8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    JBG

Naam afzender inkomende mail in mail automatisch aanpassen

Is het mogelijk om de naam die weergegeven wordt in mijn inbox in Mail automatisch aan te passen in de naam die ik heb aangegeven bij het betreffende email adres in mijn Adresboek?

Sommige mensen hebben als naam opgegeven ***^@$—-MooieNaaM—[email protected]^*** wat ik dus alleen maar irritant vind. In mijn adres boek heb ik wel gewoon netjes Jan Jansen staan. Is er een functie dat mail de naam laat zien die IK toeken aan het email adres (mbv adresboek dus) en niet die de gebruiker zelf toekent? Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat het betreffende email adres van de afzender in mijn adresboek moet staan…

Bijdrager
    trabant

Gewoon als spam aanmerken en er niet op reageren. Vroeg of laat houdt het wel op.

Bijdrager
    sypie

@Trabant: Het gaat hier denk ik niet om Spam maar om mensen van een jaar of 16 die het leuk vinden om de naam van de afzender te pimpen.

Bijdrager
    tarun

De afzender bepaalt hoe zijn E-mailadres wordt getoond. Daar kan je niets aan veranderen. Datzelfde geldt voor de rest van de E-mail, onveranderbaar.

Bijdrager
    Superflu

Onder Mail.app ga je naar Venster > Geadresseerdenoverzicht

Daar zoek je en selecteer je (door één keer te klikken) de persoon wiens naam je wilt veranderen. Nu klik je op “Voeg toe aan Adresboek”. Adresboek.app opent, je verandert de naam naar believen, je sluit Adresboek.app en voila.

Daarna mag je deze nieuwe contact terug verwijderen uit je Adresboek.app mocht je dit willen. De naamgeving in Mail.app blijft ongewijzigd.

Bijdrager
    Oppie

Wat TS bedoeld is ‘slimme adressen’.
    Mail voorkeuren>Weergave>Slimme adressen aanvinken.

Bijdrager
    Superflu
    ”Oppie”

Wat TS bedoeld is ‘slimme adressen’.
    Mail voorkeuren>Weergave>Slimme adressen aanvinken.

Maar dan kan de naam van de afzender toch nog altijd iets zijn zoals ¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨BefKoNiJnTjE_69¸.·´¯`·.¸><((((º> ? Ik denk dat daar het probleem zit/zat.

Bijdrager
    Oppie

Da’s wel duidelijk: bij Befkonijntje zit iets goed fout!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.