhz:wink:

Bijdrager
    kevster79

Inderdaad Automator! Werkt echt perfect! Ik heb zelf ook een automator scriptje gemaakt om me foto’s te hernoemen. Helemaal top en wijst zich inderdaad vanzelf! Suc6

Bijdrager
    macmickey2

Dat zeg ik…10.3.9…:?

Bijdrager
    lotjenr1

altijd handig iemand op dit forum te hebben die er van mijn mac iets meer snapt dan ik zelf:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.